חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מישהו מנסה לחבל בכוונה ביחסי רוסיה-ישראל?

השגריר לשעבר ברוסיה ואוקראינה מסביר על תמונה רחבה יותר מפרשת הסוכנות, ומהתקיפה על לפיד, תמונה שבעיקר מנסה להסיט את הזרקור מרוסיה

שתפו :

play-rounded-fill

צבי מגן בעברו השגריר באוקראינה וברוסיה וראש ארגון "נתיב" העוסק בהבאת העולים מרוסיה. מגן אומר על השאלה "מה רוסיה רוצה מאיתנו?" כי זאת השאלה הגדולה ביותר ואף אחד לא יודע לענות עליה.

מגן פורש תמונה רחבה יותר, "בסופו של דבר פרשת הסוכנות היא איננה סופית ואיננה ראשונה. אנחנו נמצאים בשרשרת של מהלכים רוסים שמכוונים ככל הנראה להרעת היחסים עם ישראל ולסכסוך, אין לי הסבר אחר. וזה מתחיל די מזמן אבל ספציפית מאז תחילתה של המלחמה באוקראינה יש סדרה של מהלכים, האחרון בהם זה סוגיית סוכנות. לפני כמה ימים גם השמיצו את ראש הממשלה, לפני כן היו התבטאויות אנטישמיות של שר החוץ. וניסיון להאשים אותנו במועצת הביטחון ובתקשורת רוסית ובינלאומית שמשמיצה את ישראל על פעילותה בסוריה ועוד כהנה וכהנה דברים. הרצף הזה מוביל רק לכיוון אחד, מישהו רוצה לקלקל את היחסים בין רוסיה לישראל. למה? שאלה טובה, אני רק יכול לשער בתור פרשן".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%97%d7%91%d7%94-%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%a0%d7%92%d7%9c%d7%94-%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%9c%d7%9c-%d7%9c%d7%90-%d7%a0/

הוא משער בתור פרשן ואומר שהסיבה לקלקול היחסים זה לא בגלל הסוכנות, הסוכנות זה רק ניסיון לתקוע אצבע בעין למדינת ישראל כי זאת נקודה כואבת לישראל. הוא אומר כי הוא אינו יודע את הסיבה, אך משער שזה כנראה קשור ליחסים עם איראן ולמדינות באזור. במיוחד לאור ביקורו האחרון של פוטין באיראן, וביקורו של ביידן במזרח התיכון וביצירת ברית אנטי אמריקאית.

הוא מוסיף כי חשוב לרוסים להדגיש מול האיראנים שהם בסכסוך מול ישראל. הוא מבקש להזכיר את זה שיש תלונות בלתי פוסקות של סוריה ואיראן על תמיכתה של רוסיה בישראל בכל הנוגע לסוריה. לזה אפשר להוסיף עניין רוסי להדליק משבר שיסיט את תשומת הלב מאוקראינה וייתן לרוסיה נקודות זכות לתמרון בזירה הבינלאומית.

בנוסף, הוא אינו פוסל אפשרות שמישהו בקרמלין הסתכסך עם אחרים ומנסה לקלקל את היחסים עם ישראל כחלק ממאבקי כוח שנמצאים אצלם. הוא מוסיף כי לפיד הוא בכלל לא העניין, הוא היה אף מספר 2 או מספר 1 חלופי במהלך כל הכהונה הקודמת וישראל לא הייתה שותפה לשום סנקציה מול רוסיה. לדעתו כל העניין הוא הסיבות שהזכיר קודם.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום