חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם בדרך לשילוב נשים בצה"ל יפוצצו את כל הערכים?

בצה"ל שוקלים לשלב נשים ביחידה המיוחדת יהל"ם, בטענה כי הפלוגה תהיה מגדרית, אלא שהעובדות לא לגמרי מדוייקות

שתפו :

Nasser Ishtayeh/Flash90

צעד הרסני נוסף בשילוב נשים בצבא: צה"ל מתכוון להודיע כי בכוונתו לפתוח גם את יחידת ההנדסה למשימות מיוחדות (יהל"ם) לשירות נשים. על פי המתווה המסתמן, הנשים ככל הנראה תשולבנה במחלקה ייעודית לנשים בלבד ויצורפו לפלגת סילוק הפצצות (הס"פ) ביחידה. צה"ל טרם הודיע על כך באופן רשמי, אך זהו כנראה הכיוון אליו הדברים הולכים.

יהל"ם היא יחידת עילית, שלא מעט מפעילויותיה מסווגות. כיצד תשולבנה הנשים ביחידה המיוחדת טרם נקבע, גם הגזרה בהן תוצבנה, והסוגייה נמצאת בבחינה. בימים אלה מתקיימת בנושא עבודת מטה ייעודית בצבא, שבוחנת בין היתר את הכשירויות הנדרשות מהן, ביניהן, הגדרת המשקל שמותר להן לשאת.

חשוב לציין, כי בפלגה המגדרית בה רוצים לשלב בצה"ל את הבנות, ההכשרה תהיה מגדרית. אך העבודה בפלגת הסילוק פצצות היא כזאת שכל לוחם סילוק פצצות מצוות ליחידה לוחמת ופועל איתם במהלך שירותו הסדיר. כלומר, ההכשרה שלהן תהיה רק עם נשים, אך בשירותן הפעיל הן תצטרפנה לפעולות של יחידות מגדריות של גברים, כמו למשל יחידת מטכ"ל, שייטת 13 ושלדג. דבר היכול לפגוע בשירות הדתיים הנמצאים באותן יחידות.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%92%d7%a8%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a6%d7%91%d7%90/

כזכור, בעקבות תביעת נערות הרוצות להשתלב ביחידות המיוחדות הקרביות של צה"ל, המכונות סיירות. הארגון הקים צוות שיבחן את הנושא ביחידות הקרביות השונות. לפני כשבוע וחצי פרסם דובר צה"ל הודעה רשמית שלפיה התקבלה החלטה רשמית לשלב נשים ב-669 מבלי לפגוע במשימה המבצעית או בגופן של הנשים. ביום שלישי הקרוב צפוי צה"ל למסור לבג"ץ את החלטתו בעניין שילוב לוחמות ביחידות השונות. זאת לאחר שבמקור אמור היה להשיב לבג"ץ בנושא בשבוע שעבר.

עד שנת 1995 רובם המוחלט של תפקידי הנשים בצה"ל היו תפקידים שאינם תפקידי לחימה. בעקבות בג"ץ אליס מילר, שחייב את צה"ל לשלב נשים בקורס טיס, החל צה"ל לשלב נשים בתפקידי לחימה באופן הדרגתי. אז הוקמו הגדודים המעורבים כמו קרקל, והרחבת הגדודים אלה בידי צה"ל. בנוסף, נשים שולבו בקורס החובלים, במערך ההגנה האווירית, בחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, בחיל התותחנים ובמג"ב. בסך הכול משרתות כיום בצה"ל אלפי לוחמות.

אלא שעל אף האמירות כי דואגים להתאים את השירות ואת המשקלים לנשים, אחוזי הפציעות בקרב נשים ביחידות הלוחמות גבוה מאשר אצל הגברים. ועדויות רבות מתוך המערכת, בידי הלוחמות עצמן מציגות תמונה שונה מהמוצגת בתקשורת וביוהל"מ.

מכתב הרבנים לצה"ל

כ-10% מהתפקידים בצה"ל נותרו סגורים בפני נשים. אותם תפקידים שניסו הנערות בעתירתן לבג"צ לפתוח גם עבור נשים. את ההודעה על פתיחת 669 בירכו כמובן בארגוני הנשים הפמיניסטיים. אך בציבור הדתי ההחלטה עוררה זעם רב. במכתב ייחודי בו חתומים רבנים מהציונות הדתית מהשמרנים לליברליים ביותר, המעודדים גיוס נשים דתיות לצה"ל. במכתב כתבו הרבנים "לא לפלג את צה"ל". הרבנים הסבירו כי שילוב נשים ביחידות הלוחמות בצה"ל יימנע מלוחמים דתיים לשרת כי שירות מעורב מוביל בסבירות גבוהה למצבים האסורים על פי ההלכה.

את מכתבם חתמו באמירה כי "אם בחלק מהמערכים הקרביים דתיים יהיו מודרים, ואם במערכים האחרים אחוז הדתיים יהיה גבוה במיוחד, צה"ל יהפוך לצבא שבטים. אנו קוראים להימנע מצעדים מסוכנים אלו, ולשמור על אחדות צה"ל ועל אחדות העם, לפי הנהלים שהיו מקובלים בצה"ל מאז ומעולם". על המכתב חתומים בין היתר, הרב חיים דרוקמן, הרב חננאל אתרוג ראש ישיבת שבי חברון, הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל. בנוסף, גם הרב אוהד טהרלב ראש מדרשת לינדנבאום, מדרשה המעודדת גיוס נשים לצה"ל ובנותיה משרתות בצבא.

מארגון "תורת לחימה" נמסר כי "בלחצים חוזרים ונשנים של ארגוני הפמיניזם הרדיקלי, צה"ל נפגע מבצעית, חברתית והלכתית. לפני עשור ב2012 הוכנסו נשים לחיל הנדסה, רק לגדודי האב"כ ואפילו לא לגדודים הרגילים ("פלסים") – קל וחומר שלא עלה על הדעת להכניס נשים ליחידה המיוחדת יהל"ם. הניסוי לא עלה יפה וקצין הנדסה ראשי דאז החליט להפסיק את הגיוס. כיום, לא רק שקצין חיל ראשי אינו יכול לקבל החלטה כזו, גם רמטכ"ל אינו יכול מבלי שאותם ארגונים הרסניים יכפו אותו להכניס נשים ליחידות אלו באמצעות בג"ץ. אנו קוראים לרמטכ"ל כוכבי להתעשת ולהגן על הצבא בכל כוחו, במקום לנסות לשלם מחירים בתשלומים קטנים, זאת מכיוון שארגוני קיצון אלו לא יודעים שובעה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דוד
דוד
1 שנה לפני

יש כמה סוגים של שירות בס"פ – חלקם בצוותים אורגניים שאינם בחזית הלחימה עם הכוחות המתמרנים.
ראוי לבדוק את העובדות לאשורן

קצין במילואים
קצין במילואים
1 שנה לפני

הבת שלי הייתה לוחמת בתותחנים. משרתת עד היום במילואים בתפקיד חשוב בבקרת האש של רקטות MLRS. הפלוגה והגדוד "מעורבים" ויש ביניהם יחסים נהדרים שנשמרים באזרחות. אז איפה הבעיה? כנראה שמבחינתכם נשים צריכות להיות פקידות שמגישות קפה ותה, כמו בצבאות מצרים וסוריה. חברים הגזמתם! אנחנו לא באירן ובחורות הן לא חפצים לשירות הגברים. הרצון שלהן לשרת לא פחות חשוב, לא נאה לכם? לכו להיות ג'ובניקים.

רפאל
רפאל
1 שנה לפני

כן רק להזכירך תותחנים זה לא 669 וזה לא גבעתי או גולני בנות לא יכולות להסתדר בחיר או בסיירות בקושי בגדודים המעורבים הם מסתדרות זה שהם רוצות זה לא משנה הם לא יכולות ללכת 60 קילומטר ולסחוב מאגים נגבים וכל שאר הציוד שחירניק סוחב אין להם את הכוח הפיזי יש יוצא מין הכלל אבל רובם לא יכולות אז תפסיקו לבלבל תמוח כי ברגע שזה יקרה הצבא ירד משמעותית וגברים גם חילונים לא ירצו להתגייס לקרבי שמעורבב עם בנות כמו שרוב הבנים לא רוצים להגיע לקרקל ומלחמה הבאה יהיה ערימת גופות

גל
גל
1 שנה לפני
הגב ל  רפאל

שטויות , מי שיכולה לעמוד בזה תעמוד מי שלא תעוף.
בגלל זה שמו דרישות סף לכניסה ליחידות האלה.
כל פעם אומרים שלא ניתן להכניס נשים ליחידה ונשים לא יכולות לעשות את העבודה ואז מאפשרים את זה ומתברר שהכל בסדר והעולם ממשיך לתפקד!

שרון
שרון
1 שנה לפני
הגב ל  רפאל

וגם שם בנות צריכות לעשות 6 מתח עם גומייה
ובנים ווסט 40% משקל גוף 15 -> מ.ש.ל
בלי קשר שבחינה ארגונית זה מקשה מאוד לשלב לוחמות בצוות של סיירת

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום