חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הישרדות" גרסת הקואליציה – מי יהיה החוליה החלשה?

אורבך? קארה? שקד? ואולי בכלל מיכאל ביטון יגאל את הקואליציה הגוססת מייסוריה? כתבנו הפוליטי נריה מדמוני משוחח עם הפרשן הפוליטי מאיר פרייליכמן על מה שיקרה בכנס הקיץ שהתחיל השבוע

שתפו :

 

השאלה המרכזית שמעסיקה את המערכת הפוליטית בשבועות הקרובים היא שאלת המשך קיום הממשלה. פרייליכמן פותח את דבריו ומסביר מי הגורמים שיחליטו איך יראה כנס הקיץ הקרוב: "יש כאן שילוב של כמה גורמים. יש כאן ממשלה שיודעת שהיא לא הולכת להאריך את ימיה. יש אופוזיציה שבנויה ברובה ממפלגות ימין אבל יש לה גם שישה חברי כנסת של הרשימה המשותפת שאי אפשר לבנות עליהם. ויש את הקרב הפוליטי הלוהט בין לפיד לבנט. מי יהיה זה שלא יפרק את הממשלה כדי שיוכל להיות ראש ממשלת מעבר. יש גם את רע"מ שהם כידוע יחד עם מועצת א-שורא מנהלים פה את המדינה בשבועות והחודשים האחרונים, ואת ראש ממשלת ירדן ומלך ירדן שקובעים לנו מה יהיה פה".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%96%d7%94-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%98-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%91%d7%9c-%d7%99%d7%a9-%d7%a9%d7%9d/

במהלך ימי חול המועד פסח החליטו במפלגת רע"מ על הקפאת החברות בקואליציה. קולות רבים במועצת א-שורא קראו לפרישתה הסופית של רע"מ מהקואליציה, אבל בסופו של דבר המפלגה החליטה לתת הזדמנות נוספת לחברות בממשלה. על המחלוקות החריפות במפלגה אומר פרייליכמן: "אני לא יודע מה קורה בתוך החדרים הסגורים של מועצת א-שורא ורע"מ אבל אני כן יודע שמנסור עבאס רוצה לקחת את זה לכיוון יותר פשרני בעיניים שלהם. יש לו את חברי הכנסת האחרים, בעיקר ווליד טאהא ומאזן גנאים שרוצים יותר קיצוני ויותר קיצוני ונראה שהם מצליחים לנצח כי בסוף הם מקבלים את מה שהם רוצים. אני לא חושב שזאת הצגה. באופן כללי הם באמת לא מרוצים מזה שיהודים מתפללים בהר הבית ושלא הכשירו כפרים לא חוקיים בנגב. הם מצליחים להשיג את הדברים האלה אחרת הם לא היו נשארים".

אתמול קיבלה הפרקליטות מכה קשה במשפט נתניהו. נראה שעדות פילבר לא מספקת את הסחורה עבור הפרקליטות, מה שיכול בסבירות לא קטנה להקריס את תיק 4000. פרייליכמן מתייחס להשלכות הפוליטיות של משפט נתניהו על הפוליטיקה הישראלית ואומר:"זאת שאלת מיליון הדולר. גם אם יהיה לזה איזושהי השפעה חיצונית, הכוחות שיש נגד נתניהו ונגד מחנה הימין, אם זה התקשורת ואם זה מערכת המשפט, לא יתנו לנתניהו אפשרות לחזור בקלות".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%aa-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%a8%d7%aa/

מאז פרישתה של סילמן, באופוזיציה ממשיכים לחפש את העריק שישלים את המשימה ויביא להפלת הממשלה. חברת הכנסת איילת שקד היא שם שתמיד מדברים עליו, אבל דווקא פרייליכמן שיש לו הכרות רבת שנים עם שרת הפנים, חושב שאין מה לבנות על עריקה מהצד שלה:" אם איילת שקד הייתה נשארת איילת שקד האידיאולוגית שאני הכרתי לפני עשר שנים, היא הייתה מפרקת את הממשלה הזאת מזמן או שבכלל לא הייתה נותנת לה לקום". על מה שמשאיר את איילת שקד בקואליציה הוא אומר :"או שבאמת יחסי האמון שלה עם בנט וההליכה אחריו היא אבסולוטית בעיניים עצומות. או שמישהו או משהו מחזיק אותה בפנים. אין לי לזה שום הוכחות, אבל אני לא רואה שום סיבה למהפך כזה אידאולוגי. אולי מישהו אחר מחזיק אותה בגרון. מערכת המשפט, התקשורת. אני לא יודע. אבל אני באמת לא מבין מה עבר עליה. איילת שקד מהמלך הפוליטי של הקמת הממשלה לא הרוויחה שום דבר".

עוד גורם שפרייליכמן מציע לשים אליו לב הוא ח"כ מיכאל ביטון מכחול-לבן: "שמעתי אותו מתראיין אצל ברדוגו וגם כותב בטוויטר. מיכאל ביטון מכל 60 חברי הכנסת של הקואליציה, אני חושב שהוא הבודד שנשאר בו איזשהו משהו בלב שאומר שהממשלה הזאת היא לא ממשלה יהודית כמו שצריך. ואם מישהו חכם הוא יכול לבנות עליו אולי להפיל איתו את הממשלה. אבל מיכאל ביטון בניגוד לאחרים הוא אידאולוג. הוא לא מחפש תפקידים, הוא מחפש באמת להשפיע. והליכוד יצטרך למצוא נקודה שיצליחו למשוך אותו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Extended Opportunity
Extended Opportunity
1 חודש לפני

Hey,

The moment we've all been waiting for is finally here – GoBuildr is now LIVE! 🎉

🌐 Create ultra-lightning-fast websites, sales funnels, eCommerce stores, and more in less than 60 seconds, with just a keyword!

🚀 Say goodbye to the limitations of traditional page builders. GoBuildr combines the functionality of 16 different tools into one powerful app, supercharged with AI-assisted technology.

⇒ Click Here To Checkout Demo https://ext-opp.com/GoBuildr

Extended Opportunity
Extended Opportunity
1 חודש לפני

He Got 256,354 Free Views With AI…

Can you believe it?

People spend thousands of dollars to get that kind of result…

My friend Kundan just did it for free…

He only used his new app… AI ScreenSnap…

It’s the world’s first AI app that can generate videos with the power of Video-Exclusive AI Engine…

That can edit, record, and generate videos with just a few clicks… with zero experience…

Click here now and watch AI ScreenSnap in action https://ext-opp.com/AIScreenSnap

Extended Opportunity
Extended Opportunity
1 חודש לפני

A.I Create & Sell Unlimited Audiobooks to 2.3 Million Users – https://ext-opp.com/ECCO

Extended Opportunity
Extended Opportunity
1 חודש לפני

A.I Create & Sell Unlimited Audiobooks to 2.3 Million Users – https://ext-opp.com/ECCO

Extended Opportunity
Extended Opportunity
24 ימים לפני

Elevate Learning Adventures with The Story Shack!

A library of 200+ high-quality books tailored to the school curriculum.
StoryShack's Build a Book bundle features word searches, quizzes, creative coloring pages, high-quality images, and top SEO keywords.
StoryShack's StoryCraft Pro bundle includes the "Melody Minds Library" with 350+ music tracks and "AnimateMasters Pro," offering 30+ categories of animations.
And as if that's not enough, here are the MEGA BONUSES:

✔ 100+ Mega Mazes Pack
✔ 100+ Sudoku Elements Pack
✔ 100+ Comic Book Template Pack
✔ 100+ Handwriting Practice Template Pack
✔ 100+ Kids Story Book Templates
✔ Canva Book Templates
✔ Additional beautiful content like journal prompts
✔ INCLUDED: The Ultimate Workbook

Click https://ext-opp.com/StoryShack to explore The Story Shack e-Learning Collection and seize the opportunity for multiplied income!

Extended Opportunity
Extended Opportunity
17 ימים לפני

Millions of Free Traffic with AI Tools – https://ext-opp.com/AIVault

Extended Opportunity
Extended Opportunity
8 ימים לפני

After Generating Millions Online, I've Created A Foolproof Money Making System, & For a Limited Time You Get It For FREE… https://ext-opp.com/RPM

Extended Opportunity
Extended Opportunity
4 ימים לפני

ChatGPT powered Autoresponder with Free SMTP at Unbeatable 1-Time Price! https://ext-opp.com/NewsMailer

Extended Opportunity
Extended Opportunity
15 שעות לפני

An Ultimate Web-Hosting Solution For Business Owners https://ext-opp.com/HostsMaster

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

9
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום