חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דווקא בגלל שהיא דוסית – אין דבר שהיא לא תדבר עליו

"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל": פרויקט מיוחד לפסח

שתפו :

אלירז פיין
אלירז פיין ומשפחתה. קרדיט צילום: מייפל

אם תפגשו את אלירז פיין ברחוב, הדבר האחרון שיעלה לכן לראש זה שהיא מקימה ומנהלת קבוצת פייסבוק העוסקת בחדר המיטות היהודי עם כל המשתמע מכך. המטפחת הגדולה שמעטרת את ראשה, הלבוש הצנוע, כל אלה לא ירמזו לרגע שבקבוצה שלה "ודגלו עלי אהבה" נמצאות כ7,000 נשים. היא בת של רב, "נערת גבעות" לשעבר, בת 30, נשואה לשמוליק באושר והקבוצה היא אומרת "לא קמה לכתחילה".

מה שלבסוף גרם לה להקים את הקבוצה היה "הקש ששבר את גב הגמל" לדבריה. היא מספרת שהיו בזמנו מספר קבוצות פייסבוק שנפתחו לנשים בנושאים אלה, והייתה קבוצה אחת שנפתחה לסרוגות וכולן נכנסו אליה בהתלהבות ושמחה. אך עם הזמן היא הרגישה ש"הדברים לא עוברים לי בגרון". בקבוצה היו ביטויים נגד ההלכה, שפה שמנכיחה את העונג ולא את הזוגיות, אמירות שמתרכזת באישה ובצרכים שלה בלי התחשבות בהלכה, בבעל ובזוגיות. עם כל הדברים האלה היא עוד "הסתדרה", אך כאשר בוקר אחד פורסם בקבוצה שיר הלל לה' על כך שיצר איסורים וגדרות לנידה כדי שימתיקו את הנפילה. "שם אמרתי לעצמי שאני יוצאת. וראיתי שיש לי שם חברות יראות שמיים שנשארות, ושאלתי אותן למה הן שם ונותנות לזה כוח?. הן ענו לה כי "הן לא יוצאות כי זה המקום היחיד שבו הן יכולות לקבל מידע על התחום".

אלירז פיין
תמונת הנושא מחגיגות ארבע השנים לקבוצה.

האמירה הזאת מחברותיה שינתה את הכול, בעלה דחף אותה להקים קבוצה שתהווה אלטרנטיבה. ושכנע אותה בכך שאמר לה שהיא גם ככה עונה לנשים בתחומים האלה. באותה תקופה לא הייתה לה שום הכשרה בנושא, עם המון דפיקות לב וכללים הדוקים הלכתיים שקבעה היא קפצה למים. היא מספרת שבתחילה חששה שאישה תסיק משאלה הלכתית משהו על עצמה ותיכשל או תחמיר בעקבות זה. בנוסף, היא חששה מכך שבעקבות הקבוצה "גרמנו לאישה לראות את הלא הטוב בבעל שלה". מטרת הקבוצה בעיניה היא קודם כל לעשות שלום בבית, "להיות מקום נשי ועוטף, שהמרכז שלו זוגיות אהבה ואחדות. גם מידע מיני שאפשר להשיג בחוץ, אבל פה ניתן להשיג בקדושה". היא מדגישה שבקבוצה לא מפחדים מאף שאלה, ואין שום צנזורה כל עוד המקום ממנו מגיעים הוא קידום הזוגיות. "אני מתפללת שהקבוצה רק תבנה בתים ולא תעשה שום פגם".

https://tovnews.co.il/2000-%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%aa%d7%a4%d7%9c%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%9c%d7%92%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%90%d7%9a-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9c%d7%91-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9c%d7%90-%d7%92%d7%90%d7%9c/

אלירז פיין
שידורי לייב שאלירז עושה בקבוצה

לאחר ניהול של חצי שנה את הקבוצה, חמותה דחפה אותה ללמוד את התחום. מהחלום הגדול ללמוד משפטים ולהיות עורכת דין היא החלה ללמוד ייעוץ זוגי ומיני והדרכת כלות. אך לא רק לימודים תיאורטיים ליוו אותה בדרך "הקב"ה הכווין אותי לשם, לא האמנתי שבגיל שלי מישהי תבוא אליי לייעוץ. בכל זאת צריך איזה שהוא פז"ם (פרק זמן מינימלי) של זוגיות משל עצמך כשאת מייעצת לנשים. ובאמת אני צוחקת שכל פעם ה' נותן לי בתוך הזוגיות, בתחום הטהרה והפריון כל מיני ניסיונות שאני אוכל להבין נשים שפונות. אנחנו נשואים עשור ועברנו הרבה יחד כדי שנוכל לתת מענה רגיש".

היא לא התייעצה עם רב לפני שפתחה את הקבוצה, רק לאחריה. היא פנתה לאבא שלה הרב שלמה בנימין, ראש ישיבת "לב לדעת" בשדרות ושיתפה אותו בחששות שלה. הוא בירר איתה על האופציות האחרות שקיימות, ולאחר שהבין אמר לה "לכי בכוחך זה והושיעי את ישראל". היא מדגישה שבמציאות נורמלית היה עדיף שלא תהיה קבוצה כזאת ברשת, אלא שנשים יפנו אל נשים חיות.

היא מוסיפה "נשים יש להן שפתיים למעלה ושפתיים למטה. הן בעלות הפה וכוחן הוא בהעברת תורה שבעל פה. זאת תורה שצריכה לעבור פנים אל פנים ומדויקת לאדם שעומד מולי. אין תחליף לשיח היהודי בנושא. אבל בינתיים "עת לעשות לה' הפרו תורתך" שאנחנו מדברים בעריות בדרך הזו. אך כשהטומאה כל כך זמינה בלחיצת כפתור לא יכול להיות שהקדושה תהיה נחבאת ולא מושגת".

למרות ההצדקה שהיא חשה כלפי קיום הקבוצה, היה לה רגע בו התחרטה על פתיחתה. מישהי פנתה אליי ואמרה לה שהיא נכנסת לקבוצה בתור כלה טרייה, והיא סיפרה לה שזה רק פיתח לה חרדות לראות כל כך הרבה קשיים בתחום. "זה היה לי נורא, בכיתי באותו לילה ואמרתי לעצמי מה זה שווה אם זה הורס מישהו. בית אחד לא שווה לי. זאת הייתה נקודה שרציתי להרים ידיים. ומזל ששמוליק היה שם כי אני הייתי על סף ללחוץ על הכפתור ולהגיד שלום".

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%a1%d7%97-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%94%d7%94%d7%9b%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%9c%d7%99%d7%93%d7%94/

אלירז פיין
אלירז מאחורי הקלעים בלייב

אך גם סיפורים מרגשים היו בדרך, ביום שישי אחד בצהריים אישה מהקבוצה רשמה לה שהבעל שלה נעל אותה ואת ביתה והלך בחמת זעמו. בביתה לא היה שום דבר מאכל, והוא לקח לה גם את האשראי. "היו בנות שהזמינו לה אוכל לשבת, הזמינו פורץ שפתח את הבית והביאו אותה אליהן לשבת. מצד אחד זה היה מרגש ההתנהלות של הבנות בקבוצה אך זה גם היה לא קל להתמודד חזיתית מול הפנים האלה. לבסוף הן עזרו לה לקבל סיוע מהרווחה ולהשתחרר מהזוגיות הזאת ברוך ה'". היא מוסיפה "זאת הייתה הבנה מטלטלת של מה הכוח של הקבוצה ואיזה שבת הייתה עוברת עליה אם לא הייתה הקבוצה הזאת. זה היה קטע מרגש וכואב בו זמנית".

את הריאיון איתה היא בוחרת לסיים עם אחד מהדברים שהיא אומרת לכלות שלה. "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל", בשמיעת המשפט הזה עולה לנו תמונה לראש של אישה צדיקה עם כיסוי ראש עד הגבות שמתפללת כל היום. אך המדרש הזה דווקא מדבר על הכוח של הנשים. הנשים במצרים למרות השעבוד ועבודות הפרך באו לבעליהן ופיתו אותם בשדה. הן הצליחו לשמוח ולהיות עם חשק דווקא בתוך המציאות הלא אפשרית שהיו בה. "דווקא נקודת הפיתוי הזאת היא זאת שהגדירה אותן כנשים צדקניות. זאת תפיסה נוצרית שנכנסת ואומרת שקדושה מנותקת מהעונג. ודווקא המושג הזה מראה בעיניי "בזכות נשים צדקניות", הכוח הגדול של הצדיקות של נשים זה החיבור שלהן לגוף, לאיש לשמחה ולחשק שלהן". לסיום, היא אומרת כי המתנה הכי הכי גדולה לעם ישראל, זה נשים שיוצרות בית עם שמחה גופנית ונפשית, "זה מה שמוריד את השכינה".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ברכה
ברכה
2 שנים לפני

קבוצה בעייתית ביותר .. לי הכניסה רעיונות שליליים וספיקות בזוגיות החזקה שלנו. ב"ה יצאתי מהקבוצה הזו אבל חלק מהנזק של מה שקראתי שם כן השפיע. לא אגיד שלא. את נשמעת אישה מדהימה אלירז ,אבל בתור אישה לאישה אני חייבת לומר לך שהקבוצה הזו מביאה הרבה נזק. אני דתיה לאומית ,הולכת עם חצי כיסוי,פתוחה לעולם,משתדלת להתקדם עוד ועוד במצוות ולולא הקבוצה שלך לא הייתי נכנסת לשום קבוצה כזו. נתתי אמון כי כתוב בתיאור הקבוצה שהיא הלכתית. אני רוצה לומר לך בעדינות אך בכאב גדול שתחשבי שוב על זה.לאחר שיצאתי מהקבוצה שמעתי מחברות נוספות שזה גרם להם למחשבות של השוואה וספיקות האם בכלל טוב להן בחדר המיטות מה שלא היה קיים אצלם לפני ההצטרפות לקבוצה. חברה אחרת אמרה לי שנהנית מאד מהקבוצה כי זה מעניין ,צהוב. וכיף לה לקרוא על מיניות של אחרים. בעיניי זו אמירה קשה.
בהצלחה אלירז בהכל ושתביאי לעולם רק טוב ,כי נשמע שאת לגמרי מתכוונת לטוב .

Last edited 2 שנים לפני by ברכה

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום