חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה טובה: כור גרעיני יזרים לנו חשמל לבתים במקום גז ואנרגיה "ירוקה"

כורי גרעין ליצור חשמל הם האנרגיה המתקדמת, הבטוחה והירוקה ביותר. כשהעולם המערבי החליט לסגת ממנה קיבלנו זיהום אוויר מסכן חיים. וגם; את המלחמה באוקראינה

שתפו :

play-rounded-fill

בין דפיו של ידיעות אחרונות הסתתרה ידיעה מרעישה: אירופה חוזרת לייצר חשמל באמצעות כורים גרעיניים. מזה 50 שנה שהעולם נסוג לאחור בייצור חשמל בשיטה המתקדמת ביותר, הבטוחה ביותר והירוקה ביותר. כן כן, גם הירוקה ביותר. צריך לומר: ביצור חשמל על ידי כור גרעיני אין פליטות של פחמן או של כל חומר אחר. האדים העולים מן הארובות, הם בסך הכל אדי מים שהתחממו לאחר מגע עם הכורים הגרעיניים עצמם. הסיכון היחיד הוא מוטות הדלק, אך אלו נקברים בתוך הכורים הגרעיניים בעמקי האדמה ולא מפריעים לאיש, כל עוד לא יחפרו שם.

כאמור, ייצור חשמל על ידי כורים גרעיניים היא גם השיטה הבטוחה ביותר: פחות אנשים נפצעו באמצעות ייצור חשמל על ידי כורי גרעין, גם אם לוקחים בחשבון את אסון פוקושימה ואת אסון צ'רנוביל, ואפילו אם לוקחים בחשבון את האסון הפחות מוכר באי שלושת המיילין שבארצות הברית – עדיין פחות אנשים נהרגו ונפצעו מייצור חשמל באמצעות גרעין, מאשר יצור חשמל באמצעות קולטים סולריים או טורבינות רוח. השיטות הללו הביאו למחיר דמים גדול יותר מאשר שימוש בכורים גרעיניים.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%97%d7%91%d7%94-%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%a0%d7%92%d7%9c%d7%94-%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%9c%d7%9c-%d7%9c%d7%90-%d7%a0/

הנסיגה של העולם המערבי מייצור חשמל באמצעות גרעין, הוא איוולת ששום יוזמה ירוקה לא יכולה להצדיק. יש הרבה אינטרסים וכסף גדול מאחוריי ההצמדות של העולם המערבי לייצור חשמל בתחילה באמצעות פחם, וכיום בעיקר באמצעות גז, אבל לפני הכל – הירוקים דחפו אותנו להמשיך ולזהם את האוויר, פעולה שגבתה חיי אדם רבים.

לנסיגה של העולם מייצור חשמל באמצעות כורים גרעיניים יש מחיר כבד נוסף. הנסיגה הזו, הביאה אותנו לסיפה של מלחמת עולם שלישית, וגרמה בסופו של יום למלחמה באוקראינה. מה שקרה הוא, שגרמניה לפני כעשור קיבלה החלטה לבטל בהדרגה את הכורים הגרעינים שלה, מתוך שאיפה נאיבית ובלתי ישימה לעבור לאנרגיות מתחדשות כגון אנרגיית שמש ואנרגיית רוח, שבעצמן יותר הרסניות לסביבה. האנרגיות החלופיות לא הספיקו בשביל לייצר חשמל עבור הציבור הגרמני, ולכן היה צריך לייצר חשמל ממקור אחר. המקור הזמין ביותר הוא גז המיוצר ברוסיה. אם רוסיה לא הייתה יודעת שגרמניה היא בת-חסותה, היא לא הייתה מעזה לפלוש לאוקראינה.

הבשורה שהסתתרה בין דפי ידיעות אחרונות היא בשורה על חזרה לשפיות – חזרה לאנרגיה ירוקה יותר, בטיחותית יותר, אבל מעל הכל – לאיזון ברור ונחרץ בין צורכי האנרגיה של העולם המערבי לבין אסטרטגיה שפויה ומאוזנת ששומרת את הכוח בידיים של הצד הטוב.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום