חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ארגונים פרוגרסיביים משתלטים על הצבא"

אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון אופק ישראל, מדבר על עתירת בג"ץ לשילוב נשים ביחידת העילית 669

שתפו :

 

על רקע העתירה שהוגשה לבג"ץ על שילוב נשים ביחידה 669 הגיע לאולפן TOV אלעד צדיקוב, המשנה לראש עיריית הרצליה ומנכ"ל ארגון "אופק ישראל". הארגון הוקם  כצורך חיוני והכרחי בכדי לתת מענה מפני השתלטות ארגונים פרוגרסיביים על התודעה הציבורית. עוד נלחם הארגון בניסיון לפרק את מעגלי הזהות היהודית הלאומית, זהות המשפחה וזהותו היהודית של היחיד. צדיקוב עצמו שירת כלוחם בשייטת, והוא מכיר היטב את יחידות העילית של צה"ל.

"הבג"ץ הוגש בשנת 2020 והמטרה שלו היא בעצם להכניס בנות לוחמות ליחידות מיוחדות בצה"ל דוגמת סיירת מטכ"ל, שייטת, הפלס"ר, דובדבן ועוד. וודאי שעמדתי כמו רוב הלוחמים, המפקדים והקצינים בצה"ל שזה מהלך שלילי ביותר", אומר צדיקוב על העתירה שהוגשה במטרה לשלב את הלוחמות.

צדיקוב מסביר על הקושי המובן ביותר בקבלתן של נשים "קודם כל נתחיל מהמישור הטבעי שרוב עם ישראל יכול להתחבר אליו. ישנם מאמצים שיאיים, זאת אומרת מאמצים נפשיים ופיזיולוגיים שמייצרים סף גבוה מאוד של יכולת שגם בקרב לוחמי צה"ל לא כולם מסוגלים להגיע אליו". הוא ממשיך ומספר על תהליך הקבלה ליחידות העילית "צריך לדעת שהיחידות הללו מאוד ממיינות בתהליך הקבלה אליהן, גם בהכשרה וגם בתקופת המסלול וההכשרה כלוחם לא כולם מסיימים את השירות כלוחמים ביחידות. כאשר יש 'טבע' והיכולת הפיזיולוגית של הנשים היא לא כמו של הגברים אז בוודאי שהיכולת המבצעית של היחידה ושל הצוות נפגע".

פעמים רבות נשמעת הטענה כי התנאים הפיזיולוגיים והמבחנים שאמורים לבחון כושר גופני שונים לפי מגדר. צדיקוב טוען שמדובר בנתונים מבוססים "רואים את זה היום, במיוחד ביחידות החי"ר ומג"ב כאשר במבחן לוחם או 'בראור' לבנות מציבים דרגש בכדי להקל עליהן. בנוסף, הזמן שהם מקבלות למספר קילומטרים של ריצה הוא ארוך משל הגברים והם מקבלות הנחה במעבר של מכשולים מסוימים".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%93%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%a9-%d7%a1%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%99-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%a3-%d7%a4%d7%a2/

אז הכושר הגופני והמבצעי נמוך יותר? "יש ירידה. הבנים נדרשים לסף מסוים והבנות לסף אחר. זאת אומרת שהלוחמת שאמורה להיות שווה בין שווים היכולת המבצעית שלה נמוכה יותר".

"הצבא מחשבן לתוך סל השיקולים שלו באופן חריג וכלל לא פרופורציונלי את הנושא של האידיאולוגיה הפרוגרסיבית שאומר שנשים צריכות לקבל מקום שווה בין שווים עם גברים גם על בסיס זה שהיכולת הצה"לית תיפגע. אלו דברים עובדתיים אני לא ממציא אותם ויש על כך המון מחקרים", הוא מוסיף.

צדיקוב ממשיך ואומר שהמחקרים בנוגע לפגיעות פיזיולוגיות וכן כאלו העלולות לגרום לבעיות פריון נכונים הן לצבא הישראלי והן לצבא האמריקאי "יש סקרים על זה שהפגיעות שיש לנשים במהלך השירות הצבאי הוא לאין ערוך. לפעמים מדובר בפגיעות שממש פוגעות ביכולת הפוריות שלהן". הוא מביא המחשה מעשית לבעיה המצויה אצל נשים לוחמות רבות "אישה נמצאת בשמירה ולא יכולה להתפנות באמצע הלילה, היא מרגישה נבוכה להתפנות. דבר כזה יוצר דלקות ואלו דברים שקורים. כנ"ל גם לגבי סחיבת ציוד מאוד כבד שגורם לפציעות מאוד חמורות. הפציעות לחיילות לוחמות הן לאין שיעור גבוהות מאשר גברים לוחמים".

הוא תוקף את התנהלות הצבא בנושא "צה"ל מנסה 'לאנוס את השטח', זאת אומרת 'לכפות הר כגיגית' ובעצם הוא אומר יש למעשה פקודות שהן אמורות לשמור שהדברים הללו יקרו אבל הוא עושה זאת בעצמו".

"ערבוב חיילים וחיילות ביחד זה דבר שמייצר מתח שהוא לא תורם ליכולת המבצעית. יש היום דוגמאות שכבר קיימות היום בצבא של חיילים וחיילות שנמצאים יחד בעמדות שמירה ולא ממש מתרכזים במה שמוטל עליהם". נוסף לכל הפגיעה המבצעית שנוצרת בעקבות שילוב הלוחמות ישנה פגיעה משמעותית נוספת "פגיעה בחיילים דתיים" הוא מוסיף "הם לא מעוניינים להיות בטנק או בנגמ"ש או בתוך שיח ביחד עם בנות ואז למעשה יוצא שהם מודרים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רות לוי
רות לוי
1 שנה לפני

כל מילה בסלע
עצוב מאד שזה המצב
כשרוצים להעניש עדר שמים בראשו פרה עיוורת
הרי האמת ככ שקופה
אלוקים ברא גם גברים וגם נשים . למה לא לכבד את השונה ?
למה לטשטש את הזהות שלו
למה אישה צריכה להרגיש כזו נחיתית שלא מכבדים אותה באשר היא עם התכונות היחודיות שלה . הרי זה היופי של אישה שהיא אישה !
למה אנחנו צריכות קול באס של גבר ידיים של גבר ..
שיהיו בריאים הגברים. לא מזלזלים בהם
אבל זכותינו להיות נשים
כבדו אותנו!!!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום