חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"כשאל-אקצא בוערת, השכנים שלנו יזרקו את האזרחות לפח"

שנה ל"שומר החומות", ראש המכינה בלוד מדבר על המצב הבוער מתחת לפני השטח

שתפו :

 

המכינה הישיבתית "מעוז" בלוד, הוצתה בערב הראשון של פרוץ המהומות ב"שומר החומות". הרב ברק עוקבי, ראש המכינה מסכם שנה מאז. הרב מספר כי ההצתה של המכינה, הייתה אחרי יומיים מדהימים במכינה. "מוצאי יום ירושלים, התלמידים היו  בסדרת ירושלים, תפילה בכותל ופרישת הדגל הגדול ביותר במזרח התיכון. החבר'ה באורות, מרגישים את רוח ירושלים".

במוצאי יום ירושלים הרב מקבל טלפונים מהורים ששומר החומות, ומסוכן להיות בירושלים, ומתלבטים אם לחזור למכינה. הוא חוזר הביתה ומקבל תמונה של רכב שלהם שרוף ותמונה שניה של בית המדרש עולה באש. "אני מגיע לצומת גינתון ומרגיש שאני חוזר 19 שנים אחורה לחומת מגן, הייתי מ"פ בגנין, אני מרגיש בג'נין. עיר ואם בישראל, לוד, כל העיר בוערת. כל הפחים בוערים, מוזיאון פסיפס לוד שבור לרסיסים, תחנות אוטובוס, כל סמל של המדינה, דגלי ישראל ודאי ובתוכם המכינה. אני מגיע עם נשק למכינה, אין משטרה, אין ניידת וזה תחושות קשות מאוד. נכנס לבית המדרש ורואה את מה שאני רואה".

הרב עוקבי מספר כי בסיעתא דישמיא גדולה עמותת ה"לודאים", העמותה של הגרעין התורני, נמצאת במכינה וכבר באותו ערב, כשהם יושבים בחצר המכינה הם מדברים על התקומה. "איך להביא עוד תושבים לשכונת רמת אשכול, איך המכינה מכפילה את עצמה. בתוך הבלאגן אף אחד לא מתבכיין, אף אחד לא מתעסק בבכי, אנחנו עם זה הולכים. יש כאב עצום והלם, וזה רק התחיל, אחר כך היו גם אירועי ירי ודקירה. יושבים בחצר המכינה, ורושמים רשימות, ומוציאים סטיקר לעם ישראל, הם מחריבים אנחנו מרחיבים".

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a6%d7%93%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%9d/

תלמידי המכינה באותו זמן ישנים בירושלים, ולא יודעים מה קורה. בבוקר הוא נוסע לרב עאמר, רבה של ירושלים, לקבל ברכה ומתפלל איתו ביחד. הרב עוקבי מגיע אל התלמידים ומספר להם, הוא אומר להם "אנחנו שליחי ציבור, איך שאנחנו נגיב אנחנו כמכינה, כבית מדרש בלב רמת אשכול זה מקרין על כל עם ישראל". הם הולכים לשמוע שיעורי תורה מחזקים, ולאחר מכן חוזרים הביתה להראות להורים שהילדים "חיים".

הוא מספר על הפלא שקורה "התלמידים חוזרים בצורה טבעית למכינה, חלק עם ההורים, וההורים יוצאים למילואים, כמו ברבבות עמך בית ישראל. הגיעו אלפים למכינה ולשכונה לשמור להגן מכל הארץ, דתיים חילוניים, עם ישראל חי. זה נתן להם דחיפה גדולה, דחיפה מלמטה שהעם אומר אני רוצה שהמקום הזה ייבנה".

על תמונת המכינה המשופצת הוא אומר כי "זה מראה עם הנצח. הערבים צריכים לדעת ולא פחות מכך אנחנו שלא באנו לפה לרגע. עם ישראל חזר הביתה, לוד זה עיר התנאים, והתמונה הזאת אומרת הכול. מראה את הצמיחה הפלאית בחסדי ה' באמת כל עם ישראל הגיע. אנחנו ברוך ה' ממשיכים לבנות".

אך למרות הבניה המתחדשת והתמונות האופטימיות הרב עוקבי מדגיש המצב מתחת לפני השטח לא השתנה ויש בעיה רצינית. "המצב הוא שמשטרת ישראל עושה מאמצים אדירים ומתאמצת מאוד גם בחודש הרמדאן. אבל הדבר הזה מזעזע, זה קשור למדיניות ולא למשטרה". הסרטון שהופץ מהעיר לוד "מאורעות הכבוד", שצולם 50 מטר מהמכינה, הוא מזעזע. "כרגע יש שקט כי המשטרה עובדת חזק ולא נותנת לזה להתפרץ. אבל צריך להבין שיש זיקוקים בכל לילה, יש יריות בכל מיני רחובות, זה לא נורמלי. אנחנו בעיר ואם וישראל, אדם לא יכול להסתובב ב12 בלילה בטיילת, זה לא נעים. אבל צריך גם לשנות את הראש שלנו. כל ההנהגה של ערביי ישראל, איימן עודה שמביאים את ההפגנות, וצועקים בדם ואש נפדה את פלסטין עם דגלי אש"ף בלב העיר לוד, זה דבר שאסור שיקרה".

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%9e%d7%91%d7%a6%d7%a2-%d7%a9%d7%95%d7%9e%d7%a8-%d7%94%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%a6%d7%a2-%d7%92%d7%9c-%d7%a4%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a2%d7%99/

בהלווייתו של נעם רז הי"ד חברו הקרוב, הוא פגש את השר לביטחון פנים, עמר בר לב. הוא פונה אליו "אתה היית מפקד סיירת מטכ"ל, אתה היית גיבור אתה יודע מזה גבורה, אתה השר לביטחון פנים, איך אתה נותן לדבר כזה לקרות? אסור לך לתת לדבר כזה לקרות, זה מחליש את עם ישראל, את כבוד האומה". הוא ענה לו "אני נלחם". אמרתי לו "זה לא מספיק, אסור לאפשר את הדברים האלה". הוא מוסיף, צריך להוציא חוק נגד הדברים האלו.

הוא מדגיש דבר חשוב שבעיניו לא הבנו עדיין. "אם זה קורה, וקוראים לזה מאורעות הכבוד וזה מה שערביי ישראל מניעים פה, אנחנו צריכים להבין פה משהו. אני קורא לזה תעודת הזהות. זה מבלבל מאוד, תעודת הזהות שיש היום לאחמד שגר ממול למכינה, שהוא מאוד נחמד אליי עכשיו, ביום יום הם נחמדים, יש שוק עירוני והכל בסדר. יש לו תעודת זהות ישראלית כמו שלנו, וזה מאוד מבלבל כי תראו יש חיים משותפים. אבל יש בעיה אחת, כשאתה אומר לו פלסטין, כשאתה אומר לו אל-אקצא בוערת כמו שהיה שנה שעברה. הוא זורק את התעודה לפח, ותשאל כל ערבי בלוד, בעכו ובירושלים הוא יגיד אני פלסטיני. זה לא רק נרטיב שונה, זה אומר שביום מן הימים זה הארץ שלו".

התקווה שלו הוא מה שלמד מהרצי"ה "אין לנו שום בעיה עם גר תושב. אין לנו בעיה עם מוסטפא ומוחמד, מי שמכיר במדינה כמדינת הלאום של העם היהודי, אהלן וסהלן. אנחנו לא שונאים, אנחנו עם אוהב. אבל אנחנו לא יכולים לאפשר לתנועה לאומית פלסטינית שנגד מדינת ישראל ולא מכירה במדינת ישראל". בעיניו, גילויי אלימות לא לגיטימיים, מדינת ישראל לא צריכה לאפשר הנפת דגלים והמשטרה צריכה לטפל בדברים אלה. הוא מדגיש "משהו קרה בשומר החומות, בזכות הפרעות האלה, משהו בראש השתנה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

להגיב רק עם התותח הקדוש, כל תגובה אחרת היא חול בעיניים עד להשמדת עמלק

אודי
אודי
1 שנה לפני

אם נאמני ארץ ישראל ינצחו בבחירות הקרובות, חייבים לנסח חוקת-הצלה חדשה למיגור ההשתוללות הערבית ולהחזרת המשילות של אדוני הארץ על כל הטריטוריה היהודית. אי כיבוד רעיונות אלה, יחסלו במוקדם או במאוחר את כל העצמאות העברית ומדינת היהודים, עוד לפני נסיונות המימוד של הצרה האיראנית.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום