חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסיבה לכישלון המרד הגדול זה שמי שהנהיג אותו לא רצה לנצח

ההיסטוריון בן ארי כותב על המרד הגדול בספרו, על הסיבות לכישלונו ועל האנשים שהיו מאחורי המרד

שתפו :

 

הדוקטור מיכאל בן ארי וח"כ לשעבר, כתב את הספר "המרד הגדול – מצעד האיוולת או סוד הקיום". הוא מספר כי כתב את הספר הזה בשבועיים וחצי, בשנת תשע"ז (2016), אחרי י"ז בתמוז הוא אמר לעצמו אני חייב לכתוב את זה כבר. "אני לא יכול לחיות עם זה שהמציאות כל כך שקרית ובלתי נסבלת".

הוא היסטוריון וחוקר את ימי הבית השני, באוניברסיטה הוא רצה לעשות דוקטורט על תחומי הקדושה בהר הבית. וכשנשאל בידי המנחה שלו ,פרופסור שמואל ספראי, מה הוא יחדש? הוא ענה "ספרות חז"ל". והפרופסור אמר לו, "מצוין, אבל זה לא היסטוריה". בן ארי אומר ששליש מעבודת הדוקטורט שלו עוסק בשימוש בספרות חז"ל כספרות היסטורית.

בן ארי מסביר כי הסיבות לכישלון הגדול של המרד הגדול, המרד נו נחרב בית המקדש ב70 לספירה. הוא אומר כי פרופסור מיכאל אבי יונה כותב על זה שלולא המרד הגדול, וללא התוצאות שלו לא היינו קמים. "הספר שלי נקרא מצעד האיוולת או סוד הקיום, אומות שלא מרדו, זאת אומרת שהם התקפלו. מי שהתקפל נמחק. מי שקומתו הייתה זקופה, גם אם חתכו את איבריו, גם אם שיסו בו את הכלבים, הוא קיים לעולמים".

הוא ממשיך "כשכבר התחיל המרד, אנשים טועים, המרד הגדול אינו מתוכנן. מרד בר כוכבא תוכנן. אני אומר בצורה דיכוטומית כהיסטוריון, אחד יש לו הכנה מלאה, השני הוא אירוע מתגלגל אין לו שום הכנה. איש לא תיכנן אותו, והסיבות לכישלון שמי שהנהיג אותו לא רצה לנצח. צריך לומר, מועצת המרד היא כל האנשים המתונים. מועצת המרד זה המתונים שבמתונים. המינויים היו מנויים פוליטיים, וכושלים מלכתחילה".

לסיום, הוא אומר שבגלל שנאת חינם נחרבה ירושלים, "יוסף בן מתתיהו בגד. כל הבוגדים שחצו את הקווים ושיתפו פעולה עם האויב. גם רבן יוחנן בן זכאי חז"ל מתייחסים אליו באופן חמור "משיב חכמים אחור ודעתם יסכל"".

את הספר ניתן לרכוש באתר עיברית.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום