חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטחון המזון של החקלאים

האם החקלאים דואגים לנו לאספקת מזון מתמדת או שמה שמעניין אותם זה דווקא הכיס שלהם שמתנפח עוד ועוד?

שתפו :

 

השבוע התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על "משבר המזון והביטחון התזונתי". הדיון התקיים בשל החשש ממחסור בחלק מהתוצרת החקלאית, כתוצאה מפלישת רוסיה לאוקראינה.

מי שמכיר מעט את הנושא לא הופתע לגלות שלמרות שאת הדיון הוביל אגף התזונה במשרד הבריאות, הרי שיוזמיו היו חברי הכנסת מהשדולה החקלאית.

כן, לפי אותם חברי כנסת כדאי לכם להתחיל לאגור מזון, מכיוון שישראל עדין לא הגיעה למה שהם מכנים "ביטחון תזונתי". אגב, באותה הזדמנות קראו במשרד הבריאות להרחיב את הסובסידיות על מוצרי מזון בריאים, כמו לחם מלא.

ובכן, הלובי החקלאי בארץ מיוצג בלי שום פרופורציה לגודלו. התעשיינים, הקבלנים, היצואנים וכל מגזר באוכלוסייה יכולים רק לחלום על ייצוג שכזה. החקלאים כולם מהווים פחות מ-4% מכוח העבודה בישראל והחקלאות בכלל מהווה רק כ-2.5% מהתוצר – חמישית מחלקו של ההייטק בעוגת התוצר הישראלי. אבל הייצוג החקלאי בכנסת כולל באופן קבוע לפחות שר אחד ועוד כמה ח"כים.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%99%d7%a9-%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%9c%d7%93%d7%90%d7%95%d7%92-%d7%9e%d7%9e%d7%97%d7%a1%d7%95%d7%a8-%d7%91%d7%9e%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%90%d7%a8%d7%a5/

מצד השווא שהוצג השבוע בכנסת העלים כמה עובדות פשוטות ומהותיות, כפי שהסביר אותן היטב, בדיוק לפני שנתיים, מנכ"ל משרד החקלאות דאז שלמה בן אליהו במכתב ששלח לפרופסור אבי שמחון, שכיהן כראש המועצה הלאומית לכלכלה. במכתבו התייחס בן אליהו למה שהוא כינה "כתבות מטעם בתקשורת ומכתבם של חברי השדולה החקלאית".

"ביטחון מזון הוא בגדר חזון ראוי, אך בלתי ישים בעליל", קובע בן אליהו וממשיך "כל מדינה חפצה שכל תוצרתה החקלאית תתבסס על ייצור עצמי ולא על יבוא. אולם גם רוסיה, סין, הודו ומדינות אירופה מייבאות תוצרת חקלאית ולא יכולות להסתמך על תוצרתן". בן אליהו מציין את העובדות שמוסתרות בדיונים בכנסת, לפיהן 85% מהבשר והדגים הנצרכים בארץ מקורם ביבוא, כמו גם המזון לבעלי החיים שגדלים כאן.

גם הביקוש לחמאה וביצים לא יכול להיענות על ידי הייצור המקומי, שלא יכול לספק אפילו חלק מהביקוש לחיטה, שעורה, קפה, סוכר, שמן ועוד מוצרים בסיסיים אחרים. אז על איזה ביטחון מדברים החקלאים?

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום