חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז מה באמת עומד מאחורי הברית בין הדרוזים לעם היהודי?

ראש המועצה הציונית הדרוזית עטא פרחאת מספר על הקשר העמוק של הדרוזים לעם היהודי, דעתו על התבוללות; וגם, היחס שלו לבנימין נתניהו

תגיות

שתפו :

 

עטא פרחאת, ראש המועצה הציונית הדרוזית ואיש ימין, בראיון מרתק על הברית של הדרוזים עם היהודים, הצרכים של העדה הדרוזית ומה דעתו על התבוללות של דרוזים, ואפילו של יהודים. ולקינוח, איך לא, דעתו על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

עטא מספר על פעילותה של המועצה הציונית הדרוזית: "המועצה הציונית הדרוזית קמה בשנת 2011 מכוון שזיהינו אני וחברים דרוזים-ציוניים, שחברי כנסת ערבים, שהם אנשי שמאל אנטי-ציוניים, פוסט-ציוניים, מנסים לתקוע טריז בין העדה הדרוזית לעם היהודי ולממסד הישראלי. ולכן החלטנו לעשות מעשה להרים את הכפפה. הקמנו את הגוף גדי להחזיר עטרה ליושנה, שהדרוזים יהיו יותר ישראלים, יותר יאהבו את הארץ והמדינה ותהיה להם מוטיבציה לשרת בצה"ל. ולהרחיק כל מאתנו כל גופים אנטי-ציוניים שמנסים לחלחל ריב ומדון בינינו ובין העם היהודי".

עטא מספר על הניסיונות של השמאל להרוס את ברית האחים שיש בין הדרוזים ליהודים, בין השאר על ידי דחיפה של צעירים מהעדה לא לשרת בצה"ל: "היו ניסיונות לשכנע צעירים דרוזים לא להתגייס לצה"ל. לצערי הרב הם הצליחו רק עם שתי אנשים ואני ואם תרצו וחבר הכנסת אמיר אוחנה ניהלנו מאבק עיקש איתם כדי לבלום אותם. ברוך ה' הם לא קיימים ואנחנו קיימים".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%a9%d7%99%d7%a9-%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%94/

הרבה אנשים לא מבינים ממה נובעת הברית העמוקה בין ישראל לדרוזים. עטא מסביר שהבסיס של היחס של הדרוזים לעם ישראל הוא מכך שעל פי האמונה הדרוזית, הדרוזים הם צאצאים של יתרו חותן משה: "אנחנו צאצאיו של יתרו עליו השלום, מאז ואז היום אנחנו מצווים לשמור על נצח ישראל בארץ ישראל. זה גם חזון הנביאים על ארץ ישראל". עטא מפתיע ומסביר כמה חשוב הוא חוק הלאום שחוקק לפני מספר שנים ויצר ביקורת רחבה מהשמאל: " לגבי המדינה היהודית, חוק יסוד ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, זה חוק שחוקק לפני שנתיים בערך והוא מגדיר את זהותה של מדינת ישראל שהיא הבית לאומי של העם היהודי. החוק מגדיר את הזהות הלאומית ומגדיר שרק לעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית של לאום במדינת ישראל. ואם חלילה מבטלים את החוק הזה, פועל יוצא שגם מבטלים את חוק השבות ואז כל הפליטים יוכלו חלילה לנהור למדינה היהודית ויחסלו אותה מבפנים כי אז הרוב לא יהודי. יש לנו אינטרס של מיעוט לשמור על המדינה הזאת. אנחנו נוכל לחיות עם היהודים, לא נוכל לחיות עם אחרים. דבר שני, אנחנו בברית עם העם היהודי מתקופת משה רבנו".

אך למרות הברית החזקה של הדרוזים עם מדינת ישראל, עטא מדגיש את החשיבות להתייחס לצרכים המגוונים של העדה הדרוזית, וטוען כי ממשלות ישראל נכשלו במשך שנים ביחס שלהם לחברה הדרוזית: "החברה הדרוזית ברובה היא ימנית ואוהבת את המדינה. ממשלות ישראל ולפעמים מפלגות הימין נכשלו בלהביא את הדרוזים כי לא ידעו לדבר איתם. אני מחזיק בעמדה ימנית, אני אוהב את המדינה ואני ציוני. יחד עם זאת אני לא צריך לשכוח מאיפה באתי. יש לנו מסורת שצריך לשמור עליה. יש לנו מקומות קדושים שצריך לטפח אותם. צריך לטפל לנו בצרכים".

עטא מציג דעה חד-משמעית להתבוללות. לדבריו, כמו שהעדה הדרוזית לא מתבוללת על מנת לשמור על המסורת שלה ועל הייחודיות שלה, כך היהודים מחויבים לשמור על העם שלהם: "נישואי התערובת פוגעים בנצח ישראל בארץ ישראל. אנחנו הדרוזים בעמדה שאנחנו לא רוצים להיכחד ולא להתבולל. יש לנו חוק שאומר שדרוזי מתחתן רק עם דרוזית ודרוזית מתחתנת רק עם דרוזי. ככה שמרנו על הגחלת במשך יותר מאלף שנה. ואני אומר לעם ישראל, עם ישראל לא יכול לקבל התבוללות כי ההתבוללות פוגעת גם במרקם החברתי והילדים גדלים עם בעיות של זהות. חד וחלק אסור נישואי תערובת".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אולה
אולה
1 שנה לפני

מרגש ביותר, שימשיך הקשר האמיץ. ההזנחה לצערנו פושה בכל מיני תחומים. גם אצלנו אתרים היסטורים וקדושים לא נשמרים ונהרסים.
נהול מדינת ישראל הוא באמת העבודה הקשה ביותר ולא קל להצליח חספק את רצון כולם. הבטחון גובה מחיר יקר בנפשות וממון רוב הזמן אז נס שהצלחנו להגיע עד הלום בשגשוג וכבוד, וכשיש 9 מליון ראשי ממשלה אז על אחת כמה וכמה. הדעתנות שלנו והקיטוב הבלתי נמנע בינתיים גם הם עדיין לרועץ. ננצח כי חייבים בע"ה.

אורח
אורח
1 שנה לפני

צודק בכל מאת האחוזים👍🏻🙏🏻
ואנחנו אוהבים ומעריכים ומוקירים את הדרוזים הניפלאים שלנו.
אחים אתם לנו🙏🏻

רות פריז
רות פריז
1 שנה לפני

תבורכו משמיים אחינו הדרוזים האהובים.

.אמיל.חיים
.אמיל.חיים
1 שנה לפני
הגב ל  רות פריז

אתם אחים אמתים אהבת על היהודי וארץ ישראל הם בדמך רובכם בימין למה אתם שהמין שומר על המדינה

דן אברמוביץ
דן אברמוביץ
1 שנה לפני

כל הכבוד!
חיזקו ואימצו!

Jacoob been
Jacoob been
1 שנה לפני

יכול ללמד הרבה שמאלנים מה זו צינות, גאווה שורשית, איתנות ופיקוח נפש למען. הרגשתי את הגאווהשלו הלהיות שייך למגזר הדרוזי ולעם היהודי ציוני.

🇮🇱 דרוזי
🇮🇱 דרוזי
1 שנה לפני

עטא בחור מקסים ומקומו בכנסת ישראל🇮🇱

אורה
אורה
1 שנה לפני

מחמם את הלב לשמוע את דעתו של מי שמייצג את העדה הדרוזית, שהיא בשר מבשרנו וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אוהבים אתכם ומוקירים אתכם.

ניסן שני
ניסן שני
1 שנה לפני

אחינו מאז ומתמיד.
,בשר מבשרנו,דם מדמנו. כל נופש משפחתי אנו בבית ג'אן. וכך זה ימשך ,כל עוד נשמה באפי.

מקסים ביטון
מקסים ביטון
1 שנה לפני

עטה פרחאת מלח הארץ .

סמי נסראלדין
סמי נסראלדין
1 שנה לפני

עטא מיצג את הדרוזי האמיתי. לבו ופיו שווים. הדרוזים קשרו ברית חיים עם היישוב היהודי לפני קום המדינה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

11
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום