חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המיחם אצלכם במטבח יכול להוביל לפציעה נוראית לילדיכם, איך נזהרים?

לארגון "בטרם" הגיעו נתונים במשך שנים על כך שמרבית תאונות הכוויות אצל ילדים מתרחשות בסופי שבוע, וזאת כנראה תודות למיחם המוכר לכולנו. דוברת הארגון באה להסביר

שתפו :

 

בשבוע שעבר נהרג תינוק לאחר שככל הנראה ראשו נתקע בסורגי המיטה, עינת שגיא אלפסה, מנהלת קשרי חוץ ממשל ומדיניות ציבורית בארגון "בטרם – בטיחות ילדים" באה להרגיע. היא אומרת על המקרה שהם לא יודעים בדיוק מה קרה במקרה הספציפי הזה, אך בגלל מקרים כאלה שהיו בעבר, יש בישראל תקן מאוד ברור למיטות, לולים ועריסות של תינוקות. היא מחדדת "התקן קובע שהמרווח בין הסורגים של המיטה צריך להיות בין ארבעה וחצי לשישה וחצי סנטימטר, שזה מרווח שראש של תינוק לא אמור להיכנס לתוכו".

לכן היא מציעה קודם כל לקנות מיטה, לול ועריסה בתקן, ומה שכבר יש בבית ניתן למדוד עם סרגל. בכל מקרה, גם אם מעבירים מיטות בין ילדים, צריך לבדוק שהסורגים לא זזו, הברגים מחוזקים כמו שצריך ולהשתמש בזה בהתאם.

https://tovnews.co.il/%d7%aa%d7%a0%d7%95-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%aa/

שגיא אלפסה אומרת כי ילדים מתחת לגיל 4 נפצעים בעיקר בבית ומרבית התאונות הן נפילות. לא נפילה מגובה רב, אלא מספיק נפילה מרהיט. כמו למשל שידת ההחתלה שההורה רק זורק רגע את הטיטול המלוכלך. בדיוק באותו רגע התינוק למד להתהפך, ונופל. היא מדגישה שחשוב להבין שהאיבר הכי כבד אצל התינוקות הוא הראש, לכן כשהם נופלים הנטייה היא שהנפילה תהיה על הראש, וזה דבר מאוד מסוכן לתינוקות.

דבר נוסף שמוכר לכולנו, זה כשמגיעים לסבא וסבתא ואין מיטת תינוק מותאמת, אז משכיבים במרכז המיטה של סבא וסבתא ומרפדים מסביב בכריות. היא אומרת "יש אשליה שהכריות יעצרו את הנפילה וזה לא קורה, גובה של מיטת מבוגרים הוא גובה משמעותי אצל תינוקות כשהם נופלים על הראש. ובמקום לשים על מיטת ההורים באמצע, עדיף להשכיב את הילד במזרון על הרצפה או בעגלה".

לגבי כוויות, היא מביאה נתונים מדאיגים "אנחנו רואים לאורך השנים נתונים קבועים שיש יותר פניות למיון בסופי שבוע. בסופי שבוע יש לנו את המיחמים. הם נפוצים בחברה הדתית ומאוד מסוכנים כי זאת כמות גדולה של מים. העור של התינוקות יותר עדין משלנו, וגם קטנים יותר מאיתנו. לכן אפילו כוס תה קטנה שנשפכת לי על היד, זאת כוויה קטנה. וכוויה כזאת אצל תינוקות זה חצי גוף. הטיפולים מאוד קשים, נשארות לפעמים צלקות לכל החיים".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%92%d7%95%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%97%d7%95%d7%a9%d7%91%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%a4%d7%a9%d7%aa-%d7%9c%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%95%d7%92/

אך היא מדגישה שמספיק הרגל קטן שנסגל לעצמנו כדי למנוע את הדברים. "שתייה חמה, קפה או תה לשתות ולהתרגל להניח צמוד לקיר, במקום גבוה, שילדים לא ניגשים אליו. לא על השולחן הנמוך בסלון, לא לשתות כשהילדים נמצאים על הידיים. ואם מדברים על מיחמים שזה המון נוזלים רותחים, לוודא שהמיחם יציב, להניח אותו במקום רחוק מהישג ידם של הילדים. ולא להניח את המיחם מתחת לארון שהילדים סקרנים לדעת מה יש שם". היא מביאה למשל דוגמא על ילד שרצה לקחת במבה מהארון שהיה מעל המיחם, הוא מעד ומשך אתו את המיחם, זה יצר כוויות איומות ונוראיות. היא מסכמת "גם אם זה לא מסכן חיים, זה חיים קשים מאוד אחר כך".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום