חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הספין הגדול של הקואליציה מאחורי חוק המטרו

האם יש עוד סיכוי להקמת ממשלה? האם זה באמת קריטי להעביר את חוק המטרו היום? וגם; איפה הממשלה בטיפול במשבר מערכת החינוך?

שתפו :

play-rounded-fill

בראיון לאולפן מתייחס הפרשן הפוליטי מאיר פרייליכמן לאפשרות שהכנסת לא תתפזר בסופו של דבר, מדבר על הספינים של הקואליציה סביב חוק המטרו ותוקף את השתיקה של חברי הממשלה סביב המשבר במערכת החינוך.

אמנם יש מגיעים על הקמת ממשלה חלופית כבר בכנסת הנוכחית  עד הרגע האחרון, אך הפרשן הפוליטי מאיר פרייליכמן סובר שהכנסת ה-24 תתפזר בסופו של דבר. בכל זאת, פרייליכמן מדגיש שהוא זוכר את מקרה שאול מופז בשנת 2012 בו היה בטוח כי מדינת ישראל בדרך לבחירות, אך בדקה התשעים מופז הצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו.  "עד שזה לא נגמר זה לא נגמר" אומר פרייליכמן.

בימים האחרונים מנצלים בקואליציה כל רגע על מנת לנסות ולקדם כמה שיותר חוקים, בהם חוק המטרו. פרייליכמן מסביר שלא מדובר באסון גדול שחוק המטרו לא יעבור בשלב הזה: "אני שמעתי את בצלאל סמוטריץ' שהוא שר התחבורה לשעבר והוא בקיא בענייני המטרו. גם מירי רגב שהיא גם שרת התחבורה לשעבר, שמעתי אותה גם. הם אמרו שאין דחיפות בחוק הזה בגלל שיש הבדל בין תהליכי התכנון לתהליכי הביצוע וכדי להתחיל את תהליכי הביצוע צריך עוד שנה או שנה וחצי. זה קודם כל למה אין דחיפות. דבר שני, הלו, היה לכם שנה. איפה הייתם אם זה היה כל כך דחוף?".

כחלק מההשלכות של ההחלטה לרוץ לבחירות, יכנס יאיר לפיד לראשונה בחייו ללשכת ראש הממשלה. פרייליכמן טוען שלעובדה הזאת תהיה השפעה על מערכת הבחירות ואומר "זה מאוד משמעותי. זה מאוד משמעותי כי אמנם אין לנו יום העצמאות או יום הזיכרון ברקע שהוא יופיע בהם, אבל יש ערב ראש השנה, ערב חגים. אני משוכנע שמפלגת התקשורת יקדמו אותו, ילטפו אותו וירימו אותו למעלה. גם ראש ממשלה עם הפמליה יש לזה ערך, ונכנס לאנשים איפשהו בראש".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9d-%d7%94%d7%9b%d7%9c-%d7%99%d7%aa%d7%a7%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%a0%d7%9f-%d7%94%d7%9b%d7%a0%d7%a1%d7%aa-%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%96%d7%a8-%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%91/

דמות מעניינת בבחירות הבאות היא עמיחי שיקלי. לאחר שהופרש מסיעת ימינה, האפשרות היחידה העומדת בפני שיקלי בבחירות הבאות היא ריצה במפלגה חדשה שלא רצה בבחירות הקודמות. פרייליכמן אומר שהוא מאוד מעריך את עמיחי שיקלי ואת ההחלטות שהוא קיבל בכנסת האחרונה, אך אם הוא ירוץ בבחירות הבאות לכנסת הוא עלול לא לעבור את אחוז החסימה ולאבד מנדטים חשובים לגוש הימין "אני מאוד אוהב אותו ואת מה שהוא עשה, אם הוא יקים מפלגה וירוץ עד הסוף – צר לי אבל הוא יפיל כנראה איפשהו שניים שלושה מנדטים למטה". לדבריו, הימין למוד מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה: "יש לנו ניסיון עם זהות, יש לנו נסיון עם בן גביר ויש לנו נסיון עם אלי ישי. גם ראינו את הימין החדש שהגיעו עם שר משפטים ושר החינוך".

עוד נקודה שתעסיק את הימין הישראלי היא סוגיית האחדות במפלגת הציונות הדתית. למרות הקרבות שיש מתחת לפני השטח, פרייליכמן מאמין שבסופו של דבר בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יגיעו להסכמות על ריצה משותפת: "אני לא מאמין ששני האנשים החכמים האלו, גם בצלאל וגם איתמר, יפרקו את השותפות. השותפות הזאת היא טובה לשניהם. בדרך כלל שותפות פוליטית השלם קטן מסך חלקיו, פה השלם גדול מסך חלקיו. זה חייב להיות סגור לא בדקה התשעים ותשע עם סגירת הרשימות".

לסיום, מבקר פרייליכמן, איש חינוך בעצמו את הממשלה על חוסר ההתערבות שלה במשבר מערכת החינוך: "אנחנו מסיימים את שנת הלימודים מחר. ואת סיום שנת הלימודים השנה אי אפשר היה לציין כמו שצריך בגלל שביתות. הויכוח על השבייתות הוא לא לכאן. איפה אתה ראש הממשלה נפתלי בנט? איפה אתה ראש הממשלה החליפי אדון יאיר לפיד? איפה אתה יו"ר הכנסת מיקי לוי? איפה אתם? איפה שומעים את הקול שלכם שאומר משהו? תגידו כן, תגידו לא, תגידו משהו. הורים וילדים יושבים בבית. בושה וחרפה"!

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום