חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש השמאל אלון פנקס בשיחה על אלעזר שטרום ממשיך עם נבואות האימה על יחסי ארה"ב ישראל תחת ממשלות ימין

הקונסול לשעבר של ישראל בניו יורק, אלון פנקס בשיחה עם אלעזר שטרום על בחירות האמצע בארה"ב שהפכו למכה קשה לדונלד טראמפ ועל תוצאות הבחירות בישראל והשפעתן על היחסים עם ארה"ב

שתפו :

בבחירות האמצע לארה"ב שהתקיימו בשבוע שעבר הצליחו הדמוקרטים וממשל ביידן להתגבר על כל התחזיות שצפו להם מפלה. הקונסול לשעבר של ישראל בניו-יורק, אלון פנקס מסביר את המשמעויות: "מבחינת ביידן התוצאות מחזקות אותו כנשיא כי זה מאפשר לו חקיקה, לאשר שופטים וכו'".

מבחינת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הסיפור אחר לגמרי: "במפלגה הרפובליקנית מתחילה מלחמת אזרחים. טראמפ החזיק את המפלגה והרעילות והקונספירציות שלו זה דבר שמאוד לא מצא חן בעיני הבוחרים. מאז ההשתלטות גבעת הקפיטול זו ההזדמנות הראשונה של הבוחר האמריקני לומר את דברו והוא אמר".

פנקס סובר כי הבחירות מסמלות דבר נוסף: "התימה המרכזית של הפוליטיקה האמריקנית לא השתנתה: זו מדינה חצויה עם מעט מאוד ערכים משותפים וכמעט ואין משהו מאחד. זה הולך לאיבוד. הדמוקרטיה חוברה למכונת הנשמה".

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV

כשנשאל פנקס על השפעת תוצאות הבחירות בישראל והממשלה המסתמנת על היחסים עם ארה"ב הוא משיב: "יש שטוענים שתשתית היחסים תישאר איתנה וזה קצת כמו לשים טיפקס על הסדקים בקיר. מצד שני יש תחושה של סוף העולם הגיע בסופו של דבר, הבעיה הזו מתחדדת כשהרכב הממשלה מחזק את כל מי שהיה אנטי ישראלי בדעתו. הטיעון שזו בחירה דמוקרטית יהיה טוב עד שיחוקקו חוקים או בנושאים חוקתיים או בנושאי דת ומדינה, ואז זה יגיע לאמריקה בתוך דקות, לא שעות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום