חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי ואיך הפכו הבדואים משותפים לגיטימיים לגיס חמישי?

המשילות בנגב דורשת להשתמש בכוח כלפיי הפזורה הבדואית, ולא רק בשיטת הגזרים, וגם; איך תופעת הפוליגמיה הבדואית יצרה תפנית ביחסם לישראל

שתפו :

play-rounded-fill

יכין זיק, מנהל פעילות בתנועת רגבים, התראיין באולפני ערוץ TOV וסיפר על הפעילות של תנועת רגבים לחיזוק המשילות בנגב. ואם שאלתם למה לא בתל-אביב? לזיק תשובה מוכנה: "אנחנו עוסקים במשילות בכל הארץ, אלא שמדינת ישראל החליטה שהיא לא מתעניינת במשילות בנגב, ולכן לקחנו על עצמנו את הנושא הזה במיוחד. לדבריו, הנגב הפך לאקס-טריטוריה, ונוצרו תופעות של פוליגמיה סמים ונשק, וכיום, המדינה מתקשה לטפל בפשיעה החמורה".

לכאורה, ענייני פשיעה ואובדן משילות בגבולות הריבוניים של ישראל אמורים לעניין את השמאל באותה מידה. "לשמאל, האידאולוגיה חשובה יותר מהמציאות", מנתח זיק. "לשיטתם, אסור לפגוע בחברה המוחלשת, גם אם היא עוברת על החוק. ואילו אנחנו אומרים, שמדינת ישראל צריכה להיות שוויונית ולאכוף את החוק בנגב ובכל מקום".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%95%d7%a7%d7%99-%d7%94%d7%a0%d7%92%d7%91-%d7%a0%d7%a1%d7%99%d7%a2%d7%94-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%9b%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%94/

זעקת המשילות בנגב נשמעת היטב בימים בהם הימין באופוזיציה. אבל מה עשו רגבים עם הנושא הזה במשך כל שנות שלטון הימין? "שמנו את התופעות על השולחן", אומר זיק, "כדי להגיד שמדינת ישראל לא יכולה יותר להתעלם מהנושא הזה, ועסקנו גם בפעילות הסברתית ופוליטית".

רגבים אמנם זעקו ונלחמו, אבל נדמה שקולם בקושי נשמע. הנושא הזה פשוט  לא ממש עניין את ממשלות הימין. זיק מסכים: "לימין היה חוסר עניין, העדיפו לעסוק בעניינים חמורים יותר כמו איראן ועזה". לטענתו, השנה האחרונה הכשירה את הלבבות וקיים סיכוי טוב, שכשהימין יחזור לשלטון הוא יטפל בדברים. השמאל, לעומת זאת, גם אם יבין שיש בעיה יתקשה לפעול, משום שהוא שבוי בתפיסות רומנטיות של דאגה לחלש.

זיק ממחיש את עומק אובדן המשילות דרך סיטואציה יחסית קלה. "יש אדם בפזורה שרוצים לזמן אותו לבית משפט. מה הכתובת שלו? בתעודת הזהות שלו כתוב רק את שם השבט. שבט יכול לגור מערד ועד עוטף עזה. כלומר, אי אפשר לאתר אותו. אם אפילו את הדבר הבסיסי הזה המדינה לא יודעת, אם לא ידוע איפה אתה גר, אז זה פותח פתח לשאר בעיות הפשיעה".

https://tovnews.co.il/%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%9c%d7%a0%d7%98%d7%a8%d7%9c-%d7%90%d7%aa-%d7%97%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a0%d7%a4%d7%a5-%d7%9e%d7%a2%d7%96%d7%94/

לא תמיד הבדואים נקשרו במעשי פשיעה ואלימות. מוכרים הסיפורים על גששים בדואים שמשרתים בצה"ל. את השינוי בהלך הרוח הבדואי, לפחות בחלקו אם לא נכליל, תולה זיק בריבוי הנשים. "מאיפה מגיעות הנשים?" הוא שואל, "מעזה ומערביי ישראל. ממילא הילדים שלהם כבר יהיו בעלי זהות פלסטינאית". לדבריו, יש סיבה נוספת והיא חינוך פלסטינאי ואסלאמיסטי בבתי הספר.

לסיום, אומר זיק, כי אם מדינת ישראל חפצה להתמודד עם הבעיה, עליה להעז להפעיל כוח ולפנות את הפזורה הבדואית. עד היום מדינת ישראל חילקה רק גזרים, אם ברצונה להחזיר את המשילות, עליה להפעיל גם מקלות.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אלפא-UDI
אלפא-UDI
1 שנה לפני

הבעייה הבדואית בדרום המדינה, כבר מזמן סרטן בגוף ישראל ורק הסומים והמטומטמים לא רואים זאת

אודי
אודי
1 שנה לפני

מ.י. לא צריכה להפעיל כלום, מלבד החוק היבש ושלילת כל הבונוסים שהבדויים מקבלים מ מם-יוד. כולל בביטוח לאומי לכל הממזרים מעזה. צה״ל הרברבן, צריך לאטום הברברת ולהתחיל למלא תפקידו בשמירת הארץ על כל שטחיה ויבוא נשים וילדים אליה ע״י הפושעים שגונבים לנו את הנגב.0

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום