חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החיבור בין תחתונים ועליונים ובין רוחניות לגשמיות, מה התיקון שלנו?

במזבח יש סגולה פנימית מיוחדת, ממנה נברא האדם ושם לדורות עם ישראל יכפר על חטאיו | מיוחד לכבוד ימי בין המצרים!

שתפו :

נקודה מיוחדת שנותנת למקום המקדש את הצביון המיוחד שלו. אבן השתייה, ממנה התחיל לדברי חכמינו העולם החל. זאת נקודת הקישור בין העולמות שלנו לעולמות העליונים. מקום נוסף בהר המוריה, בעל סגולה ייחודית שאין בשום מקום אחר בעולם – המזבח.

בדור שלנו קשה מעט להתחבר לנושא הקורבנות, הוא יכול להצטייר כדבר פרימיטיבי ועתיק. אך לעבודת הקרבת הקורבנות יש מהות פנימית מיוחדת. מתוך חמשת חומשי התורה, חומש אחד עוסק כולו בהקרבת הקורבנות. גם הרמב"ם שהוא הפוסק העיקרי לנושאי כלל ישראל ונושאי המקדש, כותב שנחזור בע"ה לעבודת הקורבנות השלמה.

המזבח עמד במרכז הר המוריה- הר הבית. ממקום זה נברא האדם הראשון. האדם הראשון לא נברא בתור תינוק, אלא בתור אדם. חכמינו אומרים שהוא יצא אל העולם, במקום שמאוחר יותר בני ישראל הצטוו לבנות מזבח. יש לחז"ל ביטוי מעניין בהקשר זה, "אדם ממקום כפרתו נברא" – אדם הראשון נברא במקום שלדורות יהיה לו כפרה.

באדם יש מהות מיוחדת שלא נמצאת באף יצור חי עלי אדמות, מצד אחד יש בו נשמה אלוקית שהיא "חלק אלוקה ממעל". מהות אלוקית שטבועה באדם. ומן הצד השני הוא נוצר מעפר, יש לו מהות גשמית- בהמית. החיבור הזה בין הרוחניות לגשמיות לא קיים באף יצור שנמצא על הארץ.

מה התיקון? המשיכו לצפות!

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום