חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החלטת שרת החינוך: "בנט רוצה שנהיה מדינת כל עמיה"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון החליטה אתמול על רפורמה חדשה בבגרוית וביטול הבחינות במקצועות ההומניים

שתפו :

 

מאיר פרייליכמן, בהכשרתו עורך דין ובעל תואר שני, וכיום הוא מורה. על החלטתה של השרה על ביטול הבגרויות בלימודי ההומסנטיקה כולל לימודי היהדות, הוא אומר כי הוא כבוגר לימודי ההומניסטיקה חייב להגיד שיש כאן שני רבדים. רובד ראשון הוא תלמידים שלא מסוגלים לעשות בגרות ריאלית כי אין להם את היכולת הזאת. והבחירה בעשיית עבודה כחלופה אינה מוצלחת. "כולנו יודעים שעבודה אפשר לקנות או שאמא תעשה או שהחבר ייעשה. במיוחד שקשה לכמת אותה בנקודות או באיכות" לדבריו.

הרובד השני אליו הוא מתייחס בדבריו הוא שהמקצועות הנמצאים מתחת להומניסטיקה הם ליבת המקצועות שמחזיקים אותנו פה כעם היהודי, כמו תנ"ך, תושב"ע היסטוריה ואפילו אזרחות.

הוא מספר שהוא מלמד אומנם בבית ספר יסודי, אבל הוא עשה השנה קורס ניהול עם חברים שהולכים לנהל בתי ספר על יסודיים בחינוך הדתי ולא רק. הוא אומר כי הם במצוקה מאוד קשה. הם מספרים שהתלמידים יאבדו את מקור הידע היחיד שיש להם. לדבריו, "אנחנו יודעים שהלמידה לבגרויות היא באמת לא הלמידה הטובה ביותר ואתה לומד כדי לקבל ציון. אבל לפחות נכנס משהו מתוך זה. מספיק תלמיד אחד, כמו שאני הייתי, שתתפוס אותו הגמרא וההיסטוריה ועד היום אני מלמד ואוהב את זה. עד היום אני מנחיל את זה לילדים ולתלמידים שלו".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%aa-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%a8%d7%aa/

הוא מוסיף כי כל שר חינוך שמגיע רוצה לשנות, "שי פירון אמר למידה משמעותית, נפתלי בנט אמר חמש יחידות מתמטיקה וגם הגברת שאשא ביטון רוצה שיגידו עליה שהטביעה חותם. כי היא יודעת שימי הממשלה לא ארוכים מידי והיא רוצה להטביע איזה שהוא חותם ולכן זה מייד מתחיל בשנה הבאה כי היא רוצה שיגידו בעוד כמה שנים המהפכה של שאשא ביטון, יותר מזה אני לא יודע להגיד".

הוא מעריך שיש כאלה שתומכים בהחלטה זו,  בוודאי אלה שמנסים להוציא את היהדות מתכני הלימוד. "הקריאות המגוחכות להדתה שיש תחת כל עץ רענן, אין מסיבות סידור ואין אבא ואמא של שבת, אני מניח שהם תומכים בזה, זה טוב להם". הוא מדגיש "אבל מעניין לשמוע את ראש הממשלה, החובש כיפה על הראש, מה הוא אומר על הוצאת ההיסטוריה, הוצאת התורה שבעל פה והוצאת האזרחות. כל המקצועות שהם מקצועות נורא חשובים בהתקדמות שלנו כעם יהודי, אולי הוא לא רוצה שנתקדם כעם יהודי? אולי זאת תהיה מדינת כל עמיה וכל חינוכיה?".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסי
יוסי
1 שנה לפני

זה לא מה שהיא אמרה, אבל למה לא להסית ולשקר?

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום