חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זו הסיבה האמיתית להתבוללות

מייסד ארגון להב"ה שעוסק במלחמה בהתבוללות בשיחה ליוסף רוסו על סערת "עולם קטן"; וגם, על אמיר חורי הי"ד ושינוי התפיסה שחייבים לעשות

שתפו :

 

אין כמעט אדם בישראל שלא מכיר את יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין. אפשר לאהוב אותו, אפשר אפילו לתעב אותו, אפשר לנסות להשתיק אותו (ויש לא מעט בשמאל הישראלי שעמלים על כך לילות כימים), אבל אי אפשר להתעלם ממנו. אחרי הכל, גופשטיין אחראי להעלאת אחד הנושאים הכאובים והמורכבים ביותר לתודעה הישראלית: ההתבוללות.

בימים האחרונים קמה ברשתות החברתיות סערה, לאחר שנחשף שגלי בת חורין, הכותבת טור קבוע בעלון השבת התורני "עולם קטן", נשואה לגוי. "הנושא הזה באמת לא פשוט", מפתיע גופשטיין, "כי באמת יש פה אישה שחוזרת בתשובה, שהיא לפחות אומרת שהיא רוצה ומתקרבת ושזה באמת בעיה. זה מאוד קשה להיפרד מבן זוג שאתה אוהב אותו כי הוא גוי. וכל הזמן אנחנו מטפלים בנושא כזה".

אבל למרות הקושי, גופשטיין  טוען שעדיין אסור לתת למקרה כזה לגיטימציה: "אני חושב שכאן יש מימד נוסף. יש פה לגיטימציה. אם נותנים לה במה קבועה יש פה נתינת לגיטימציה לתופעה. לחזרה בתשובה יש כללים. קודם כל צריכים לחזור מהחטא".

https://tovnews.co.il/%d7%92%d7%9c%d7%99-%d7%91%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9f-%d7%a0%d7%a9%d7%95%d7%90%d7%94-%d7%9c%d7%92%d7%95%d7%99-%d7%95%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9e%d7%91%d7%a7%d7%a9%d7%aa-%d7%9e%d7%9b%d7%9d/

 

ארגון להב"ה שם לו למטרה להילחם בהתבוללות ברחבי מדינת ישראל. גופשטיין מספר שלאדם מהצד זה יכול להיראות כאילו התופעה לא גדולה, אבל בסופו של דבר היא הרבה יותר רחבה ועמוקה ממה שחושבים: "יש פה המון התבוללות. אחת המטרות של ארגון להב"ה זה להציף את זה על פני השטח. לאט לאט אנחנו רואים עוד מקרה ועוד מקרה. הדברים האלה היו מושתקים, כולם היו משתיקים. לצערנו יש פה התבוללות ובאיזשהו מקום אנחנו נותנים לזה לגיטימציה. אם הם יכלים ללמוד יחד בבית הספר, לשחק יחד בהפסקה, ולעבוד יחד ברמי לוי אז למה שלא יצאו אחר כך? וזה מה שקורה אחרי זה".

לדבריו, הדרך המרכזית להילחם בהתבוללות זו עבודה עברית: עבודה עברית. זה הכלל. למה אסור לאכול אוכל שבישלו גויים? משום חתנות. צריך לעשות שינוי בתפיסה. אני חייב להציף, חייב להגיד וחייב לדבר. אין לנו את הדגש שכמה חשוב להיות יהודי טוב. בכל בית ספר יהודי צריך להגיד בבוקר ברוך אתה ה' שלא עשני גוי".

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%a0%d7%aa-%d7%92%d7%95%d7%a4%d7%a9%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%a0%d7%99-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%a8%d7%98%d7%aa-%d7%a9%d7%94%d7%95%d7%a4%d7%a2%d7%a0%d7%95-%d7%91%d7%aa/

גופשטיין מוסיף שלמרות שבתקשורת מנסים לייצר אותו ואת ארגון להב"ה כגזענים, הדבר הזה לא נכון. לדבריו, מה שמניע אותו זה ההלכה, ואין לו בעיה עם גויים, למעט האיסור ההלכתי להתחתן עם גוי. "זה לא בעיה של גזע, זה בעיה של ההלכה. אין פה שום גזענות. יש פה הלכה יהודית. כמו שעוד מעט נקפיד בהלכות פסח, וחמץ, קטניות וכל הדברים האלה, על ההלכות הפשוטות של הבדלה לעמים אנחנו לא מקפידים".

בשבוע שעבר נרצח בעיר בני-ברק השוטר אמיר חורי הי"ד. אמיר הסתער על המחבל שפתח במסע הרג רצחני בעיר, וסייע רבות בחיסולו. גופשטיין אומר שחייבים להבדיל בין הדברים הטובים שהוא עשה שהם הצלחת חיים של יהודים, לבין הדברים הלא טובים שזה נישואי תערובת: "נכון, השוטר הזה עשה מעשה חשוב מאוד, אבל אנחנו נותנים לו לגיטימציה. עכשיו ישימו את הרחוב שלו בבני-ברק בזמן שהייתה לו חברה יהודייה, הם עמדו 'להתחתן'. זו התבוללות. צריך להבדיל בין הדברים הטובים שהוא עשה לבין הדברים הלא טובים שהוא עשה. התבוללות זה קו שצריך להגיד עד כאן. הילדים אחר כך לא יודעים מה הם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אסנת
אסנת
1 שנה לפני

צודק בכל מילה. איש צדיק וישר

עופרה
עופרה
1 שנה לפני
הגב ל  אסנת

אין על ענת ובנצי גופשטיין שומרי הכבוד הלאומי של עם ישראל 🔥🇮🇱🔥

עופרה
עופרה
1 שנה לפני

להבה עושים עבודת קודש למען עם ישראל יישר כח חזק וברוך 🔥🇮🇱🔥

יהודה
יהודה
1 שנה לפני

צודק! אמת שצריך להציף
בכל מקום פוגשים עוד מקרה
מזעזע

דיגיי
דיגיי
1 שנה לפני

איזה💕 כיייף לישמוע🇮🇱🇮🇱 אותם ממש צדיקים💪🏼💪🏼

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום