חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אומרים "לא" לפסקת ההתגברות

אין בסמכות בית המשפט לבטל חוקים, בפסקת ההתגברות אנחנו מעגנים בחוק את היכולת שלו לבטל חוקים. לכן עלינו להתגבר ולומר – ביטול חוק זוהי פסיקה לא חוקית

שתפו :

play-rounded-fill

אין בסמכות בית המשפט לבטל חוקים, בפסקת ההתגברות אנחנו מעגנים בחוק את היכולת שלה לבטל חוקים. לכן עלינו להתגבר ולומר – ביטול חוק זוהי פסיקה לא חוקית

אחד הפתרונות שעל השולחן להפיכה השיפוטית הוא פסקת ההתגברות: קביעה שאם בית המשפט ביטל חוק, הכנסת תוכל לבטל את הביטול. במציאות הרעיון הזה מסוכן מאוד לדמוקרטיה הישראלית, והוא צפוי לחזק מאוד את השופטים.

זה נשמע הגיוני רק אם שוכחים שבמצב החוקי הנוכחי לבית המשפט בכלל אין סמכות לבטל חוקים. בפועל, פסקת ההתגברות תיתן לשופטים בפעם הראשונה, באופן רשמי, את הסמכות לבטל חוקים.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a9%d7%95%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%9b%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%94/

אבל כבר אמרנו שברגע שבית המשפט שם עצמו מעל החוק – אין חוק שיכול לו. אם יחוקקו את פסקת ההתגברות בית המשפט יגיד לכנסת: תודה רבה שנתת לי את הסמכות לבטל חוקים. לגבי הסעיף הזה שמסמיך אותך לבטל ביטולים – ובכן… הוא סותר את עקרונות היסוד של השיטה, או שקר כלשהו.

תראו, כדי שהכנסת תוכל לגבש רוב של 61 ח"כים כדי לבטל ביטול של חוק, הקואליציה תצטרך לנהל משא ומתן של פשרות בין המרכיבים שלה. כדי לבטל את החוק – שופט בסך הכול צריך לקום בבוקר ולהחליט שזה מה שהוא רוצה.

בית המשפט יכול לבטל את פסקת ההתגברות. הוא יכול לבטל פעולת התגברות מסוימת. הוא יכול להתעלם מהחוק שהכנסת ביטלה את ביטולו – בדיוק כמו שהוא מתעלם, לדוגמה, מחוק הלאום. הוא גם יכול לפרש את החוק בניגוד מפורש ללשונו, או סתם לפסוק בניגוד לחוק כי בא לו וכי הוא יכול, כמו שהוא עושה יום יום, בכל הערכאות.

פסקת ההתגברות רק תחזק את השופטים. אסור לחוקק אותה. במקום פסקת התגברות – צריך פשוט להתגבר: כשבית המשפט מתיימר לבטל חוק – הוא מוציא פסק דין לא חוקי. אין תוקף לפסק דין לא חוקי. פשוט – לא מצייתים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום