חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גולה סלאם – ספוקן וורד הורמונלי

מופע ספוקן וורד שמצמיח יצירה הומור ואמת כנה מהמקום הכי חשוך של אתגר הפוריות

שתפו :

ספוקן וורד

הספוקן וורד, או בעברית: אמנות השירה המדוברת, תופס תאוצה בשנים האחרונות בקרב הציבור הדתי והחרדי. היכולת המשתכללת להעביר מסרים ואמירות חברתיות נוקבות בצורה ישירה ופשוטה, ללא מתווכים, מרעננת ומפתיעה.

על ספוקן וורד הורמונלי כבר שמעתם?

לפני כחודש עלה לראשונה ב״גולה״ פתח תקווה מופע ספוקן וורד ״אתגר הפוריות״, וכעת לאור ההצלחה ערב נוסף יוצא לדרך.

אחת אחרי השנייה הן עולות, כל אשה והזווית המיוחדת שלה. אחת מדברת על אינספור הסגולות שעשתה, אחרת על שגרת הבדיקות והטיפולים המתישה. צפים ועולים נושאים כמו אובדן האינטימיות וכמה שותפים באמת יש באדם (לא רק אני בעלי והקב״ה אלא גם האחות והרופא), הציפייה החברתית, התפילות האינסופיות בתחושה שעומדים מול מענה קולי מתסכל במיוחד.

החידוש הוא שזה מוגש בצורה אמנותית, מתובלת בהומור. אמנות חודרת ללב.

יוזמת המופע נועה טויטו ובעלה התחתנו בגיל 20 וחשבו שזה פשוט קורה. שוק מוכר ללא מעט זוגות. הם עברו דרך לא פשוטה, טיפולים ולידות שקטות ולאחר 6 שנים זכו לנס – 3 בנים שנולדו באופן טבעי. נועה שהשתתפה בקבוצת וואטסאפ לנשים מאותגרות פוריות ״האושר שבדרך״, שם ניתן לפרוק ולהתייעץ, התרשמה מהכתיבה היפה והחשופה, יזמה וגיבשה קבוצה של נשים (בערב הקרוב ישתתפו גם גברים) שאזרו אומץ להעלות מופע ספוקן יחד.

״לימדתי את הקבוצה איך הטקסט צריך להיות מדויק לספוקן, איך מגישים״ מספרת נועה בהתרגשות. ״אמנם הן לא אמניות ספוקן מנוסות, זה לא ספוקן בדיוק בניגון ובסאבטקסטים, אבל בגלל שהן הביאו את עצמן בצורה מאד אותנטית וכנה זה היה מאד חזק. היו בקהל 80 איש שאנחנו לא מכירות. לא הצלחנו ללכת הביתה בסוף הערב. בזמן המופע הייתה דממה, קשב שיא, כולם היו מרותקים״.

https://tovnews.co.il/%d7%b4%d7%a9%d7%aa%d7%99-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%a1%d7%95%d7%a1-%d7%90%d7%97%d7%93%d7%b4-%d7%94%d7%a6%d7%92%d7%94-%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%94-%d7%95%d7%9e%d7%a1%d7%a7%d7%a8%d7%a0%d7%aa/

לסיכום הערב נועה מבקשת מהקהל לשים לב לנשים מסביב, שעדיין חותרות, שעדיין לא הגיעו, להיות רגישים, לשים את החוסר טקט בצד, לא להציע הצעות מיותרות.

״ניגשה אליי מישהי שמצפה כבר 18 שנה ללא ילדים ואמרה שהסיכום כל כך נגע בה.

1 מכל 5 זוגות חווה אתגר פוריות, זה נמצא בכל מקום. לכן אנחנו רוצות להריץ את המופע הזה בכל קהילה, יישוב, מקומות עבודה וכו׳, כדי לעורר מודעות, להיות שם עבור מאותגרי הפוריות. הרבה כאב יכול להיחסך אם אנשים יחשבו על מה ששואלים, בסוף אנחנו נשארים עם חור בבטן ובלב״.

אני שומעת את נועה ומאד מזדהה. גילוי נאות – גם בעלי גדי ואני חיכינו 7 שנים לילדים ולאחרונה הוצאנו שיר (וקליפ) שמדבר על השנים האלו, ״תחזיקי בי״. התגובות לימדו אותי שלעיתים הקרובים אלינו ביותר לא מודעים ולא משערים מה אנחנו עוברים.

״אנחנו בעצמנו לא היינו מודעים בזמן אמת ולא דברנו בינינו על מה שעובר עלינו״ מספרת אסתי יצחקי. היא ובעלה משתתפים בערב ספוקן, כל אחד בקטע נפרד, וגם מריצים מופע משלהם ״יוצאים לאור״.

״היינו עסוקים בעניינים הטכניים, מה צריך לעשות עכשיו, אילו בדיקות. אנחנו נשואים 28 שנה, לא היו אז טיפולים רגשיים, הנושא היה מושתק ואנחנו נשאנו בתוכנו סוד גדול. רק בשנים האחרונות התחלנו לדבר בינינו ולעבד את מה שעברנו, מול קהל. התמקדנו בעניין שהבעיה היא אצל הגבר, מה זה עושה לו כגבר, כמפקד בצבא, כבעל, מה זה עושה לזוגיות. בעלי משה כתב את הקטע ״הבדיקה שאין להגיד את שמה״, הקטע שלי נקרא ״שבתות וחגים״. רוב התגובות מאד חיוביות ונרגשות אבל יש כאלה שאומרים שזה נושא אינטימי ולמה לדבר עליו בחוץ. אני מרגישה שזו קדושה. שחשוב שידעו שאם יש בעיה יש למי לפנות, שאפשר לטפל. שידעו לדאוג לא רק ליולדות אלא גם למאותגרי פוריות. אני עושה את זה כי זו שליחות אבל זה לא קל לי, כל פעם לחזור לכאב. אני בת בכורה ונכדה בכורה לניצולי שואה. כל העניין של הדור שלי זה כובד המשקל של המשכיות העם היהודי. מה שנתן לי כח זה סיפורי אמונה של אבא שלי שנולד בשואה. בלי אמונה ובטחון לא יודעת מה הייתי עושה. הציפייה התמידית הזו כל חודש, שנה אחר שנה, גם כשיש ילדים, אין השלמה, כל הזמן רוצה עוד – זה לב של אמא״.

אני חושבת על זה שמופע נולד.

ועל הכח של יצירה, יצירה מעוררת חיים.

בתפילה שיוסיף עלינו חיים.

מופע קרוב יום שלישי 29/3 גולה פתח תקווה

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
תהילה בוזגלו
תהילה בוזגלו
1 שנה לפני

מופע עוצמתי,בועט במקומות הכי רכים בבטן ועוד עם זה נוגע ללב ופורט על המיתרים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום