חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

די לריצת האמוק לרכישת דירה!

בניגוד למקובל לחשוב, שיעור בעלות גבוה על דירות לא מעיד על כלכלה חזקה יותר, או על כל דבר חיובי אחר.

שתפו :

 

שיעור הבעלות על דירות בישראל עומד על יותר מ-66%. הנתון הזה ממקם את ישראל במקום גבוה יחסית לעולם, אבל בניגוד למקובל לחשוב שיעור בעלות גבוה על דירות לא מעיד על כלכלה חזקה יותר, או על כל דבר חיובי אחר.

בארצות הברית שיעור הבעלות על דירות דומה לישראל, אך בפילוח לפי גילאים ניתן לראות שעד לגיל 34 שיעור הבעלות על דירות בארצות הברית עומד על 33% בלבד – גבוה משמעותית מהמקובל בישראל.

מעניין שעשר המדינות המובילות בשיעור הבעלות על דירות הן לא בדיוק דוגמאות לכלכלות חזקות: המובילה העולמית היא רומניה עם שיעור בעלות של יותר מ-96% ואחריה סלובקיה, קובה עם שיעור של 90 אחוזים, קרואטיה, ליטואניה, הודו, הונגריה, רוסיה, ופולין שסוגרת את העשירייה הראשונה עם יותר מ-83 אחוזים.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%a9%d7%9d-%d7%91%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%93%d7%99%d7%95%d7%a8/

לא רק בישראל נבחרי הציבור מנסים לעשות הון פוליטי משיעור הבעלות על דירות ולהצביע עליו כבעיה כלכלית. אך כלכלנים מזהירים מההיפך – מריצת האמוק להעלאת שיעור הבעלות על דירות, בעיקר בקרב צעירים.

יש מי שמזין את המרוץ הזה אחר דירה בכל מחיר. אלו הם לא הקבלנים ולא היזמים – הם לא מרוויחים מזה דבר. גם אם הביקוש לדירות יירד בכמה עשרות אחוזים הם יוכלו למכור את הדירות שהם בונים. בנוסף, המחירים הגבוהים לא משרתים אותם. הם לא צריכים מחירים גבוהים, הם צריכים אחוזי רווח גבוהים ואת זה הם ידעו לעשות יפה מאוד בסביבת מחירים שפויה יותר. המרוויחים הגדולים הם הבנקים למשכנתאות והמפסידים הגדולים הם הזוגות הצעירים שרצים לשעבד את עצמם להוצאה משמעותית מאוד למשך 20 שנים ויותר.

אז קבלו עצה: אל תרוצו להשתתף במרוץ הזה אם אין לכם 50% מההון העצמי הדרוש. עדיף לכם לקנות דירה זולה להשקעה ולגור בשכירות. כך עושים במדינות מפותחות וכך נכון לעשות גם אצלנו.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום