חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החוק לפיזור הכנסת יעלה להצבעה ללא הסעיף שיעלה את מימון המפלגות

"זעקות נתניהו על יוקר המחיה וניסיונותיו במקביל להגדיל את יחידת מימון המפלגות זו צביעות בהתגלמותה" תקף ליברמן

שתפו :

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דוהרים לבחירות והקרבות ממשיכים: אתמול יזמו בליכוד חוק לפיו יעלה גובה יחידת המימון לכל ח"כ לסכום כולל של 1.66 מיליון ש"ח. לאחר שאתמול נראה היה כי המהלך זוכה לתמיכה רחבה של הכנסת, היום הודיעו במפלגות העבודה וישראל ביתנו כי הם מתנגדים להצמדת חוק מימון המפלגות לחוק לפיזור הכנסת. בעקבות כך, החוק שגורר ביקורת רבה יעבור מחר לבחינה של הוועדה הציבורית לקביעת מימון הבחירות בראשות השופטת בדימוס, אילה פרוקצ'ה, שהיא תגבש את דעתה ותכריע בנושא.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן, לא פספס הזדמנות לתקוף את נתניהו על רצון הליכוד להעלות את סכום יחידת המימון לכנסת ואמר:"זעקות נתניהו על יוקר המחיה וניסיונותיו במקביל להגדיל את יחידת מימון המפלגות זו צביעות בהתגלמותה. אנחנו בישראל ביתנו מתנגדים לכך נחרצות וקוראים לכל מפלגות הקואליציה להצביע נגד. 'שלושת הכפים' אפיינו עד כה את נתניהו וחבריו, אסור שזה יתפשט ויהרוס את מעט ההגינות שעוד נשארה אצל חלקנו. זהו שוד לאור היום ולא נסכים לכך".

היום דנה ועדת הכנסת בחוק לפיזור הכנסת. הדיון היה סוער, ובמהלכו פרץ ויכוח בין ח"כ יואב קיש (הליכוד) לח"כ מיכל רוזין (מרצ). ח"כ קיש תקף את הסירוב מצד מפלגות בקואליציה להעלות את מימון המפלגות לקראת הבחירות, בעוד הם יושבים בכנסת בה חברי הכנסת הנורווגים הגיעו לשיא: "יש פה 22 נורווגים שעלותם היא 22 מיליון שקלים עולל לשכה ועוזרים, שאין בהם צורך עכשיו כי אנחנו בפגרת בחירות, אפשר לחסוך את הכסף הזה". רוזין הגיבה ואמרה: "אז אתם תקבלו חצי משכורת על השנה האחרונה כי הייתם רק במליאה ולא בוועדות". קיש לא נשאר חייב ואמר: "אתם רמסתם אותנו בייצוג בוועדות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום