חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החרפה ביחסים? שגריר אוקראינה בישראל בעתירה נגד מדיניות כניסת הפליטים של הממשלה

''בית המשפט מתבקש להקפיא את כניסת המתווה'' נכתב בעתירה שהוגשה ע''י עו''ד תומר ורשה

שתפו :

צילום: פלאש 90

ממשלת אוקראינה עתרה לבג"ץ נגד המדיניות שהציגה השרה שקד בשבוע שעבר. העתירה במרכזה עוסקת בטענה כי מדיניות הכניסה של השרה שקד עומדת בניגוד לחוק הבינלאומי. במידה ובג"ץ יקבל את העתירה, זאת תהיה מכה קשה למשרד הפנים והשרה איילת שקד. יחד עם זאת, ראש הממשלה נפלתי בנט ממשיך בניסיונות התיווך בין אוקראינה לרוסיה. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התייחס לניסיונות ההרגעה: "המשכתי בדיאלוג עם ראש ממשלת ישראל נפלתי בנט. דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הצעות המו"מ לשלום" כתב.

בתוך כך, המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור בעקבות המתווה שהציגה השרה שקד. שר התפוצות נחמן שי, אשר שם לו למטרה להילחם במתווה שהציגה השרה שקד, הודיע כי הוא ידרוש להקים ועדת שרים לענייני הגירה וקליטת פליטים. בהודעה שפרסם במוצאי השבת, אמר השר כי: "ישראל חייבת להתאים עצמה למצב החדש שנוצר. אל לנו להיות אדישים לאסון ההומניטרי המתחולל שם".

גם שרת התחבורה מירב מיכאלי התייחסה למתווה. בדברים שנשאה בכנס של מפלגת העבודה, אמרה כי: "אנחנו כמדינה יהודית לא יכולים להרשות לעצמנו להפנות עורף לפליטים ולפליטות מאוקראינה".

חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ), בציוץ בעמוד הטוויטר שלו כתב: "לא מתמודדים עם משבר פליטים באמצעות פחדנות ולאומנות קיצונית, אלא באמצעות חמלה וגאווה לאומית". מי שפחות התחבר לדבריו של סגן השר גולן, היה חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) : "לא יעזרו כל המילים היפות והניסיון לנצל הזדמנות. ישראל לא תהפוך למדינת כל אזרחיה", הגיב לדבריו אורבך.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום