חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דת איכות הסביבה דווקא גורמת להתחממות כדור הארץ?

רבים נוטים לחשוב שהפרדת בקבוקים ומיחזור נייר זה הדבר הטוב ביותר לכדור הארץ. ובכן, מסתבר שלא; ד"ר הלל גרשוני מסביר

שתפו :

 

ד"ר הלל גרשוני הוא מחבר הספר "כסף של אחרים"  העוסק במיתוסים על כלכלה. הוא אומר כי "איכות הסביבה זה דבר חיוני. בספר שלי כסף של אחרים אני מדבר על מיתוסים על כלכלה וסביבה. טעויות שאנשים עושים כאשר הם חושבים שהם יצליחו להנדס את הכלכלה לכיוון טוב יותר או להנדס את הסביבה והדברים קשורים כי כאשר אנחנו עוסקים בנושאים סביבתיים הרבה פעמים זה קשור להחלטות כלכליות. לדוגמא, מיחזור זה נשמע משהו נאצל שעוזר לכדור הארץ. אבל אם מסתכלים על המספרים והפרטים מגלים שזה הפוך לגמרי, זה יוצר נזק כלכלי ונזק סביבתי אפילו".

גרשוני אומר דבר חריג בנוף השיח על האקלים "הפרדת האשפה, והנחת בקבוקי הפלסטיק במקום מיוחד זה מזיק. דבר ראשון אתה מבזבז זמן חשוב ויקר שלך על ההפרדה, אבל זה שטויות. כשאתה לוקח את הבקבוקים ושם במיחזורית, אני מצטער לגלות לך סוד שהדברים האלה לא יגיעו למיחזור. אין בארץ מפעלי מיחזור של בקבוקים, שמים במכליות גדולות ושולחים לטורקיה. שלך תדע מה הם יעשו עם זה שם אולי ימחזרו אולי סתם ישרפו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%9b%d7%9c-%d7%9b%d7%9a-%d7%a8%d7%a2-%d7%9b%d7%9e%d7%95-%d7%a9%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%92%d7%a8%d7%a1%d7%99/

גרשוני מחדש "אנחנו משלמים על זה הון תועפות במקום פשוט להטמין את הפלסטיק במקום קרוב שעלות ההטמנה תהיה קטנה יחסית. עכשיו נצטרך לשלם גם לאונייה שגם מזהמת מאוד וגם למפעלי שעושים את ההפרדה כי הרי הפלסטיק לא מופרד כמו שצריך וצריך לעשות עוד הפרדה. המשאיות שאוספות את הבקבוקים גם הן מזהמות וגם הכלובים שבהם שמים את הבקבוקים".

לגבי מחזור נייר הוא אומר כי "אנשים חושבים שאנחנו מצילים את היערות, אבל צריך לזכור שהיערות זה משאב מתחדש. לא כורתים את יערות הגשם בשביל הנייר אלא יערות שמגדלים במיוחד בשביל הנייר. אז מגדלים את זה שוב ושוב וזה משאב מחדש. הנייר עצמו שאתה ממחזר האיסוף המיוחד שלו מזהם, וגם השטיפה שלו מהדיו מזהמת את המים והפעולה מאוד יקרה".

הוא אומר כי אם המיחזור יעיל מבחינה כלכלית אנשים עושים את זה בעצמם. הוא מביא לדוגמה את המתכות, "מפעלים עושים את זה כי זה שווה להם כי האנרגיה שמושקעת כדי להוציא מתכות ואלומיניום מהקרקע גדולה מאוד. אז אנשים מעדיפים לחסוך באנרגיה ולמחזר. ואילו פלסטיק זה תוצר לוואי של נפט או גז ובכל מקרה מייצרים את זה".

לסיום, הוא מפיל את הפצצה הגדולה לא מפעלי המחזור יעזרו להתחממות כדור הארץ להפך. "מפעלי מחזור מוסיפים להתחממות כדור הארץ כי הם פולטים פחמן דו חמצני, אבל זאת הדוגמא לערבוב הדברים. לוקחים תמונה של גרטה ותמונה של פלסטיק. אין קשר להתחממות כדור הארץ, להפך".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום