חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיש שהוציא את איבתיסאם מראענה מהכלים מדבר

ד"ר יונה שרקי מסביר מה עומד מאחורי התגובה הקיצונית של איבתיסאם מראענה כלפיו

שתפו :

 

כולנו נחשפנו השבוע לסרטון הויראלי מוועדת הפנים של הכנסת, במהלכו מאבדת ח"כ איבתיסאם מראענה את העשתונות בגלל אדם שהתבלבל בשמה. לאותו אדם קוראים ד"ר יונה שרקי והוא מנהל את המרכז למדיניות הגירה ישראלית. בשיחה לערוץ TOV מספר ד"ר שרקי מה היה בדיון, מסביר שהיה מדובר בטעות ושאיבתיאסם מראענה חיפשה סיבה להוציא אותו.

בתחילת דבריו, ד"ר שרקי מסביר את המקרה המוזר ואומר: "ח"כ איבתיסאם מראענה מנהלת את הועדה לעובדים זרים. היא משתמשת באופן קבוע, כבר שנה כמעט, בפלטפורמה הזו כדי לקדם הגירה בלתי חוקית לישראל, תמיכה במסתננים ובעצם במה לשיח מאוד מאוד פרו מסתנני ופרו שוהים בלתי חוקיים בישראל. יש לנו היסטוריה ארוכה מאוד של בלימה של הניסיונות והיוזמות של הועדה הזו וממילא איבתיסאם מראענה לא בדיוק מסמפטת אותנו. במסגרת יוזמה של ח"כ מוסי רז, כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, התקיים דיון סביב הסוגייה של מבקשי מקלט מקונגו. כל הדיון הפך להיות פלטפורמה להתבטאויות של ארגוני פרו מסתננים וכן הלאה, כדי באמת ליצור לגיטימציה לאותם אנשים לשהות בישראל ולהפוך להיות חלק מהמארג של החברה הישראלית. אנחנו כמובן ביקשנו לתת פה ביטוי לעמדות המקצועיות כמו שאנחנו מבינים אותם בסוגיות האלה, וכמובן שקיבלנו כאן כתף מאוד קרה מטעם חברת איביתיסאם מראענה שלמעשה לא אפשרה להשלים משפט כאשר קיבלתי את זכות הדיבור. מה שלא רואים בסרטון, שכל מילה שניסיתי להשחיל, מיד היא קטעה את המשפטים שלי, עד שלב שיו"ר הוועדה מוסי רז ביקש ממנה לכבד את תרבות הדיון בוועדת הכנסת. היא כמובן לא נשארה חייבת ורכבה על כך שאני פשוט התבלבלתי בשם שלה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a8%d7%96-%d7%99%d7%a2%d7%a9%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%91%d7%94-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c-%d7%a9%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%aa%d7%a9%d7%a8/

כמו שאפשר לראות בסרטון, ח"כ איבתיסאם מראענה ייחסה את הטעות של ד"ר שרקי לגעזנות ולייחס מזלזל כלפי נשים. אך ד"ר שרקי מבהיר שמדובר בטעות: "זה היה טעות אנוש. אנחנו שבוע שלם שומעים כל הזמן בתקשורת 'זועבי', וממילא כאשר אתה בא ומציג עמדה מקצועית אתה פחות מתייחס ל-עם מי אתה מדבר אלא לתוכן השיח. וכן, התפלק. קורה. הכל בסדר".

לדבריו, התגובה הקיצונית של מראענה הייתה אך ורק בגלל העמדות אותם הוא הציג בוועדה: "על ראש הגנב בוער הכובע. כאשר לוקחים תירוץ של התבלבלות בשם, טעות בשם משפחה והופכים את זה לבסיס לטענה של גזענות, סגרגציה נגד נשים, זה כמעט מגוחך. ככל הנראה הגברת זועבי (הטעות במקור. נ.מ.) סובלת מגזענות יתרה כלפי סקטורים מסוימים בחברה הישראלית וזהו. אני חושב שזה הביטוי שקיבלנו כאן".

אך הסיפור לא הסתיים אחרי הוצאתו של ד"ר שרקי מהועדה: "מה שמדהים, זה שדווקא לאחר האירוע הזה הייתי אמור להכנס לוועדה מקצועית נוספת, ועדת עובדים זרים שהייתה מנוהלת על ידי חברת הכנסת איביתיסאם מראענה. ועל מנת להשתיק אותי ולא לאפשר לי להציג שם עמדות מקצועיות שהיא לא רצתה שישמעו, אז היא בעצם הורתה לביטחון של הכנסת למנוע ממני את הכניסה לוועדה. היא לא הסתפקה בזה, היא פנתה ליו"ר הכנסת וביקשה להורות על הרחקתי מהמשכן. אנחנו לא מתרגשים, אנחנו מבינים שיש נסיון לסתימת פיות. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה ולאט לאט אנחנו חודרים פנימה, מציגים את העמדות המהותיות שאנחנו מבקשים להציג ומונעים מהפכות קטסטרופליות במדינת ישראל".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום