חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מונעים שריפות לקראת הקיץ?

מנכ"ל חברת "קלין קור" טוען שאפשר לצמצם משמעותית את השריפות בישראל ומספר על הפתרונות הייחודים של החברה שהוא מנהל

שתפו :

 

איציק בילט הוא אל"מ במילואים בפיקוד העורף ומנכ"ל חברת "קלין קור טכנולוגיות" המתמחה בשיקום נזקי אש ומים, פגעי טבע ונזקים טכנולוגיים.

בילט פותח ואומר שלנו כבני אדם יש יכולת גבוהה למנוע שריפות ומספר על הפעילות שלו סביב הנושא: "אני מתעסק עם העניינים האלה בשני כיוונים. אחת בפיקוד העורך שתפקידנו להציל חיים. השני בחברה שאני מנהל שבה אחרי אירוע כזה נותנת פתרונות הן פסיכולוגים והן שיקומיים. אבל בהיבט הרחב יותר, במפגעים התברואתיים, במפגעים הפסיכולוגיים ובהיבט של התהליכים הארוכי תווך".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%9e%d7%97%d7%94-%d7%94%d7%90%d7%a0%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a8-%d7%a4%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%a8-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%a4%d7%98%d7%a8/

הוא מסביר שבמדינת ישראל יש בממוצע כחמישים אלף שרפות בשנה. בערך שלושים אחוז מהן, נמצאות בתוך מבנים. זה יכול להיות בניינים, מבנים תעשייתיים ובבתים פרטיים. לדבריו, הרבה מהשריפות האלה מגיעות בגלל טעויות אנוש ויש לנו יכולת כאזרחים למנוע מהשריפות האלה לפרוץ: "הגורמים השכיחים בגדול זה טיפול לא נכון בחשמל וגז. לא טיפלנו נכון בחשמל וגז, סוללות ליתיום שנפוצות מאוד בפלאפונים, באופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. הם מביאות עוצמה גבוהה של אנרגיה ומייצרות חום גבוה. צריך להטעין אותם בזהירות, אם אתה מטעין אותם בלילה והולך מהבית יש פוטנציאל שהדבר הזה יתפוצץ ויקרה אירוע".

הוא טוען שיש דרך מאוד פשוטה למנוע את השריפות האלה. להטעין את הסוללות האלה במקום בטוח ולא בקרבת חומרים דליקים עם פוטנציאל התלקחות. הוא מביא דוגמא נוספת לגורם שהוא נפוץ לשריפות: "עוד גורם נפוץ זה כל מיני אלתורים שאנשים עושים. אנחנו רואים הרבה שריפות משקעים של פלאפונים. אנשים קונים שקעים בלי תווי תקן שבסופו של דבר מייצרים מגע רופף עם השקע. משאירים את זה בלילה, שאנחנו לא בבית, וזה מייצר בסוף שריפה".

בילט טוען שהסיבה שהציבור לא נחשף לכל אלפי המקרים של השריפות שיש מדי שנה בישראל,זה מכוון שלרוב יש פחות נפגעים בנפש מהשריפות האלה: "מתוף 15 אלף שריפות. יש שריפות בודדות שמביאות איתם נפגעים. אנחנו זוכרים את האירוע של האסון בכרמל ששם נהרגו המון סוהרים של שירות בתי הסוהר. ויש עוד אירועים גדולים שאנשים קיפחו את החיים שלהם אבל רוב האירועים האלה מסתיימים בזה שאנשים נפגעים משאיפת עשן או שלא נפגעים בכלל. לכן אנחנו פחות שומעים על זה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a1-%d7%91%d7%97%d7%a9%d7%91%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%91%d7%a0%d7%a7-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%92%d7%96%d7%a8%d7%aa-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9c/

ואיך כדאי לדעתו למגן את הבית? "אנחנו ממליצים מאוד לשים גלאי עשן. הוא לא מונע את השריפה אבל הוא מצליח לגרום לנו לאזעקה ואנחנו בורחים מהבית. הדבר השני הוא לסגור את פתחי החמצן שיכולים לאפשר לאש להתפתח. אנחנו ממליצים שיהיה מטף בבית. עם מטף אפשר לכבות את האש ולא עם מים".

לדבריו, אם יש חלילה שריפה, עדיף לצאת כמה שיותר מהר מהמרחב. אך הוא ממליץ לסגור את הדלת, מכוון שדלת פתוחה מכניסה איתה חמצן. עוד נושא חשוב שאיציק שם עליו את הדגש בכל מה שקשור להתמודדות עם שריפות הוא ביטוח: "חשוב שיהיה לנו ביטוח שאם זה כבר קרה אנחנו נהיה מוגנים גם ברמת התחולה וגם ברמת המבנה. אנחנו רואים הרבה מקרים של אנשים שמצטערים שהתחולה שלהם לא מבוטחת או מבוטחת בסכומים קטנים משמעותיים מהשווי האמיתי שלה".

לסיום מספר בילט על חלק מהפעילות של חברת קלין קור אותה הוא מנהל, בהתמודדות עם נזקי השריפות: "אנחנו פועלים בתחומים שהם מאוד ייחודיים  ונקודתיים שלא כל אחד יודע לעשות. למשל בנושא הפיח. פיח מייצר חלקיקים מאוד מזעריים שמשפיעים על מערכות הנשימה והלב. יש לנו חומרים שפתחנו עם השנים, יש לנו בלעדיות עליהם והם יודעים להתמודד עם הפיח. יש לנו שואבים עם עצימות מאוד מאוד גבוהה . אנחנו משתמשים במי אוזון, בקרח יבש, כדי לנקות גם את הלוחות חשמל וגם קירות שנפגעו מפיח".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מונ
מונ
1 שנה לפני

מקצועיות ואחלה שירות זה קלין קור

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום