חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנחנו צריכים חוקה

דמוקרטיות צולעות ממנו הצליחו לנסח אחת כזאת, גם הפלת ראש ממשלה מכהן לא הייתה אפשרית לו הייתה קיימת – עבור ילדינו עלינו לדרוש אותה!

שתפו :

play-rounded-fill

במשך תשעה סרטונים דיברתי על הפתרונות למשבר בדמוקרטיה הישראלית, אבל אי אפשר בלי להתעכב על מה שהביא אותנו עד הלום. הגורם המכריע בהפיכה השיפוטית הוא כמובן האמביציה חסרת הגבולות של אהרן ברק, והזלזול שלו בחוק ובדמוקרטיה.

אבל אם אתם שואלים את עצמכם למה ההפיכה השיפוטית הייתה כל כך אפקטיבית – התשובה היא שאין לנו חוקה. העדר החוקה גורם לערפול משפטי, שמאפשר לגרפומנים מגלומנים כמו ברק להפנט אותנו בזמן שגונבים לנו את הדמוקרטיה מהסלון.

ישראל, ניו זילנד ובריטניה הן שלוש הדמוקרטיות היחידות בעולם שאין בהן חוקה. במקום חוקה, לבריטניה יש מסורת שלטונית בת 800 שנה. ניו זילנד החליטה במודע לאמץ את המסורת הבריטית.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%99%d7%95%d7%a2%d7%a5-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98%d7%99-%d7%9c%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%9e%d7%9a-%d7%9c%d7%a4%d7%98%d7%a8-%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%9d/

ואנחנו?

בפסקה האחרונה במגילת העצמאות ישנה הבטחה לכונן חוקה למדינת ישראל עד אוקטובר 1949. ההבטחה הזו לא קוימה. אומרים לנו שזה בגלל שישראל היא יותר מדי מקוטבת, אבל גם מדינות מקוטבות מאיתנו – כמו שוויץ, בלגיה וספרד הצליחו לכונן חוקה יציבה. דמוקרטיות צולעות כמו מלזיה, אלבניה ופרגוואי הצליחו לכונן חוקה – אז אנחנו לא נצליח?

האמת היא שלא באמת ניסינו. היה לנו נוח להיות ממלכתיים. לסמוך על מי שמחזיק בכוח שהוא ישר וצדיק ונאור וישתמש בו רק לטובתנו. אבל עכשיו, אחרי שראינו אותם מדיחים ראש ממשלה על כלום נגד רצון הציבור, אנחנו יותר חכמים.

הגיע הזמן לקחת את הכוח בחזרה לידיים שלנו, לשקם את הדמוקרטיה, לכונן חוקה.

זו לא משימה לכנסת הבאה. צריך לסיים עם ה"סור מרע" לפני שמתחילים לדבר על ה"עשה טוב". אבל הגיע הזמן להתחיל לדבר על זה. לדרוש את זה. זו האחריות של הדור שלנו להוריש דמוקרטיה יציבה, עם חוקה, לדור הבא.

בעזרת ה'.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום