חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולכים לבחירות: החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית

לאחר שעות של דיונים במליאה, הבוקר הצביעו חברי הכנסת על החוק לפיזור הכנסת

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

זה הלך קשה אבל בסופו של דבר זה קרה: הכנסת ה-24 סיימה תפקידה, מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם החמישית בשלוש וחצי השנים האחרונות. למרות התנגדות האופוזיציה, תאריך הבחירות שנקבע הוא 1.11.21 בזכות תמיכת הרשימה המשותפת. 92 הצביעו בעד החוק לפיזור הכנסת. חברי הכנסת ממפלגות העבודה וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה במליאה במחאה על כך שחוק המטרו לא עבר בסופו של דבר, למרות הצעת האופוזיציה לתמוך בחוק בתמורה להפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת ימינה. חוק שלמרבה ההפתעה הצליחו בקואליציה ובאופוזיציה כן להגיע לגביו להסכמה הוא החוק שמעלה את מימון המפלגות.

https://tovnews.co.il/%d7%96%d7%94-%d7%a0%d7%92%d7%9e%d7%a8-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%a9-%d7%9e%d7%94%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%99%d7%9d/

באופן לא מפתיע גם סביב החוק לפיזור הכנסת התקיים דיון מתוח במליאה. ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, עלה על דוכן הנאומים ותקף את הממשלה: "הם הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי – והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. בדיוק על זה הבחירות הקרובות: האם שוב תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד, שתלויה באחים המוסלמים, במשותפת, בתומכי טרור, או ממשלה לאומית רחבה ואיתנה בראשותנו שתחזיר לישראל את הגאווה, את העוצמה ואת התקווה".

כתוצאה מפיזור הכנסת ועל לפי ההסכם הקואליציוני, יאיר לפיד יהפוך הערב בחצות לראש ממשלת ישראל. מיד לאחר פיזור הכנסת יצא לפיד להיכל הזכרון ביד ושם. לאחר מכן יתקיים טקס מצוצמם עם בכירי הצוותים במשרד ראש הממשלה וכמו כן, תתקיים פגישת חפיפה נוספת עם ראש הממשלה בנט. משם ראש הממשלה הנכנס לפיד יחד עם רעייתו ליהיא יגיעו לבית הנשיא,  לפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום