חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הומור שחור-(לבן)? תערוכה של אמנות חרדית פורצת דרך

יצירות מיוחדות המביעות הומור וצחוק, הנעשות בידי אמנים חרדים בהשקה לעולמם הרוחני והחברתי

תגיות

שתפו :

 

התערוכה הנודדת החדשה של גלריית מקלט מופיעה החודש באוניברסיטת בר אילן. ד"ר נעה לאה כהן, מנהלת הגלריה בירושלים אומרת שהגלריה מכילה זרם חדש של פופ-ארט ואומנות חרדית, חסידית ואורתודוקסית. בנוסף האומנים עושים גם הומור שחור. אך לטענתה האומנים בעצמם לא ידעו שיש להומור שלהם שם, "זה מדבר על הפנים, הומור שבפנים יבינו אותו, אבל עדיין זה מתקשר החוצה וזה מצחיק", לדבריה.

כהן אומרת כי האנשים שמציגים בתצוגה מגיעים מכל העולם, "כל אחד עבד בחור אחר, שיקגו, ניו יורק, מונסי, צפת וחיפה". היא מוסיפה " כל אחד עבד בחור אחר בעולם ולא ידע שהוא שייך לזרם שלם והרגיש זאב בודד".

היא מספרת על הגילוי של אידי ליבוביץ. אידי הוא בנו של האדמו"ר מניקלשבורג ותמיד הייתה לו נטייה יצירתית. האדמו"ר מניקלשבורג אמר לבנו על הנטייה שלו כי "כישרון שהקב"ה מביא לך אתה לא נוטש אותו". אידי הפך להיות גרפיקאי מוצלח ואף עשה עליה לבד. ד"ר כהן גילתה את העבודות שלו והתלהבה מהן מאוד, במיוחד מה"שטיקיראעבס". לפני חודשיים אידי נכנע למחלת הקורונה ונפטר. היא אומרת כי היא מרגישה שהתערוכה הזאת נערכת לזכרו, "כי הוא השאיר מורשת של הומור, של אדם שלא זנח את החיבור והקשר לעולם החרדי והצליח לשלבם יחד. תמיד הוא היה עם בבת צחוק על פניו".

התערוכה תתקיים בספרייה באוניברסיטת בר אילן ב23.5. ניתן לבוא ללמוד וגם ליהנות מהתערוכה האיכותית, המרגשת ועם הרבה הומור.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום