חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המרוץ לרמט"כלות: גנץ הודיע כי הוא בוחן שלושה מועמדים לתפקיד

שר הביטחון זימן את האלופים הלוי, זמיר וסטריק לשיחה לקראת בחירת הרמטכ"ל הבא

שתפו :

מימין לשמאל, האלופים, זמיר, הלוי וסטריק. צילום: מתוך ויקפדיה

שר הביטחון, בני גנץ, הודיע הלילה (ג') כי זימן את האלופים אייל זמיר, הרצי הלוי ויואל סטריק לקראת בחירת הרמטכ"ל הבא. אביב כוכבי צפוי לסיים את תפקידו בינואר הקרוב, בתום ארבע שנים בתפקיד. ההודעה על בחירת המועמדים מוקדמת מהרגיל, מעל לחצי שנה, וזאת כנראה בשל המצב הפוליטי הרגיש בו הממשלה נמצאת בו רגע לפני קריסתה.

מלשכתו של גנץ נמסר כי הוא צפוי להיפגש בימים הקרובים עם השלושה, לשמוע מהם כיצד הם רואים את התפקיד ואת דמותו של צה"ל בשנים הקרובות ו"לוודא את נכונותם" להתמודד על התפקיד. שר הביטחון מתכוון להתייעץ גם עם קודמיו ועם רמטכ"לים קודמים.

הלוי המועמד המועדף על גנץ, מכהן כיום כסגן הרמטכ"ל והחליף בתפקיד את האלוף זמיר שיצא ללימודים בוושינגטון. הלוי בן 52 יליד ירושלים, נקרא על שם דודו, הרצל (הרצי) הלוי, שנפל בקרב על ירושלים, במלחמת ששת הימים. הוא למד בבית-הספר תיכון הימלפרב והיה חניך בשבט הצופים הדתיים "משואות". במהלך שירותו הצבאי מילא תפקידים רבים ובכירים בינהם, מפקד פלנ"ט צנחנים אותה הוביל בלחימה בדרום לבנון, מפקד מוצב ריחן ברצועת הביטחון, מפקד סיירת מטכ"ל אז השתתף במבצעים רבים כמו מבצע עוקץ ארסי במהלכו נחטף מוסטפא דיראני ובניסיון החילוץ של נחשון וקסמן. בנוסף, הוא שירת כמפקד חטיבת מנשה, מח"ט הצנחנים, ראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ"ן, למפקד עוצבת הגליל ולמפקד פו"ם. במטכ"ל שירת כאמור כראש אמ"ן, ולאחר מכן כמפקד פיקוד דרום.

https://tovnews.co.il/%d7%92%d7%a0%d7%a5-%d7%9e%d7%a0%d7%a1%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%90-%d7%90%d7%aa-%d7%9c%d7%94-%d7%a4%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%97%d7%95%d7%a5-%d7%9c%d7%97%d7%95%d7%a7/

האלוף זמיר נולד וגדל באילת, בוגר הפנימייה הצבאית לפיקוד בתל אביב. כיום מתגורר בהוד השרון, עם אשתו ושלושת ילדיהם, שימש במגוון תפקידים בכירים בצה"ל ביניהם: מפקד פיקוד הדרום, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד עוצבת געש, מפקד עוצבת עמוד האש, מפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, מפקד חטיבה 7 וכעת מונה, כאמור, לתפקידו סגן הרמטכ"ל. זמיר הוא גם בוגר המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ומכללה לביטחון לאומי. הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

האלוף סטריק נמצא כעת בלימודים בארה"ב, לאחר שסיים את תפקידו כמפקד זרוע היבשה. נולד וגדל בדימונה. כיום מתגורר בכוכב יאיר נשוי ואב לשלושה .בשנותיו בצה"ל מילא שורת תפקידים בכירים, שכללו בין השאר את מפקד פיקוד הצפון ופיקוד העורף, ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, מפקד אוגדה בגבול לבנון ומח"ט גבעתי. הוא בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני באסטרטגיה מבית הספר למלחמה של צבא ארצות הברית בקרלייל שבפנסילבניה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום