חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ניתן לפרק את הממשלה באופן סופי?

הפרשן הפוליטי מאיר פרייליכמן על היחס לניר אורבך, הכעס על אלקין והתקווה לממשלת ימין אמיתית בבחירות הבאות

שתפו :

 

מאיר פרייליכמן, פרשן פוליטי יוצא בריאיון נגד השר אלקין והקואליציה, מקווה למהפך במפה הפוליטית ומסביר מדוע לדעתו בן גביר וסמוטריץ' צריכים להנהיג את הימין "האמיתי" בבחירות הבאות

פרייליכמן מסביר כיצד למרות הטלטלות הרבות הפוקדות את הממשלה היא עדיין שורדת "האחראים למחדל או לדבר הטוב הזה בראות עיניהם זה דווקא אנשי הימין בקואליציה. אם מדובר באנשי תקווה חדשה, ניר אורבך וכו' שרואים את הח"כים הערבים שבוע אחרי שבוע מממשים את האידיאולוגיה שלהם. מצביעים נגד, יוצאים מהמליאה, נעדרים מההצבעות והם מצביעים בעד. מה הם עושים? הם עומדים על הקצה וצועקים. אז כל עוד אנשי הימין לא יגידו 'די' הקואליציה הזאתי יכולה לשרוד, למרות שלאט לאט הסדקים והבקעים בעז"ה יפילו אותה".

"יש מחלוקת בין מספר אנשים" הוא אומר על היחס לניר אורבך. "ראיתי את זה גם בטוויטר וגם בשיחות שהיו לי עם כל  מיני אנשים מצד ימין האמיתי של המפה. חלק אומרים 'עזבו, ניר אורבך אין מה להשקיע בו, תפרקו את המאהל שמולו'. הצד השני, אלו שמפגינים נגד ומנסים להוריד אותו אומרים 'עוד קצת וזה יעבוד'. אני כל הזמן נוטה להגיד יש עוד מה לתקן יש עוד לאן לשאוף". אך גם פרייליכמן נוטה להסכים עם הדעה הראשונה "ככל שעובר הזמן אני מתחיל להסכים עם אלו שאומרים שאין מה להשקיע בו. בסופו של דבר אנחנו רואים שבוע ועוד שבוע שהוא מושפל והוא לא יורד מזה".

https://tovnews.co.il/%d7%a0%d7%99%d7%a8-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9a-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%91-%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%98%d7%99%d7%9e%d7%98%d7%95%d7%9d-%d7%9c%d7%a8%d7%94%d7%9e-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%a9/

פרייליכמן מותח ביקורת חריפה על אלקין ומיכל שיר מתקווה חדשה "אלו שני אנשים חצופים שצריכים להתבייש בעצמם". "הם שתו מהבאר הזו של הליכוד כמה וכמה שנים, אלקין בכלל היה בקדימה ולאחר מכן נשבע אמונים לליכוד ולארץ ישראל. עכשיו הוא בתקווה חדשה התמודד לראשות עיריית ירושלים, זאת אומרת שמדובר פה באדם שלפי כל הסימנים מחפש תפקיד, עמדת השפעה ולהיות בכותרות. המופע הביזיוני שהוא עשה השבוע בכנסת היה פשוט בושה וחרפה", מוסיף.

"גם אם אלקין זו האצבע שתפיל את הממשלה הזאתי בעד שריון בליכוד או כל מפלגה אחרת בגוש הימין האמיתי, אסור לתת לאיש הזה ולא למיכל שיר שאחריו לחזור חזרה לשורות הימין", צייץ פרייליכמן בזעם בטוויטר. וממשיך לתקוף "הם לא ימין, הם אופורטוניסטים, אינטרסנטים וצריך למחוק אותם מהמפה הפוליטית שילכו הביתה ויחשבו על מה שהם עשו ויעזבו אותנו לנפשנו".

"ראיתי שגם גלית דיסטל-אטבריאן צייצה על זה וגם דודי אמסלם אמר את זה השבוע במליאה וגם יריב לוין". הוא ממשיל את המהלך של אלקין ללא פחות מבגידה "אני מדמה את זה לאותו אחד שמגלה את אשתו שהלכה עם מישהו אחר, אם הוא מחזיר אותה הביתה מחר היא תעשה לו את זה שוב. זה בדיוק מה שיכול לקרות. החברה האלו הם אופורטוניסטים ודורשים את תשומת לב השלטון ואסור לתת להם את זה".

בנוגע ליחסי זועבי-לפיד ובבחירה למי להאמין לפרייליכמן יש תשובה ברורה "אני אוטומטית בוחר בה, מסיבה מאוד פשוטה- אין לה מה להפסיד". בנוגע לח"כ ערבי נוסף שמאיים על שרידותה של הקואליציה-מאזן גנאיים, יש לו הסבר מאוד פשוט "יש לו את ראשות עיריית סכנין. בדרך לכאן קראתי שמנסור עבאס מדבר איתו ואומר לו שהם יתנו לו את סכנין. הוא עונה שלא ומה עם הבוחרים שלו. בסופו של דבר מה שמעניין אותו זה נובמבר 2023- הבחירות לרשויות המקומיות. הוא רוצה לחזור להיות ראש עיריית סכנין מעמדת כוח ועד אז הוא יאמלל את חייה של הקואליציה".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%aa%d7%9e%d7%a8-%d7%91%d7%9f-%d7%92%d7%91%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%9e%d7%a6%d7%a2%d7%93-%d7%94%d7%93%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%9e%d7%aa/

"איתמר בן גביר זה אדם שבא לעבוד", הוא אומר בפה מלא ביטחון וסמכות. "זה אחד שמהבוקר עד הלילה מגיע לכל מקום שצריך אותו, לא מפחד, 'לא מתנצל' ". אומר בקריצה "האחרון שלא התנצל אנחנו יודעים איפה הוא נמצא היום. אבל הוא באמת לא מתנצל. אדם עם כריזמה והרבה מאוד אידיאולוגיה. שיתוף הפעולה בינו לבין בצלאל סמוטריץ' הוא נהדר. שניהם אנשים עם קבלות מאחורי העשייה שלהם ושניהם אני מאמין שבאופן אישי רוצים להוביל אבל גם יודעים לעבוד בהרמוניה".

פרייליכמן מקווה שהשניים ילמדו מטעויות העבר ולא יחכו עם סגירת הרשימות עד לרגע האחרון כפי שהיה עד כה "הלוואי שהם לא ישכחו את ההיסטוריה של המפלגות של הציונות הדתית עם התפילין בים המלח ועם רשימות בדקה לעשר. יסגרו את הרשימה כבר עכשיו. קראתי ראיון עם איתמר בן גביר בחג ובו הוא כתב שכבר עכשיו הוא מוכן לסגור את הרשימה. אני מאמין שצריך לעשות איחוד בין שתי המפלגות גם אם לא באופן פורמלי אבל לפחות ברשימה כדי שיהיו כוחות טובים גם מהצד הזה וגם מהצד הזה להביא מפלגה חזקה שתביא לכאן מספר דו ספרתי של מנדטים, מפלגה שלישית בגודלה. בעז"ה עם תפקידי שרים בכירים בממשלת הימין הבאה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום