חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רב של כלל ישראל" – נפרדים מהגאון הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל

שיחה מרגשת עם נכדו ונאמן ביתו של הרב זצ"ל על מידותיו הטרומיות, אהבת ישראל האינסופית והחיבור בין חיי ציבור ענפים לחיי המשפחה

שתפו :

 

הרב גיא אלאלוף משוחח הרב אליהו לייזרוביץ', נכדו של הגאון הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל, שנלקח אתמול לבית עולמו אמש.

השיחה מרגשת ודומעת, והיא מתרחשת עוד בטרם הלווייתו של הרב זצ"ל. מדברים על מידותיו הטרומיות של הרב ועל היכולת המדהימה שלו לשלב בין משרה ציבורית רמה שדרשה ממנו מסירות עצומה עבור הציבור הרחב, לבין חיי משפחה קרובים ואישיים.

הנכד מספר סיפוריו מרגשים מבית סבא. על היחס המיוחד למשפחה, לימוד התורה עם הנכדים והאהבה הגדולה ללימוד תורה ללא הפסקה.

אנחנו שומעים גם סיפורים מאלפים על הקשר המיוחד שהיה לרב לכל גדולי ישראל, ובפרט לזקנו, אח של סביו, מרן הראי"ה זצל. "מרן הרב" בבית היה הראי"ה קוק. לרב היה קשר מיוחד גם למורו ורבו הגאון הרב יוסף שלום אלישיב, והוא היה מדבר בשבחו בכבוד רבו אף בהתרגשות גדולה.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a2%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%91%d7%a1%d7%a7%d7%99-%d7%96%d7%a6%d7%9c-%d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%97%d7%97%d7%99/

הרב היה קשור לכלל הציבורים: חסידים וליטאיים, חרדים ודתיים לאומיים, ספרדים ואשכנזים, מסורתיים, דתיים וחילונים, והקשר האישי שלו עם כל אחד ואחד היה חם ואוהב. הוא יכול היה למסור שיעור למדני בישיבה ליטאית, ומיד לאחר מכן להגיע לבית כנסת ספרדי ולמסור דרשה מלאת רגש.

הרב היה איש של אנשים, אבל הוא גם היה תקיף ויסודי ברבנותו, והוא ייסד את אחת ממערכות הכשרות הטובות ביותר בעולם בעיר רחובות. כשרות רבנות רחובות נעשתה לשם דבר בכל רחבי העולם היהודי. אנחנו הכרנו את הרב לפני הכל כרב הראשי של רחובות, אבל לפני הכל היה הרב איש ירושלים. הוא כל כך שמח שזכה להיוולד בעיר הקודש ולחיות בה, והוא פעל המון למענה. הרב היה גם איש ארץ ישראל השלמה – והייתה לו מסירות נפש עצומה על יישוב כל חלקי ארץ הקודש.

לבסוף, מספר הנכד על חשיבות השבת בעיני הרב. הרב מסר את הנפש על קדושת השבת ברחובות, וכיתת רגליו מעסק לעסק כדי לחזק את שמירת השבת בעיר. כל מי שמכיר את רחובות יודע על השפעתו הגדולה של הרב זצ"ל על צביון השבת בעיר, שהלכה והתחזקה ב"ה לאורך השנים.

אנחנו מבקשים להתחזק בשמירה על קדושת השבת לזכר רבנו.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל ויהיה מליץ יושר בעדנו אמן ואמן.

צפו בשיחה המרגשת  

 

 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום