חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסכנה של כתות יכולה לקרות לכולנו

אחיה של נעמה עמית הוא דובר קהילת "שובו בנים", נעמה הגיעה להסביר לנו איך אדם אינטלגנטי וטוב לב מגיע להיות חסיד של אנס מטורף

שתפו :

יונתן זינדל .פלאש 90

 

"אחי הוא הדובר של קהילת שובו בנים ושל ברלנד" מספרת נעמה, "את הפוסט מעורר הסערה כתבתי בעקבות התחקיר של אריאלה שטרנבך שגילה על הקשר בין במאית הסדרה ריקוד האש רמה בורשטיין לקהילת שובו בנים. צריך לא לשתוק, שהציבור ידעו על זה, הסדרה ריקוד האש נותנת תוקף ולגיטימציה למעשים של ברלנד, ובכלל לקשרים מאוד בעייתיים בין מנהיג קהילה לנשים.

שאלת איך משכנעים אנשים יראי שמים כמו אחי למעשים כאלו, אז אני אגיד לך: בקהילה עם מאפייני כת, מוחקים לאדם את שיקול הדעת, את האני הפנימי שלו.  מה שאתה עושה או חושב או יודע, לא רלוונטי, רק הצדיק מחליט, זה מתחיל מהדברים הפשוטים עד הדברים הכי גדולים, גם מה שאנחנו יודעים על עשרת הדברות לא יהיה רלוונטי מול אמירה אחת של הצדיק. וזה תופס גם אנשים אינטלגנטים, אחי הוא רציונלי, מסביר היטב את קהילתו ואף משכנע אנשים. אני פוגשת אנשים שהוא הצליח לשכנע.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%96%d7%95%d7%96-%d7%9e%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%9e%d7%9f-%d7%9b%d7%99-%d7%92%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%97/

אדם שבוחר להיות בכת, בין אם זה בצורה ברורה ובין אם לא ברורה, זה קורה כי יש לו ספק וחוסר פנימי עמוק, הוא יחפש במה למלא אותו. והכת עונה לו על זה, שמישהו יוביל אותו, לדבוק בצדיק שהוא יקבל את ההחלטות. אנשים בכת, מרחיקים אותם מעצמם, כי קל יותר שמישהו אחר יחליט עבורנו. וכשכבר אין שיקול דעת, עלולים ליפול. 

עוד דבר, זו קהילה שדוחקת נשים מאוד מאוד, עם תקנות קשות ביותר של הרחקה ופרישות בין איש לאשתו, יותר גרוע מחסידות גור. הרב ברלנד יכול להחליט עבור זוג לפרוש במשך שנתיים תמימות זה מזו. וזו הצביעות שלו, זה הולך יחד טוב מאוד: קודם אוסרים על הבעל להנות עם אשתו כמו בן אדם, אחר כך מנהיג הכת ייקח את האישה אליו והיא תסכים כי עם בעלה אין לה הנאה. אני דווקא ממליצה לצפות בסדרה ריקוד האש כדי לדעת ממה להתרחק כמו מאש. 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שלחינננ
שלחינננ
1 שנה לפני

את נותנת המלצה לסדרה שאמרת מראש שהיא נותנת תוף ולגטימציה למעשים?
בסדרה רואים שהכל בסדר. שאפשר לסמוך ולהאמין.
מה שלא קורה במציאות בדכ.

דליה
דליה
1 שנה לפני

לפני כ 40 שנה , היה לי אח שהתחבר לחבורה של ברלנד. אז עוד לא ידעו לקרוא לה כת. הוא היה חילוני שהקצין שם, כדי לכפר על חילוניות ,עד כדי תענית דיבור , צום כל שני וחמישי, סגפנות, ועינוי נפש .
עד שלילה אחד הלך לישון ולא התעורר. דום לב.
בן 24, אב לתינוק שרק נולד, שברלנד החליט שלא צריך מעקב של רופא , כי יש רק רופא אחד בעולם, והוא למעלה בשמיים.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום