חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברוך דיין האמת: הגאון הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל הלך לעולמו

כיהן כרבה הראשי של רחובות במשך שנים רבות, והיה ידוע במאור הפנים המיוחד שלו לכל יהודי ויהודי

שתפו :

תמונה: מתוך ויקיפדיה

רבה הראשי של רחובות הרה"ג שמחה הכהן קוק זצ"ל השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 92. מעבר לגדלותו התורנית וההלכתית הרב היה ידוע במאור פניו לכל יהודי באשר הוא, והאהדה אליו הייתה חוצה מגזרים. הרב אף שימש באופן רשמי כרב בית הכנסת "החורבה" בעיר העתיקה שבירושלים. עם היוודע פטירתו אבל כבד נפל על עולם הרבנות בישראל ועל העיר רחובות כולה.

הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל נולד בירושלים לרה"ג רפאל קוק זצ"ל, אחיינו של הראי"ה קוק, שהיה רב העיר טבריה. כשהיה הרב שמחה בן 7, מונה אביו לרב העיר טבריה, וכשנפטר אביו היו שציפו לראותו יושב על כסאו בעיר הקודש טבריה. אמנם אז קרה אסון מחריד ואחיו הגדול הרב שלמה הכהן קוק זצ"ל נספה בדמי ימיו בתאונת דרכים מחרידה, בה נהרגו אף רעייתו ושניים מילדיהם. בעקבות האסון החליף הרב שמחה את אחיו הגדול בתפקידו כרב העיר רחובות.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a2%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%91%d7%a1%d7%a7%d7%99-%d7%96%d7%a6%d7%9c-%d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%97%d7%97%d7%99/

רבנותו נודעה כאסרטיבית והוא היה מעורב בכל הנעשה בעיר. מערכת הכשרות שהקים בעיר רחובות הייתה לשם דבר כדוגמא וכמופת למערכת כשרות מקצועית ואיכותית. הוא גם הקים את ישיבת מאור התלמוד – מהטובות שבישיבות הליטאיות – בה לומדים כיום כ-500 בחורים. בראשות הישיבה עומד יבלחט"א אחיו הנקרא אף הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק.

הרב אף היה מצוי בקשר קרוב עם הציבור הדתי לאומי, והוא נהג למסור שיחות ולפקוד אירועים רבניים של הציבור הדתי לאומי. רבים מכל המגזרים שיחרו לעצתו ולברכתו, והוא בענוותנותו המיוחדת היה מקרב את כולם.

הרב אף היה ידוע בעמדותיו בעד ארץ ישראל והתיישבות בכל שטחה, והוא היה ממקימי אגודת "עטרה ליושנה" אשר מטרתה ליישב יהודים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה שבירושלים.

הרב הותיר אחריו את בניו: הרב חיים ראש ישיבת תורת רפאל, הרב אריה מראשי ישיבת מאור התלמוד, הרב בן ציון מנהל סמינר עלי באר, הרב אברהם יצחק מבית חלקיה, הרב דב מנהל תלמוד תורה חמדת התורה בירושלים, ועוד שתי בנות.

 

 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום