חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סמוטריץ' רוצה גטו דתי-לאומי, לא נסכים לכך

מנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף מסביר מה הסיפור מאחורי ההיפרדות של בן גביר וסמוטריץ' ומדבר על הקהלים החדשים שאליהם הם שואפים לפנות

שתפו :

play-rounded-fill

יצחק וסרלאוף, מנכ"ל עוצמה יהודית שם סוף לרחשים ומסביר מה קורה מאחורי הקלעים בין סמוטריץ' לבן גביר, הקהלים החדשים שהם שואפים להביא וגם; תחזית המנדטים שלו.

וסרלאוף ניגש ישר לעניין. "קראנו להם לבוא לשולחן המשא ומתן, לנהל שיח הגיוני, טוב ובריא בכדי לרוץ יחד בבחירות הקרובות. חשבנו שנתכנס יחד ונכריז על ריצה משותפת. מה שקרה זה שאנחנו הבנו שהם רוצים לפנות לקהלים דוגמת איילת שקד ולהביא עוד איזה מנדט וחצי משם ולכן הודענו על ריצה נפרדת וזו עובדה כרגע. כל האירוע מתכנס לזה שאנחנו רוצים להיפתח לקהלים חדשים וסמוטריץ' רוצה להישאר בציונות הדתית הקלאסית".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a5-%d7%94%d7%92%d7%91%d7%95%d7%94-%d7%a9%d7%a2%d7%9c%d7%95-%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%95-%d7%91%d7%9f-%d7%92%d7%91%d7%99%d7%a8-%d7%95%d7%a1%d7%9e%d7%95%d7%98/

הוא ממשיך ומספר כיצד בחדרי חדרים היו חילוקי דעות שהקשו על החיבור בין שתי המפלגות. "כשאנחנו ניגשנו למשא ומתן ואתה יודע שכאשר עושים משא ומתן הוא מתנהל בחדרים סגורים והתחלנו לדבר על מספרים. כשדיברנו על כך הם גלשו לאיזשהו תנאי סף שהם יקבלו שישה מקומות מתוך שמונה ואנחנו שניים. זה דבר שלא מתקבל על הדעת בשום מצב. רצינו והאמנו שנוכל ללכת איתם באחדות אבל כזו הוגנת ולא בסחטנות וכזאת שלא משקפת את יכולותינו".

לטענת וסרלאוף הם הסכימו להצעה של הציונות הדתית, על אף שהובאה לידיהם דרך התקשורת, אך עדיין המשא ומתן הגיע למבוי סתום. "אני לא הזכרתי לרגע בשיחה שלנו עד עכשיו שאנחנו דרשנו חצי חצי אולי עכשיו כן, אבל כשהיינו במשא ומתן וקיבלנו הצעה דרך דפנה ליאל שלא קיבלנו דרך החדרים הסגורים אז הודענו שאנחנו מסכימים לה. אני מזכיר לך שההצעה הייתה על מקומות 2,5,7 כמועמד שלנו מוסכם וגם 9,10. הסכמנו לכך ויתרה מכך, בן גביר הסכים לשריין במקום העשירי חבר כנסת של סמוטריץ' אבל ראינו שהם לא מעוניינים. אנחנו מעריכים שזה בגלל שהם רוצים להביא קולות של הימין הרך".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a2%d7%95%d7%a6%d7%9e%d7%94-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%96%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a1%d7%9e%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%a5-%d7%90%d7%91%d7%9c-%d7%9c/

הוא מסביר על הניסיון של עוצמה יהודית להביא מצביעים נוספים לחזקתה. "נציגים בכנסת מייצגים קהלים שבוחרים אידיאלים. עוצמה יהודית מביאה היום הרבה חילונים, מסורתיים, פריפריה, מזרחיים וחרדים שלא שייכים לקהל שמצביע לסמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית. אנחנו מביאים את הקהלים אפילו ממנדט וחצי של אנשים שלא יצאו להצביע בבחירות האחרונות".

האם כל הסיפור מונע בגלל אגו? וסרלאוף נחרץ: "לפחות מהכיוון שלנו ממש לא ומהצד שלהם אני מעריך שהם רוצים להביא קהלים חדשים. אני מעריך את חבריי בציונות הדתית ועבדנו יחד שנה וחצי ביחד. אני רוצה להאמין שאף אחד שם לא מונע מאגו, למרות מה ששמעתי שסמוטריץ' התבטא אצל קלמן ליבסקינד בכך שאמר בזלזול שבן גביר לא עשה כל כך הרבה בשנה האחרונה. כואב לי על כך".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%91%d7%9f-%d7%92%d7%91%d7%99%d7%a8-%d7%99%d7%a6%d7%9c%d7%99%d7%97-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%93-%d7%91%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa/

לגבי הרחשים מסביב כי מדובר במפלגה הפונה למזרחים. "מצד אבא אני אשכנזי ואני אומר לך שאנחנו מפלגה של עם ישראל, של הקול האותנטי של העם. אנחנו מפלגה של אשכנזים ומזרחים, מכוונים לכל עם ישראל. אני חושב שהנקודה צריכה להיות איך אני פונה אל האנשים האם מלמעלה או למטה. כשאני מדבר איתם באמת פשוטה אז אפשר לראות שבאים כולם".

מבחינת וסרלאוף הריצה העצמאית של עוצמה יהודית היא עובדה מוגמרת. "קודם כל עוצמה יהודית הודיעה על ריצה נפרדת וזו עובדה" ומוסיף לגבי תחזית המנדטים. "בסקרי העומק שלנו עוצמה יהודית עומדת על 8-9 מנדטים, זו התחזית שלנו. כשמדברים על 'פריכות' המצביעים שלנו די קשיחים, גם אם אני מוריד את הפריכים אנחנו הרבה מעל אחוז החסימה. אנחנו בטוחים בכוח שלנו ועבדנו קשה מאוד מאז שבן גביר נכנס לכנסת בכל מקום בארץ".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ציון
ציון
1 שנה לפני

הבחירות לא ישנו דבר. 
רק החלפת אזרחות אצל 2 מיליון ערבים – תחזיר יציבות. 
*
מיליוני ערבים לא יתנו לנהל ישראל כמדינה יהודית.
למזלנו כל ערבים מקומיים זכאים לבחור ממשלה ברמאללה.
*
הניסוי נכשל. . מדינה יהודית-ערבית תתפרק בהכרח.
כל ערבים ממערב לירדן (6.5 מיליון איש) זכאים לאזרחות אחידה
של מדינתם ובירתה – רמאללה.
*
כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי – ברמאללה.
זה יגרום להתנתקות מן הערבים הפלסטינים: כלכלית, אזרחית ופיזית.
*
דחוף!
מעבירים המוסד לביטוח הלאום הערבי מירושלים לרמאללה
ומפסיקים לשלם ג'יזיה לעם זר.
דמי מחיה, תעסוקה, רפואה, חינוך, קצבאות וכו'
 6.5 מיליון ערבים מקומיים יבקשו ברמאללה ועזה ולא בירושלים.
*
מי רוצה להכפיל נוכחות מפלגתו בכנסת ?
תארגנו משאל עם על הפרדה מעם זר על פי עיקרון:
שני עמים – שתי אזרחויות שונות.
*
יוצאים מהפלונטר
>
משאל עם נוסח:
ליהודים – אזרחות ישראלית,
לכל ערבים מקומיים – אזרחות מדינתם –
– יעצור בחירות אינסופיות וישמור ישראל ליהודים.
*
לאחר משאל עם על הפרדת היהודים מן הערבים
על בסיס שתי אזרחויות שונות,
כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות ומס ביטוח לאומי – ברמאללה.
אף ערבי לא יגורש מביתו, אך הבטחת הכנסה, קצבאות למובטלים וזקנים, 
ביטוח בריאות וכו' – הם יבקשו ברמאללה.
*
עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
בהדרגה כל 6.5 מיליון ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין,
קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.
*
רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.

סמרטוטביץ
סמרטוטביץ
1 שנה לפני

אז לאלו ששכחו, באתי להזכיר את הכרוניקה של סמוטריץ בהתנהלותו מול עוצמה יהודית בכל אחת ממערכות הבחירות שהיו בשלוש וחצי השנים האחרונות:

4/2019 – אדריכלי הונאת הימין (בנט ושקד) פורשים מהבית היהודי ומקימים את "הימין החדש".
בן גביר (עוצמה יהודית), סמוטריץ (האיחוד הלאומי) ופרץ (הבית היהודי) מתחילים במגעים לאיחוד. סמוטריץ משאיר את עוצמה יהודית עם הלשון בחוץ עד לרגע האחרון. בינתיים הוא דואג לחתום על הסכם עם פרץ שמבטיח לשניהם "ריצ'רץ'". מה זה אומר? שלבסוף עוצמה, כברירת מחדל, נזרקת אחורה למקומות 5 ו-8 בלבד. וזה, כשבסקרים עוצמה שווה יותר מכל אחד מהם.
בן ארי (מקום 5) נפסל בבג"ץ, וסילמן (במקור מקום 6) נכנסת למשבצת של עוצמה. כמובן שהיא ואופיר סופר (במקור מס' 7) לא חשבו להתפטר כדי לקדם את איתמר בן גביר למשבצת של עוצמה.
סמוטריץ הודה אחרי הבחירות לפעילי עוצמה יהודית על שבזכותם המפלגה נכנסה לכנסת, והבטיח שאיתמר יהיה חבר כנסת. כמובן שזה לא קרה (הסרטון מצורף בתגובה הראשונה).

9/2019 – סמוטריץ מרים את זוג הנוכלים (בנט ושקד) מהקרשים, לאחר שלא עברו את אחוז החסימה, ועוד מעניק להם על מגש של כסף את ראשות המפלגה.
תוך כדי שהוא מכהן כשר התחבורה בעזרת הקולות של עוצמה יהודית שהכניסו אותו לכנסת, הוא מציע לעוצמה יהודית מקומות לא ריאליים ומאלץ אותה לרוץ לבד, תוך כדי שהוא וחבריו (כולל סילמן שנכנסה לכנסת על המשבצת של עוצמה יהודית) תוקפים את עוצמה יהודית. וזה אחרי שהצהיר שהוא הראשון שיוותר על המקום או התפקיד שלו (צילומסך מצורף).

3/2020 – רפי פרץ וסמוטריץ עושים תרגיל מכוער לבן גביר. סמוטריץ ממשיך בכרוניקה הרגילה שלו ומנסה לסחוט את איתמר. איתמר בינתיים סוגר עם פרץ ("מילה זו מילה"). בדקה התשעים פרץ נוטש את איתמר וחובר לסמוטריץ מתוך הנחה שלאיתמר אין זמן להתארגן ולהגיש רשימה עצמאית, וכך יאלצו אותו לפרוש. איתמר מבין שפרישה זו התאבדות פוליטית, ונאלץ שוב לרוץ לבד.

3/2021 – בנט ושקד מגישים את רשימת "ימינה" בלי סמוטריץ. לסמוטריץ נותרו שתי ברירות – או לרוץ לבד ולא לעבור או לחבור לאיתמר. הוא מוציא את המסחטה מהבוידעם ומתחיל לסחוט את איתמר, שמתוך אחריות החליט לעשות ויתורים מפליגים ונשאר עם מקום אחד בלבד (וסמוטריץ עם חמישה + נעם). זאת למרות שהסקרים הצביעו באופן עקבי על כוח שווה בין סמוטריץ לבן גביר.

11/2022 – איתמר עם כוח חסר תקדים עושה ויתורים מפליגים (מוותר מראש על הראשות, לא דורש את רוב המקומות למרות שכוחו מצדיק זאת, ולמרות כוחו העודף מוותר על שיטת הריצ'רץ'), אבל סמוטריץ ממשיך בגישה הקודמת שלו. על הדרך הוא מנתק קשר, ומבטל פגישה בדקה התשעים (לדבריו בראיונות היום – בגלל סיבה משפחתית).
רק שהפעם יש תפנית בעלילה. איתמר אמנם לא השתכר מהפופולאריות העצומה לה הוא זוכה, בסקרים ובשטח, ולכן הסכים לויתורים משמעותיים. אבל גם לויתורים יש גבול. איתמר שלח שוב ושוב מסרים לבצלאל שאם ימשיך בהתנהלותו הוא יאלץ להתמודד עצמאית. סמוטריץ לא לקח ברצינות. לא נותרה ברירה והוכרזה התמודדות עצמאית.

זה הסיפור, גבירותיי ורבותיי.
כל מי שיש לו טענות כלפי בן גביר ("שייכנס עם סמוטריץ לחדר עד שייצא עשן לבן") יכול להיווכח בקלות שבן גביר עשה הכל, מעל ומעבר, על-מנת להביא לאיחוד הוגן. מי שסיכל זאת הוא אחד – סמוטריץ.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום