חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אולמרט סיפר בערגה על ימיו כראש הממשלה – כעת ניגש לעובדות

בראיון לTOV הציג ראש הממשלה לשעבר את כהונתו כהצלחה כבירה; המציאות, כמו תמיד אצל אולמרט, שונה לחלוטין

שתפו :

אולמרט. צילום: משה שי

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין בימים האחרונים לTOV. בראיון הארוך והמפורט שנתן אולמרט, הוא נגע במספר נושאים שנויים במחלוקת. בין השאר דיבר אולמרט על הצלחתו במלחמת לבנון השנייה ועל הצורך בפינוי ישובים. כמו כן הוא טען שהאו"ם צריך לשלוט בהר הבית, וגם לא פספס אף הזדמנות לעקוץ את נתניהו.

בראיון עצמו לא נשמעה כל ביקורת משמעותית על תפקודו של אולמרט מצד המראיין. אדרבא נראה כי המראיין רק חיזק את תפיסותיו של אולמרט. יצאנו לבדוק האם יש קשר, ולו קלוש, בין דבריו של ראש הממשלה לשעבר לבין המציאות. הרי התוצאות:

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%98-%d7%91%d7%98%d7%95%d7%97-%d7%a9%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%99%d7%92-%d7%97%d7%96%d7%a7-%d7%99%d7%a4%d7%aa%d7%95%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94/

מלחמת לבנון השנייה – אולמרט זוכר הצלחה, המציאות מוכיחה כישלון צורב

אולמרט מדבר על מלחמת לבנון השנייה. הוא טוען שהמלחמה "הייתה הישג אסטרטגי מהמעלה הראשונה. 15 שנה ומעלה עברו מאז מלחמת לבנות השנייה. לא נורתה ירייה אחת על ידי החיזבאללה". לא ניתפס על קטנות, אבל בכל זאת מותר להזכיר: נכון, מאז מלחמת לבנון השנייה התקריות עם חיזבאללה הפכו לפחות שגרתיות באופן דרמטי. אבל הטענה של אולמרט לפיה לא נורתה ירייה אחת היא לא נכונה בעליל. בתאריך ה-6.8.21 ירו בחיזבאללה 19 רקטות לעבר שטח ישראל.

אבל מכאן לטענה החשובה באמת: מאז שהסתיימה המלחמה בשנת 2006 חיזבאללה עסוק בשיפור עמדות לקראת המערכה הבאה, הצטיידות בנשק מתקדם ורקטות ארוכות טווח וחפירת מנהרות התקפיות. בעקבות כך, בשנת 2018 יצא צה"ל למבצע צבאי בשם "מבצע מגן צפוני" – שמטרתו לנטרל את המנהרות שחפרו בחיזבאללה לאורך השנים. אז אולי השקט לכאורה הושג, אבל ברור לכל חייל זוטר כי מערכה מול חיזבאללה היא רק עניין של זמן. לחיזבאללה, בניגוד לתנועת החמאס השברירית והרופסת, יש הרבה סבלנות, והם עוסקים כבר 16 שנה במלחמה הבאה מול ישראל.

עוד נקודה שאולמרט לא שם עליה את הדעת בכל מה שקשור למלחמת לבנון השנייה היא דעת הקהל הציבורית. יכול להיות שמבחינת אולמרט המלחמה הייתה הצלחה כבירה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה כי מלחמת לבנון השנייה נצרבה בתודעה הציבורית כהפסד מר. מדינת ישראל נלחמה מול ארגון טרור, לא מול צבא ולא מול מדינה. במלחמה נהרגו 44 אזרחים ו-121 חיילים, זאת בנוסף לאלפים שנפצעו.

הרמטכ"ל דן חלוץ החליט להתפטר בעקבות המלחמה ובעקהות ביקורת ציבורית גדולה הוקמה ועדת חקירה ממלכתית שחקרה את מחדלי המלחמה. בראשות הוועדה עמד השופט בדימוס אליהו וינוגרד, היא חקרה את התנהלות הממשלה במלחמת לבנון השנייה ובימים שקדמו לה. במסקנותיה, הוועדה העבירה ביקורת חריפה בין היתר על התנהלותו של ראש הממשלה אולמרט. למשל כתבה הוועדה כי: "ככל הידוע, התובנות המודיעיניות בנושא חיזבאללה והמשמעויות שנודעו להן מבחינת ישראל לא נידונו באורח יסודי ורציני בין ראש הממשלה ושר הביטחון לבין ראשי המודיעין. בתקופה מאז ינואר 2006 ועד פרוץ המלחמה היו אמנם לא מעט פגישות בהשתתפות ראשי קהילת המודיעין, בהן עלו סוגיות שוטפות, שנגעו בחלקן גם בהקשר לחיזבאללה, אולם לא כאלה שבהן נפרסה היריעה השלמה והמורכבת ולובנו משמעויותיה ונגזרותיה".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%98-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%a9%d7%97%d7%aa-%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%90%d7%a3-%d7%90%d7%97/

פינוי יישובים – למה? ככה

בחלוף השנים, רוב הציבור הישראלי הבין בדיעבד שתוכנית ההתנתקות הייתה טעות נוראית. התוכנית נכשלה כישלון חרוץ, והיא רק עזרה לחמאס להתעצם ולהרחיב את השטח ממנו חמאס תוקף את שטחי מדינת ישראל. אבל מה שברור לרוב הציבור בישראל – לא מובן בכלל למי שהיה ראש ממשלה ומאדריכלי התוכנית הכושלת. לאולמרט לא מספיק גירושם של 8600 יהודים מגוש קטיף, שהיה כישלון כאמור, והוא חולם להמשיך ולפנות יהודים מיהודה ושומרון. רק לציין: אולמרט בתוכניתו היה מוכן ללכת מאוד רחוק, ולמסור את רוב שטחי יהודה ושומרון לערבים גם באופן חד-צדדי ולא כחלק מהסכם עם הפלסטינים. למרות שברור לכל אחד במערכת הביטחון שנסיגות לא מועילות ושאין למדינת ישראל פרטנר אמיתי לתהליך שלום, אולמרט ממשיך בשלו, תוך ניתוק מוחלט מהמציאות המדינית והביטחונית.

https://tovnews.co.il/%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%a7%d7%91%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%98%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%9e%d7%99%d7%93-%d7%90%d7%aa-%d7%90%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a8/

הר הבית בידינו? נעביר אותו ליד הסעודים, הירדנים וה"פלסטינים"

במהלך הריאיון טען אולמרט כי הרב גורן זצ"ל אסר עלייה להר הבית. הטענה העובדתית של אולמרט לגבי הרב גורן היא טעות מוחלטת, שלא לומר שקר גס, אבל את הנקודה הזו נשאיר לאנשי ההלכה. נעבור לנקודה המרכזית: אולמרט טוען כי הדרך היחידה להתמודד עם הבעייתיות סביב הר הבית הוא העברת השליטה בהר לניהול בינלאומי, בין השאר ל"פלסטינים", לירדנים ולסעודים: "אני לא מציע להעביר את זה לשלטון של מישהו אחר. אני מציע שתהיה נאמנות בינלאומית של 5 מדינות שתקבל סמכות שתוכר על ידי האו"ם". אולמרט מדבר על ירדן, ממנה שחררנו, כזכור, את הר הבית במלחמת ששת הימים. ירדן היא אחת המדינות עם היחס הכי רדיקלי בכל מה שקשור להר הבית. רק בחודש שעבר בירך ראש ממשלת ירדן את הערבים שמיידים אבנים על עבר כוחות הביטחון בהר הבית וקרא: "להפסיק מיידית את ההפרות והניסיונות הישראליים לשנות את הסטטוס-קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצא". לא ברור איך אולמרט טוען שהעברת השליטה בהר הבית למדינות אלו אינן מהוות "העברה של השלטון בהר למישהו אחר", ואיך הוא חושב ששליטה של מדינות מוסלמיות בהר יהיו הפתרון. יותר נראה, שלאולמרט המייצג את השמאל החילוני בישראל, פשוט לא אכפת מהר הבית. זה כל הסיפור.

אולמרט רוצה למסור את השלטון בהר הבית לאו"ם. צילום: ג'מאל עוואד

ואיך לא? האובססיה לנתניהו

העיסוק הכפייתי של אולמרט בראש הממשלה לשעבר נתניהו הוא לא פחות ממגוחך. בראיון ניכר שאולמרט משתדל בכל הזדמנות לעקוץ את נתניהו. כשנשאל אולמרט על הכישורים אותם צריך בשביל להיות ראש ממשלה, זלג אולמרט בתשובתו לנתניהו ואמר: "ביבי למשל הוא בנאדם שמבחינה נפשית יש לו חולשה אדירה, הוא לא יודע לקבל החלטות. כל אחד שעבד איתו יודע". גם כנשאל אולמרט על הר הבית והמתנחלים הוא עקץ את נתניהו: "מי שהעמיד את בן גביר במרכז ההתרחשויות זה בנימין נתניהו שדחף אותו להיכנס לכנסת. הוא אפילו היה מוכן שהוא יהיה ברשימה כזאת או אחרת מחוברת לליכוד".

אולמרט אובססיבי לגבי נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אולמרט, היה ראש הממשלה הראשון והיחיד בתולדות מדינת ישראל עד כה שהורשע בפלילים וישב בכלא. דווקא בגלל זה, אולמרט אומר שצריך לשקול ברצינות חוק צרפתי, אבל משום מה הוא טוען שצריך להתחיל לדון בנושא רק אחרי שנתניהו ירד מהתמונה. למה? כי מדובר בנתניהו. לאולמרט עומדת עשייה רבה מאחוריו, על כך אין ספק. הוא היה שר אוצר, שר התעשייה והמסחר, שר הבריאות, ראש עיירית ירושלים ולבסוף בדרך לא דרך פילס את דרכו עד למשרה הרמה של ראש הממשלה. יחד עם זאת, מדובר בראש ממשלה מהכושלים שידעה מדינת ישראל, אף אם נתעלם מהרשעתו המרה והיחידאית בפלילים. אולמרט מנסה לשכתב את ההיסטוריה הפוליטית שלו, ובכך הוא חושף בפנינו שהוא לא השתנה הרבה מימי כהונתו – הוא עדיין נשאר אדם שהאמת והיושרה מעניינות אותו הרבה פחות ממה שמעסיק אותו יותר מכל – אהוד אולמרט.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום