חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אין הדבר תלוי אלא בי: אחריות האישה בקשר הזוגי

חגית אנקרי, פסיכולוגית ומטפלת זוגית מסבירה כיצד מתמודדים עם משברים בזוגיות, מהו חלקה של האישה בנושא ; והאם יש דבר כזה מאוחר מדי?

שתפו :

play-rounded-fill

מי לא הייתה רוצה זוגיות מושלמת עם בעלה, כזו שיש הבנה וחיבור שמיימי בין האחד לשני? חגית אנקרי, פסיכולוגית ומטפלת זוגית, מחברת התוכנית הדיגיטלית לליווי משברים זוגיים, מסבירה כיצד אנחנו יכולות לשנות את הקשר לטובה גם כאשר הכל נראה אבוד ומהם האתגרים הזוגיים שקיימים היום.

לקורס חינמי "מכובדת" של חגית לחצו כאן!

"אישה המהות שלה זה קשר וכל מה שהיא משתוקקת אליו זה החברות הטובה, אהבה וקשר נפשי עמוק. אם יש משהו שהכי משמח אישה בעולם זה שבעלה יאהב אותה, ישמח בה והיא תהיה בשבילו במקום הראשון. היא כמהה ומשתוקקת לכך בעומק נשמתה וכאשר זה חסר או לא קיים זו מצוקה מאוד גדולה ומשהו מאוד עמוק שלא מצליח להתממש בזוגיות שלה", היא אומרת.

https://tovnews.co.il/https-tovnews-co-il-p22571previewtrue/

אנקרי מסבירה שהקשיים בזוגיות זו בעיית דור ויש לכך אפילו סימוכין מהרבי מילובביץ'. "צריך להסביר שבתקופה הזאת הכוחות, ההפך שלהם מהקדושה זו הפגיעה בבית היהודי. מדוע? כיוון שהקשר בין איש לאיש הוא כל כך עליון והוא משמש משל בין החתן העליון לכנסת ישראל וכל קשר זוגי שיש שם שכינה מקדם את הגאולה וההפך מרחיק. אין כמעט בית היום שלא מתמודד עם נושא המשפחה והזוגיות בכל היבט שהוא".

לטענתה לטכנולוגיה יש חלק משמעותי בהתפוררות הקשר הזוגי בבתים בישראל. "הבית שלנו יש לנו כוחות שהם מושכים אותנו להפך עצמנו. המדיה גורמת לנו להיות עם עצמנו אבל לא להיות מחובר למה שמסביב. יש כל מיני מסרים מסביב כמו למשל שזוגיות זה בית כלא או שהחיים הטובים הם בחוץ. בלחיצת כפתור את כבר נמצאת בעולמות אחרים. הקלות הבלתי נסבלת של הגירושים היום קשורה לכך. אז איך זה מתחבר מחורבן לתקומה, כי דווקא לאור האתגר הזה אנחנו הנשים חייבות להתגייס ולהבין שאנחנו לא יכולות לשבת בחיבוק ידיים. מתוך החושך הזה אנחנו מגיעות אל האור, ממש כמו בחנוכה".

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%95%d7%97%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%9f-%d7%99%d7%95%d7%a1%d7%a3-%d7%95%d7%a8%d7%97%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%a0%d7%a7%d7%a8%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%96%d7%95%d7%92%d7%99%d7%95/

היא רוצה שנשנה את התפישה שלנו בכל הנוגע לאחריות הקשר הזוגי. "אם היינו יודעות אילו עוצמות יש לנו לא היינו שוקטות על השמרים". לדבריה, הרבה פעמים נשים מתלוננות היום שבן הזוג לא משתף פעולה ואין עם מי לעבוד. אך צריכה לדעת שבניית הבית והצלת הבית בכלל כמעט לא תלוי בו, אלא בה. יש לה המון עוצמה להשפיע על בעלה. אם אישה מתרוממת, מדויקת ומפתחת כלפי עצמה ובן זוגה יחס נכון אז הוא יהיה חייב להתאים עצמו אליה. הדינמיקה הזוגית כבר לא תהיה אותו הדבר והוא יהיה חייב להשתנות והדברים קורה ברמה יום יומית.

היא משתפת בסיפור קצר הממחיש את יכולות הטיפול וההבנה כי הדברים רק זקוקים להבנה והסתכלות אחרת. "הייתה אישה שהגיעה אלי לטיפול והתלוננה על מר גורלה. אמרה שציפתה לזוגיות אחרת ממה שהיא חווה. בתהליך הטיפולי איתה ניסינו להסתכל על בן הזוג באור אחר ותוך פגישה אחת בלבד היא כבר הסתכלה עליו שונה ובאופן חיובי יותר. אני זוכרת שהיא ממש אמרה לי שהיא התאהבה בו מחדש, וזה סיפור אחד מיני רבים".

אנקרי מוסיפה שאחת המצוקות הכי גדולות של נשים זה כשהן מרגישות שהן לא יכולות להעריך את בן הזוג שלהן. "הרי אישה עיניה נשואות לבן הזוג שלה והיא במצוקה גדולה מזה שהיא לא יכולה להעריך אותו. אבל איך בונים מקום שבו אני מרוממת אותו אם הוא לא מוערך בעיני? בשלב הראשון באמת היא רואה חסרונות וזו תודעה חיצונית. במקום זאת היא צריכה לפתח תודעה פנימית אבל איך היא עושה זאת?"

https://tovnews.co.il/20250-2/

היא מסבירה שצריך להבין שחסרונות אלו אתגרים שקיבלנו ושלכולנו יש חסרונות. בטיפול היא קודם כל מנטרלת את העין השופטת. היא גורמת למטופליה להבין שלכל אחד יש את החסרונות שלו ואז זה מבטל את השיפוטיות. בשלב הבא, האישה רואה שאין בבן זוגה רק חסרונות אלא יש גם מעלות. אנקרי מחזקת את ראיית הטוב אצל מטופליה וכך מתפתחת ראייה יותר מאוזנת. "ברגע שאת מקבלת ולא נאבקת בחולשות מתפנה מקום וכשאני מקבלת את זה אני רואה את הטוב".

לאחר מכן היא גורמת בעצם להבין האם הבן זוג של אותה אישה הוא החסרונות שבו או המעלות. משם היא מביאה להבנה שהמהות האמיתית שלו זה המעלות שבו והחסרונות שלו זה לא מי שהוא אלא אתגרים שהוא קיבל. "להפך, זה מבטא את גודל מעלתו כי אלו אתגרים שהוא קיבל מהקב"ה וזה אומר שיש לו יכולת להתמודד איתם". לאחר כל זה האישה מביעה רחמים, לא כאלו של מסכנות אלא של רצון שהיא מסייעת לו בכדי להתקדם ולהתגבר על האתגרים שלו.

"אם יש רצון אפשר לעשות הכל, אני לא אגיד לזוג שאין מה להגיע", עונה אנקרי על השאלה האם יש דבר כזה מאוחר מדי. "הבעיה היא שנוצרת שרשרת של מטענים, סבל וכאב ואז אחד מבני הזוג מאבד את הרצון. זוגיות זה קודש הקודש ואם קשה צריך להתמודד ולדבר ולא לתת לדברים להתדרדר. כיוון שלאחר שיש הרבה מטענים יהיה הרבה יותר קשה לעבוד ולטפל. התזמון הוא עכשיו, לא לתת לדברים להתפשט".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%91%d7%a8-%d7%9c%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%9a-%d7%9e%d7%97%d7%93%d7%a9/

היא מספרת על אישה נוספת שהגיעה אליה לטיפול, חשבה שהיא זקוקה לדבר אחד אך למעשה הפתרון היה מעט שונה. "אני רואה ניסים כל יום כמה פעמים של זוגיות מתחדשת. הייתה אצלי בחורה בטיפול שלא קיבלה מספיק אהבה בילדותה וכל החלום שלה היה שכאשר היא תגיע לזוגיות בעלה ישלים לה את כל החסר. היא ציפתה מאוד מבן זוגה שיגיע וישלים לה את זה וכשלא הצליח היא פשוט נשברה כל פעם מחדש וחזרה לילדותה. העבודה איתה הייתה שתבין שזוגיות לא יכולה למלא חסכי ילדות. ברגע שהיא שינתה את התפישה החיבור התאפשר והוא היה נכון. בעקבות כך נעשה ריפוי למקום הכואב, מתוך הזוגיות הנכונה ביניהם".

אנקרי משתפת בסיפור חסידי נוסף, בו מסופר על נערה שהגיעה לרבי ביחידות וסיפרה לו אודות השידוכים שהיו לה ומדוע הם כשלו. בשלב מסוים הוא צחק ואמר לה שאהבה זה לא מה שהיא קראה בספרים או ראתה בסרטים, זה לא אותו רגש דמיוני. היא ממשיכה ומקריאה את מילותיו במדויק "אהבה פירושה שותפות, אכפתיות ומתן כבוד זה לזה. אהבה פירושה לבנות חיים ביחד, לבנות יחידה משפחתית ובית. האהבה שאת חשה כשאת כלה צעירה אינה על ההתחלה של אהבה אמיתית. על ידי המעשים הקטנים ביום יום האהבה גדלה ומתחזקת. לכן אהבה שאת חשה לאחר 5 או 10 שנים היא התחזקות מתמדת של הקשר האישי. כאשר חייהם של שני אנשים מתלכדים בפרשת חיים אחת מגיע כל אחד במשך הזמן להרגשה שהוא חלק מבן זוגו והוא כבר אינו יכול לתאר לעצמו את החיים ללא בן זוגו לצידו". אישה צריכה להרגיש שהיא ובן זוגה זו יחידה אחת.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%a0%d7%94%d7%90%d7%9c-%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%a2%d7%9c-%d7%96%d7%95%d7%92%d7%99%d7%95%d7%aa/

היא מעניקה מתנה לכל הצופות קורס בשם "מכובדת". "המטרה שלו היא איך לבנות כבוד והערכה בזוגיות. אם היינו שואלים את עצמנו מה היסוד והבסיס לכל זוגיות בין איש ואישה ולקשר הזוגי זה הכבוד והערכה. סדרה של חמישה שיעורים שצעד אחר צעד מלמדים איך לבנות את הכבוד העצמי ואת הכבוד בזוגיות והכל בצורה פרקטית".

ומסיימת בטיפ משלה לזוגיות מאושרת. "הרבה פעמים נשים התייאשו וטוענות שאין להם פרטנר. לא צריך להאמין לזה שזה הכל רק בסרטים ושאין אפשרות שזה באמת יכול לקרות, צריך להסתכל מכיוון שונה ולראות איך הדברים והזוגיות תסתדר והכל בעצם בידיים שלנו".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ניסים
ניסים
1 שנה לפני

מחכים,ויפה מאוד!

isabel kedem
isabel kedem
6 חודשים לפני

אני ובעלי לשעבר נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-Gmail: [email protected] או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר / WhatsApp שלו:(+22958359273)

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום