חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארה"ב לכדה בכיר דאעש במהלך מבצע בסוריה

קואליציית המדינות נגד דאעש שמובילה ארה"ב, ביצעה פשיטה בצפון סוריה שבמהלכה עצרה "מומחה בכיר בהכנת פצצות"

שתפו :

דעאש

הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארה"ב הודיעה כי הלילה (בין רביעי לחמישי) נעצר מנהיג בכיר של ארגון הטרור המדינה האסלאמית במהלך מבצע בסוריה. זהותו של הבכיר שנעצר בצפון סוריה טרם נחשפה, אך בהודעה על הפעולה שבישרה על המבצע, נכתב: "הבכיר שנעצר היה מומחה בהכנת פצצות וסייע משמעותית לארגון – ובכך הפך לאחד הבכירים בו", כך מסרו קואליציית המדינות בהובלת ארה"ב.

במהלך המבצע מסוקים הגיעו מכיוון מזרח סוריה לעבר בית בכפר מצפון לחאלב שבו הסתתר, ובפשיטה על הבית הוא נתפס מיידית יחד עם בני משפחתו. בנוסף נכתב בהודעה: "המשימה תוכננה בקפדנות כך שתגרום כמה שפחות נזק משני, ובמיוחד שלא תסכן לאזרחים. כוחות הקואליציה ימשיכו לצוד כל שריד של ארגון דאעש היכן שהם יתחבאו כדי להבטיח את תבוסת ארגון הטרור". עוד נכתב כי אזרחים, חיילים וכלי טיס לא נפגעו במהלך מבצע הפשיטה.

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%a0%d7%98%d7%96%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%99/

דובר כוח הצבא בסוריה הנתמך בידי טורקיה, טען כי מסוקים אמריקניים מסוג צ'ינוק ובלקהוק היו מעורבים בפשיטה, אולם הסביר שלא ניתן לדעת איזה חלק לקחו במבצע. עוד הוא אמר כי "זו הפעם הראשונה שמסוק אמריקני פועל באזורים שבשליטת הצבא הסורי".

כזכור, בחודש פברואר האחרון חיסלו כוחות אמריקניים באידליב שבצפון מערב סוריה את מנהיג דאעש אברהים אל-האשימי אל-קוריישי. נשיא ארה"ב סיפר על המבצע ופירט שאל-קוריישי פוצץ את עצמו והרג את בני משפחתו. בנוסף, נהרגו במהלך הפשיטה כמה אזרחים תוך קרבות קשים. בהודעה רשמית מהבית הלבן נמסר "הודות לכישורים והאומץ של הכוחות הלוחמים בשטח הצלחנו לסלק משדה הקרב את מנהיג דאעש". אל-קוריישי מונה למנהיג דאעש לאחר חיסולו של המנהיג הקודם של ארגון הטרור, אבו בכר אל-בגדדי, שחוסל בסוריה ב-2019. אל-קוריישי נחשב לדמות כמעט אלמונית ומוכרת למעטים בלבד, בניגוד לאל- בגדדי שהיה מוכר שהיה מוכר בכל העולם על רקע קיצוניותו ואכזריותו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום