חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברוך דיין האמת: חתן פרס ישראל הסופר א. ב. יהושע הלך לעולמו

חתן פרס ישראל, פרופסור אמריטוס, סופר ומחזאי, זוכה פרס א.מ.ת לספרות נפטר בגיל 85 בתל אביב

שתפו :

צילום: יוסי זמיר, פלאש90

בית החולים איכילוב הודיע הבוקר (ג') כי הסופר הנודע, אברהם גבריאל (בולי) יהושע הידוע בשם העט שלו, א. ב. יהושע. לווייתו תיערך מחר (ד'), בשעה 17:30 בעין כרמל.

אברהם ב. יהושע נולד בירושלים בה׳ בטבת תרצ״ז, 19 בדצמבר 1936. מצד אביו, יעקב יהושע, הוא דור חמישי בארץ. אמו, מלכה רוזיליו, עלתה ארצה עם אביה ב-1932 מהעיר מוגדור, מרוקו. היא היתה בת עשירית מאחד-עשר ילדים לאב אלמן, שהחליט לעת זקנתו לעזוב את משפחתו ולעלות ארצה. הוא נפטר כארבע שנים אחרי עלייתו, כמה חודשים לפני שנכדו, אברהם, יצא לאוויר העולם ונקרא על שמו.
משפחתו היתה מסורתית ׳בנוסח הספרדים׳. אף שסבו, אבי אביו, היה אב בית דין לעדת הספרדים בירושלים, אביו התהלך בגילוי ראש ופקד את בית הכנסת רק בשבתות ובחגים. גם בנו לא נשלח לבית ספר דתי אלא לבית ספר חילוני מובהק, הגימנסיה העברית ברחביה.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%92%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%a6%d7%9c%d7%95-%d7%91%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d/

יצירתו של יהושע זוכה להכרה רחבה, בישראל ובעולם. על מגוון יצירותיו זכה בפרסים ספרותיים רבים, ובכללם פרס ביאליק, פרס ברנר, פרס ישראל לספרות ופרס מדיסיס לסופר זר. ספרו "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש" בתרגומו האנגלי נכלל ברשימת מאה הספרים הטובים של השנה של הניו יורק טיימס ושל ה"פאבלישרס ויקלי לשנת 2006. בשנת 2007 הספר זכה בפרס הלוס אנג'לס טיימס. בשנת 2010 עובד הספר לסרט קולנוע.

מאז מלחמת ששת הימים התבטא יהושע בעניינים הקשורים למלחמה בין הציבור הערבי לישראלי. הוא נודע כאיש שמאל מובהק החותר ליישוב הסכסוך על ידי ויתור על שטחים למען השלום. בכתיבה הפובליציסטית שלו הוא ניסה לרדת לשורשי הסכסוך בדרכים פסיכולוגיות, להבין את נפש האומה הישראלית ולבטא דעות לא שגרתיות על הזהות היהודית החמקמקה. יצירתו הספרותית הענפה כוללת קובצי סיפורים, רומנים, מחזות, מסות פוליטיות ומסות ספרותיות.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר התייחס למותו של הסופר א.ב יהושע ואמר "חתן פרס ישראל לספרות, הסופר א.ב יהושע היה מגדולי הסופרים העבריים. עשרות ספריו זכו להצלחה גדולה ותרמו רבות לספרות הישראלית ולתרבות הישראלית. יהושע היה גם מורה ומרצה, שהנחיל לתלמידיו את מלאכת הספרות והכתיבה. מעבר לכישרון הנדיר, התאפיין יהושע באכפתיות וברגישות גדולה לאתגריה של החברה הישראלית והיה פעיל חברתי ופוליטי במאמץ לתיקון החברה על פי דרכו. המילים שכתב והסיפורים שסיפר נטועים עמוק בספרות העברית ובלבם של המוני קוראים אוהבים. תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך״.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום