חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסדרת הר מירון נמשכת

הלילה הרסה הרשות לאכיפה במקרקעין את 'מתחם בוסקילה' בהר מירון, כחלק מהפקת לקחים אחר אסון מירון

שתפו :

 

9 חודשים לאחר אסון מירון וכחלק מההכנות להילולה הבאה שתתקיים בעוד 4 חודשים נהרס הלילה בהר מירון 'מתחם בוסקילה' ע"י הרשות לאכיפה במקרקעין בליווי יחידת מתפ"א של המשטרה. המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן. לפני כשבוע הרשות פירקה את גשר דב בו התרחש האסון, בו כזכור נוצר 'צוואר בקבוק' במקום ואנשים לא יכלו לעמוד. במהלך פעולות הפירוק נחשפו חלקים מחלל תת קרקעי לא חוקי שנבנה מתחת לרחבת תולדות אהרון. כמו כן, הורחבה הרחבה בכניסה המערבית לציון. אותו גשר כונה "גשר המוות" לאחר מותם של 45 הנספים שנמחצו בו בהילולה המסורתית של ל"ג בעומר האחרון.

הפקת הלקחים נמשכת כל העת, והשר לשירותי דת מתן כהנא שמונה לאחראי על ההילולה הכריז על מינויו של צביקי טסלר לפרוייקטור ההילולה והם אף הספיקו לסייר בהר ולהיפגש עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון. בסיור של כהנא וטסלר במירון קיבלו סקירה מגורמי מקצוע אודות הכשלים שהביאו לאירועי מירון אשתקד, הוצגו בפניהם הדרכים לפעול על מנת שאירוע בטיחותי נוסף לא ישנה במקום. בתום הסיור מסרו השר כהנא והממונה טסלר הודעה משותפת: "הגענו למקום בו נספו 45 אנשים באסון הנורא בשנה שעברה. הגענו כדי להתכונן להילולה הבאה בל"ג בעומר, אנו לומדים את המקום כדי שהשנה ההילולה תהיה בטוחה. שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכל למען הבטיחות ושמירת המסורת".

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר כי היא תמשיך לפעול לפינוי והסרה מלאה של כלל המבנים שנבנו שלא כחוק באתר על מנת לאפשר תכנון ופיתוח קבע במקום והיערכות סדורה ובטוחה כבר להילולה הקרובה.

צילום: דויד כהן, פלאש 90.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום