חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשלה אחראית לזינוק במחירי הדיור

האינפלציה היא לא גזרת גורל, וביד הממשלה למתן אותה; בינתיים, ממשלת ה"שינוי" מתחמקת מלפעול

שתפו :

 

למעשה, מאז 1999 נפרדנו מעליות מחירים חריגות, אם נתעלם משנת 2002 שהייתה חריגה בזינוק מחירים של 6.5%. אבל במילניום הקודם מדדים נמוכים נראו לנו כמו חלום באספמיה. ידענו אינפלציה של עשרות וגם מאות אחוזים בשנה.

למי שאינו מתעמק בעניין נראה שמדובר בתהליכים עולמיים ותהליכים מורכבים אחרים שכמעט לא קשורים למדיניות הממשלה. אבל האמת היא שהם קשורים כמו חוט למחט.

העובדה שהאינפלציה בעולם צנחה בשני העשורים האחרונים קשורה למהפכת האינטרנט ששכללה את השוק. המהפכה הזו הגבילה את יכולתם של ספקים להעלות מחירים והפכה את השווקים להרבה יותר שקופים. בהמשך הקניות באינטרנט הפכו ליריב קשה לסוחרים המסורתיים.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a6%d7%a8-%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%a0%d7%a1%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a0%d7%93%d7%a1-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%a7/

הממשלה הנוכחית הבטיחה להיות ממשלת שינוי. מסיבות העיתונאים העליזות של האוצר עם כינון הממשלה הציגו באופן לגלגני את הממשלות הקודמות והאשימו אותן בעליות מחירי הדיור. שר האוצר, כמו גם שר הבינוי והשיכון ושרת הפנים ביקשו שניתן להם שנה לפני שנתחיל לראות את השינוי. ובכן, חלפה כמעט שנה והשינוי הוא שמחירי הדיור הוכפלו – הם השלימו עלייה של 16%!

בשנה האחרונה התפקוד של המגזר הציבורי התדרדר לשפל חדש – הנמלים תקועים, תדירות הרכבות ירדה בעשרות אחוזים, שירותי משרד הפנים קרסו והנפקת דרכונים ותעודות זהות אורכת חודשים ארוכים, האכיפה הרופפת שאפיינה את הנגב מאפיינת כעת את כל הערים המעורבות, כולל עיר הבירה, בה לראשונה מאז קום המדינה ראש הממשלה אינו מתגורר.

וכן, כל זה קשור לאינפלציה – הירידה ברמת השירותים הציבוריים תוך כדי ייקור מחיריהם יוצרת את המציאות הזו.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום