חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העיתונאי בן כספית קורא לשר הביטחון גנץ לא לפנות את הישיבה בחומש

"אם תגרום להתפרקות הממשלה דרך פינוי חומש, לא תנוקה מאחריות" כתב בן כספית לשר הביטחון גנץ

שתפו :

אבי וויס
בן כספית. צילום: מרים אלסטר

העיתונאי בן כספית, הפתיע הבוקר (ד') בקריאה בציוץ בחשבון הטוייטר לשר הביטחון בני גנץ, שלא לפרק את הקואליציה ושלא לפנות את ישיבת חומש. כספית כתב "עצה לבני גנץ: ד להיפך. אתה מכיר את האלטרנטיבה, היא חרשה על בשרך."

נזכיר, כי היום יעלה במחיאת הכנסת להצבעה החוק לביטול ההתנתקות. "השנים שחלפו מאז אותה החלטת ממשלה, והשנים שחלפו מאז ביצועה, שמו ללעג ולקלס את יעדי ההתנתקות, והוכיחו שוב ושוב את נקודות הכשל שעליהן התבססה התכנית, כמו גם את נפסדותה ואת הנזקים העצומים שגרמה לביטחון ישראל, לכלכלת ישראל וליחסי החוץ של ישראל", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%9b%d7%a8%d7%a2%d7%aa-%d7%91%d7%92%d7%a5-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%99-%d7%9b%d7%a0%d7%a1%d7%aa-%d7%a2%d7%9c%d7%95-%d7%9c%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%a9/

לדברי יוזמי החוק, ח"כ יולי אדלשטיין ומיקי זוהר מהליכוד, הגיע הזמן לצמצם את הנזקים שנגרמו "משאף לא אחת מתכליותיה של תכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם. על כן מוצע בהצעת החוק לבטל חלקים בחוק יישום תכנית ההתנתקות, ובכך למחוק במידת-מה את הכתם הלאומי והמוסרי שזו הכתימה בבגד יומה של מדינת ישראל מוצע להפריד באופן ברור בין החלקים בחוק שתכליתם היא פיצויי המתיישבים שנעקרו מבתיהם ואיבדו את נכסיהם ומטה לחמם, לבין הסעיפים שתכליתם פינוי התושבים ועקירתם. מטרת התיקון הוא להותיר על כנם את הסעיפים מחוק ההתנתקות שמטרתם קביעת מנגנוני פיצוי למתיישבים שנעקרו מבתיהם, ולבטל את הסעיפים בהם נקבעו איסורי הכניסה והשהייה בשטחים שפונו במסגרת תכנית ההתנתקות, וביטול הזכויות של מי שישבו בהם", חתמו יוזמו החוק.

בתוך כך, אתמול העלו אנשי חומש קמפיין חדש ברשת לקראת ההצבעה בכנסת תחת הכותרת "לחומש יש רוב בכנסת". בקמפיין קוראים אנשי חומש לכלל חברי הכנסת, הן מהאופוזיציה והן מהקואליציה, אשר תמכו בעבר בביטול חוק ההתנתקות ובחזרה לחומש לתמוך מחר בחוק.

בין חברי הקואליציה הרבים שמופיעים בקמפיין, ניתן למצוא את שרת הפנים איילת שקד, שר המשפטים גדעון סער, שר השיכון זאב אלקין, סגן שר הדתות ח"כ מתן כהנא, ח"כ ניר אורבך, ח"כ אביר קארה, ח"כ בני בגין, ח"כ שרן השכל, ח"כ צביקה האוזר, ח"כ מיכל שיר, ח"כ יבגני סובה ועוד. על הצעת החוק חתומים למעלה מ-40 חברי כנסת, ביניהם גם יו"ר האופוזיציה, ורה"מ לשעבר בנימין נתניהו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום