חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניגוד לחבריו בקואליציה, לאביר קארה אין שום בעיה לשבת עם נתניהו

ח"כ אביר קארה תוקף בחריפות את הסתדרות המורים, מדבר על הטעות של הממשלה בנושא פיצויי האומיקרון וגם; מה הוא חושב על המלחמה נגד המגזר הפרטי

שתפו :

 

בראשית דבריו, תוקף ח"כ וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה את הסתדרות המורים ואומר: "יפה בן דויד מכשילה את המדינה, מכשילה את המורים, בפרט את המורים הצעירים. היא מכשילה את החינוך, היא מכשילה את ההורים במדינת ישראל. הסתדרות המורים זה גוף, זה ארגון, קבוצת לחץ ואינטרס. צריך להגיד שכל המורים שנמצאים שם מאוגדים בכפייה תחת הסתדרות המורים. הם מחויבים לשלם בכפיה לארגון שלא בוודאות מייצג אותם, או שלא מייצג את האינטרסים שלהם. אפילו יותר מזה, אם את מורה צעירה פחות עשרים שנה במערכת החינוך ויצאת להפגין יחד עם יפה בן דויד. באופן ודאי יצאת להפגין נגד עצמך, נגד התנאים שלך".

לדבריו, הארגון שאמור לתמוך ולשפר את תנאי המורים דווקא פוגע בהם: "אני בהחלט חושב אחד הדברים המרכזיים שצריך לעשות זה לפרק את הכוח הלא סביר שיש להסתדרות המורים או להסתדרות באופן כללי על המשק הישראלי. אני דרך אגב בעד ארגוני מורים. אני חושב שארגונים צריכים להיות כאלה ארגונים שהם לא בכפייה, ארגונים וולונטריים. אני בעצמי הקמתי ארגון כזה. אנשים אולי לא יודעים, אבל משנת 2002 אז תקציב היה 24 מילארד שקלים. היום תקציב החינוך עומד על 60 מיליארד שקלים. התקציב הכפיל את עצמו כמעט פי 3. אבל עדיין המורים הטובים לא נמצאים בתוך המערכת המוסדית. המורים החדשים הם עניים ופשוט מבנה השכר שם הוא מבנה גרוע".

במענה לשאלה איך למרות עמדותיו הכלכליות הציבור הישראלי עדיין לא רואה תוצאות בשטח, משיב קארה:"יש בכנסת ישראל לצערי חברי כנסת שהם הלוביסטים של יוקר המחייה. הוא עושים הכל כדי שיוקר המחייה לא ירד. הם גם הלוביסטים של אותם קבוצות לחץ ואינטרס. של אותם ארגונים שעושים נזק לציבור הישראלי ובאמת בגללם אי אפשר לעשות שום דבר. לצערי, בתוך הממשלה גם בכנסת באופן כללי יש בערך 70-80 חברי כנסת שתמיד הולכים עם קבוצות לחץ ואינטרס ולא הולכים עם הציבור".

אחד מנושאי הדגל של אביר קארה היה פיצויים לעסקים שנפגעו מגל האומיקרון. קארה מכה על חטא ומודה שהממשלה לא פעלה מספיק מהר כדי לקדם את הנושא הזה: "אני חושב שדרך אגב זה אחד הנקודות הרעות שיש לממשלה זה עצם זה שלא פעלנו מהר. והיינו צריכים לפעול מאוד מהר גם במקרה הזה. מדובר באזרחים הכי טובים שבונים את המדינה, משלמי המיסים, באזרח העובד".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a8%d7%96-%d7%99%d7%a2%d7%a9%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%91%d7%94-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c-%d7%a9%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%aa%d7%a9%d7%a8/

למרות רצונו של קארה כי החוק יעבור, גם הוא מבין שהאופיזיציה שמריחה את הפלת הממשלה בקרוב לא תיתן יד לחוק הזה. קארה מתייחס להתנגדות הצפיה של האופוזיציה ואומר:"אין שום מטרה לאף אופוזיציה בעולם לפעול נגד האזרחים. אפשר להפיל את הממשלה. יש חוק של הצעות אי אמון בימי שני. הם יכולים להגיש הצעת חוק של פיזור הכנסת.יש להם הרבה מאוד דרכים. הם פועלים במוטיבציה מאוד גדולה ויש להם גם הצלחות בנושאים האלה. אבל במקרה הספציפי הזה אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולתת לנו להעביר את החוק. אני חושב שהחוק הזה צריך לעבור ויפה שעה אחת קודם".

כאחד שפועל רבות למען העסקים ונגד הרגולציה,לקארה יש ביקורת רבה על מדיניות של מדינת ישראל כלפי המגזר הפרטי: "אני חשוב שהמלחמה הכי מסוכנת שמתנהלת במדינת ישראל יותר מכל מלחמה אחרת היא המלחמה של המגזר הציבורי במגזר הפרטי. אנחנו רואים את זה בכל כך הרבה גורמים. למה אין מערכת חינוך פרטית בישראל? מלחמה נגד הפרטיים. במקום להסתכל על המגזר הפרטי כשותף, מסתכלים עליו כאויב. הממשלה לא יודעת לנהל את העסקים בשלט רחוק מתוך הישיבות בכנסת. ההיפך, בכל מקום שבו הממשלה מתערבת אנחנו רואים שהאיכות יורדת, המגוון יורדת והמכירות יורדות".

לפני הבחירות האחרונות, קארה היה אחד מהדמויות המחוזרות ביותר במערכת הפוליטית בהיותו ממנהיגי השולמנים. בסופו של דבר, החליט קארה לבחור בהצעת ימינה על פני ההצעה שקיבל מהליכוד. למרות שהוא יכול להזדהות מאוד עם האג'נדה הכלכלית של בנימין נתניהו: "במשך שנים באמת אלה היו הדברים שנתניהו דיבר עליהם. והוא דיבר עליהם ביתר שאת, אני גם יודע שהוא כנראה מאמין בהם. אני חשוב שקרה איזשהו תהליך מאוד מוזר בתוך הליכוד. זאת התשובה האמיתית ללמה לא הצטרפתי לליכוד. הרי את הליכודניקים אני מאוד אוהב. אני חושב שגם בהתאמה שלי אני כן מתאים לקהל. אבל בסוף אני מסתכל על הליכוד ועל מה שקרה שם בשנים האחרונות. כל קבוצות הלחץ והאינטרס שולטים בתוך מרכז הליכוד. אם זה הועד של הכיבוי ואם זה הועד של התעשיה האווירית ואם זה ההסתדרות שמאוד מאוד התחזקה שם".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%9b%d7%99-%d7%98%d7%95%d7%91-%d7%a9%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%99/

בסופו של דבר, גם קארה יודע שהימים הקרובים הם קריטים לעתידה של המערכת הפוליטית בישראל: "אני באופן אישי לא חושש מבחירות. אני חבר הכנסת עם הכי הרבה הישגים בכנסת הנוכחית. יש לי מה להציג לציבור, שהציבור יבחר. אני חושב שהממשלה הנוכחית אם היא ממשיכה בקווים שיש לה אז היא ממשלה טובה. אבל אני רואה את מה שקורה ולכן האלטרנטיבה של בחירות היא הגרועה ביותר. נעשה מה שצריך בשביל שיהיה ממשלה. לא צריך לחזור עוד הפעם לבחירות ולהגיע לאותה תוצאה של ה60-60 הנצחי הזה".

קארה מדגיש כי בניגוד לרוב חברי הכנסת בקואליציה, אין לו בעיה לשבת עם נתניהו באותה ממשלה: "אני לא פסלתי.מאנשי רק לא ביבי. יש הרבה כאלה שהם זה האג'נדה שלהם שהם באו לכנסת שהם רק לא ביבי. יש גם אנשי רק ביבי שזה האג'נדה שלהם ואני לא שם. אני חושב שדווקא שתי הקבוצות האלה הם שתי קבוצות מאוד מזיקות הם לקחו את השיח במדינת ישראל משיח מהותי מאוד שיכול להיות על חברה ועל כלכלה וזרקו אותו הצידה. ופתאום צובעים פה אנשים. אמרת משהו שהוא רק ביבי אתה לא רלוונטי, אמרת משהו שהוא רק לא ביבי אתה כבר לא רלוונטי. אני חושב שהשיח הזה שיח הוא לא מעניין. אני לא הייתי בשיח הזה מעולם. אני רוצה להיות במקומות שמהם אני באמת יכול להשפיע ואנחנו נבחן את נקודות ההשפעה האלה במקומות המתאימים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום