חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המינוס בחשבון הבנק הוא לא גזרת גורל

בספרו החדש מביא היועץ הכלכלי יואל קופלנד את סיפורן של המשפחות שהצליחו לנצח את המינוס

שתפו :

 

יואל קופלנד הוא יועץ כלכלי בכיר, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני במדיניות ציבורית. לאחרונה הוציא קופלנד ספר בשם "פלוס" המספר את סיפורן של משפחות שעברו תהליך משמעותי בכלכלת המשפחה והצליחו לצאת לדרך של חירות כלכלי.

קופלנד מספר שגם הוא התמודד במהלך החיים שלו עם מצוקה כלכלית. הוא לא ידע איך להתנהל בצורה נכונה כלכלית והיה במינוס כמו הרבה אנשים במדינת ישראל. לדבריו,  לאט לאט במהלך החיים שלו הוא הבין שהשד לא כל כך גדול וניתן להתמודד עם קושי כלכלי. קופלנד מדבר על הדוגמא הקלאסית בה אדם לוקח הלוואה מהבנק ולא מצליח להחזיר אותה. אותו אדם נכנס למינוס, צובר חובות על חובות ולוקח עוד הלוואות. הוא מגיע פעם נוספת לבקש הלוואה מהבנק שמגלגל אותו מכל המדרגות וגורם לאותו אדם להיכנס למצב של חוסר תקווה. והחוסר תקווה הזה מייצר כדור שלג גדול שמשתק את כל המערכות. וכדי לתת תקווה לאותם אנשים נכתב הספר: "אני חושב שהספר מספר סיפור. ובסופו של דבר הוא אומר אין מה לפחד. זה באמת לא כזה מסובך. צריך קצת עיניים אובייקטיביות, עיניים שמסתכלות קצת מבחוץ על הדבר הזה ולא באות מהרגש. כי כל ההחלטות הקשות מגיעות מהרגש. צריך לשנייה אחת להסתכל ולבנות תוכנית מסודרת".

https://tovnews.co.il/%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%9c%d7%95-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%99%d7%97-%d7%9b%d7%a1%d7%a3-%d7%9e%d7%90%d7%a0%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%aa/

קופלנד אומר שהמשפחות שהוא ליווה במהלך השנים יכולות להוכיח שאפשר לעשות את זה. נכון, לא כל אחד יודע לבנות תקציב, אבל יש היום הרבה אנשי מקצוע שיודעים לתת את המענה הזה ולעזור לאותם משפחות. לטענתו, כל משק בית מנהל סוג של עסק: "בסוף כל משק בית מנהל עסק. הכנסות, הוצאות, התחייבויות ונכסים, והוא צריך להסתכל על המכלול הזה. אנחנו מאוד נוטים לדחוק את זה הצידה. זה נושא שפחות כיף לדבר עליו בבית. אנחנו לא רוצים להיכנס לחשבון בנק לראות את המינוס עוד פעם. זה לא עושה לנו כיף, ואנחנו דוחקים את זה. וככל שדוחקים את זה אנחנו מגדילים את הבעיה ולא מתעסקים איתה".

קופלנד מתאר סוגיה שמשפחות רבות מתלבטות בה והיא סכום המתנה אותו הם נותנים כשהם מגיעים לחתונה. הוא מסביר שהדרך בה צריך לנהל את הסוגיה הזאת היא לפעול בהתאם לתקציב אותם הם קבעו: "זאת החלטה כלכלית מאוד משמעותית. היא גם החלטה חברתית. יש פה החלטות מאוד מאוד רגשיות. אני חושב שבסופו של דבר, אני חוזר לתוכנית הכלכלית. התוכנית אומרת מה הסכום שאני מקדיש לכל סעיף. וזה לא כזה מסובך". קופלנד מביא את נקודת מבטו לחשיבות של שיתוף הילדים בתהליך. הוא מסביר שמצד אחד לא צריך להעמיס רגשית על הילדים ולהכניס אותם למקום שהם ירגישו את העול. ומצד שני, הדוגמא אישית היא חשובה. והורה צריך לתת לילד דוגמא של התנהלות אישית וכלכלית נכונה "השיח הוא בעיניי מאוד מאוד משמעותי".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%92%d7%a2%d7%a0%d7%95-%d7%9c%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%9c%d7%a7%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%95%d7%97%d7%9c%d7%91-%d7%91%d7%9e%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%aa-%d7%90%d7%99/

הוא מוסיף ומתאר איך נראית בגדול התוכנית הכלכלית שכל משק בית צריך לבנות: "התוכנית אומרת מה הסכום אותו אני מקדיש לכל סעיף. הידע שלי מאוד מאוד מוגדר לגבי ההכנסות שלי. אפשר להגדיל את זה, אפשר לשנות אבל אנחנו יודעים כמה. מתוך זה אנחנו הולכים לפצל את כל ההכנסות ולבנות תוכנית, איזשהו תקציב".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דנית
דנית
1 שנה לפני

מעולה! תודה על הכתבה והמסר החשוב. אלפי משפחות נמצאות במתח נורא בגלל מצב כלכלי, וכמו במערבולת, הן מאבדות אמון מיום ליום וחושבות שאין פתרון, בעוד שאנשי מקצוע שזו עבודתם, מצליחים להביא תוצאות נפלאות!

גשו לאנשי מקצוע. וטיפ נוסף? זה מומלץ גם למי ש "רק קצת לא מסתדר" כצעד מניעתי שיבטיח שלא יגיע משבר גדול בעתיד!

לא מלמדים בבית הספר איך להתנהל נכון, ולא בושה לעבור תבליך כזה ולגלות, שזה באמת מקצוע ושזה באמת עוזר!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום