חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האוצר ממשיך לנסות להנדס את השוק

משרד האוצר מנסה לפתור בעיות ישנות, ובמקום זה יוצר בעיות חדשות, שעלולות להיות קשות יותר

שתפו :

 

למשרד האוצר כבר ברור שההבטחות להוריד את מחירי הדיור, שנשמעו משכנעות למדי עם כינון הממשלה – לא התממשו, אפילו לא באופן חלקי. מחירי הדיור ממשיכים לעלות חרף כל התוכניות והאוצר ירה לא מעט כאלה. אבל שר האוצר אביגדור ליברמן ממשיך להיות נחוש לקיים את ההבטחה שלו ולכן באוצר כבר מדברים על התוכנית הבאה, שתהיה דרמטית מאוד ותחול כבר בשבועות הקרובים – העלאת המס על דירות יקרות ודירות להשקעה.

ככל הנראה הכוונה היא לייקר באופן משמעותי – לפחות ב-10 אחוזים – את המס על דירות היקרות מ-5 מיליון שקלים וכן להעלות את המס על דירה שנייה, במקום הכוונה המקורית להחיל אותו על דירה רביעית ואילך.

יש עם הכוונה הזו להנדס את השוק שתי בעיות: האחת היא שמשקיעים אכן עלולים לברוח מהשקעה נדל"נית בארץ להשקעה נדל"נית בחו"ל, כפי שקרה מאז שהאוצר החל להתערב על ידי הקטנת ביקושים, במקום שהוא נכשל בהעלאת ההיצע. הברחת משקיעים לחו"ל הוא צעד כושל שפוגע בהכנסות המדינה ועלול לעודד הגירה מהארץ, כי בטווח הארוך אנשים הולכים בעקבות הכסף. זאת במקום לעודד משקיעים יהודים מחו"ל להשקיע בארץ ובעקבות כך לעשות עלייה. הדבר השני שהתוכנית הזו עלולה לגרום היא שמשקיעים חכמים לא יברחו ויעדיפו לשלם את המס הגבוה יותר ובכל זאת לקנות דירה בישראל. למה? כי מה זה עוד כמה אחוזים לעומת המחסור שהממשלה הזו ממשיכה לטפח בדירות והצורך שבוודאי יהיה גדול יותר בדירות להשכרה. אז האוצר אמנם ירוויח גידול בהכנסות ממיסוי נדל"ן, אבל זה ימשיך להתגלגל כמס על כל רוכשי הדירות.

הצעד העיקרי המתוכנן הוא העלאה דרסטית במס הרכישה לשיעורים גבוהים שטרם ניגבו בעבר, כדי להרחיק עוד את רוב המשקיעים משוק הנדל"ן הרותח. המהלך אף צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ממס הרכישה בכ-80-120 מיליון שקל בשנה.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום