חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערבים החליטו להרוס את החוויה בטבע – החלטנו לעצור את זה

עוינות והתנכלויות מצד ערבים במעיינות רבים ביהודה ושומרון הוליד מיזם ייחודי הקורא למשפחות לבלות את ימי שישי במקום במטבח – במעיין

שתפו :

play-rounded-fill

מעיינות הבקעה שהיו למקום בילוי כיפי ומשפחתי הפכו למקום שלא פשוט לבקר בו. בעקבות כך הוקם מיזם שנקרא "שישי ציוני", חבורת משפחות שהתארגנו כדי להחזיר את תחושת הביטחון במעיינות. רז צדק הוא היוזם של הרעיון, והוא מספר כי הסיפור הזה יותר רחב ממקרה בודד. עד לפני שנתיים היה ניתן להגיע לנחל ייטב ועוד מעיינות ביום יום, אך בימי שישי "ידענו שזה מקום שלא כדאי להתקרב".

רז אומר כי הנחל היה עמוס בערבים, המקום היה נשאר מאוד מלוכלך אך מעל הכול בלטה תחושת אי נעימות. אי הנעימות נבעה גם מתחושת עוינות מהערבים המבלים במקום, וגם מצד העומס והלכלוך. אך בעיקר הייתה תחושת עוינות ותחושה של "לא רצויים". הוא מביא לדוגמא את נחל ייטב, שבו יש נביעה ונחל טבעי, המתרחבת לאמת מים בה יש מקומות רבים לשבת לצידם. אלא שאל הנביעה הם לא היו מגיעים כי היא דרשה מרחק הליכה רב מהרכב מה שימנע ממך לראות אם קורה משהו לרכב והיה חשש.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%96%d7%a7%d7%95%d7%a7%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%95%d7%97-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%9b%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%91/

בשישי האחרון בו היו המוסלמים בצום, הוא החליט ללכת עם משפחתו לנביעה. הם נהנו שם מאוד, אך בחזרה לרכב שעתיים לפני שבת, הם מגלים כי שמשת החלון, הפנסים והמראות כולם נופצו. רז מספר, "מישהו ככה עבד בדייקנות רבה לפגוע ברכב הזה ספציפית והיינו בתחושה מאוד לא נעימה וזה היה אירוע מאוד מטלטל. הגענו ברגעים האחרונים לשבת ליישוב אחרי כל ההתעסקות עם המשטרה צבא וכו'. נפתח תיק, המשטרה הוציאה תעודת נפגע פעולת איבה לרכב ומלבד החזר מס רכוש, לא היה לזה יותר מידי משמעות". התיק השבוע אף נסגר בלי לתפוס את הפורעים.

באותה שבת הוא היה בטלטלה גדולה, והבנה שצריך לצמוח פה משהו. "הקונטרה הייתה כל כך גדולה, בין המקום של טבע, משפחה, ביחד ונוף. אפשר לראות את הקונטרה בין הנחל והמים הקרים לבין החום שבחוץ וההרים המדבריים. ופתאום אתה מגיע וברגע אחד לוקחים לך את המקום החלומי שאתה נמצא בו למקום של עוינות" הוא מספר.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%90%d7%a8%d7%a5/

כמה ימים לאחר מכן, מגיע מטייל נוסף למעיין ביום העצמאות וסובל מעוינות והטרדה מצד המטיילים הערביים. הוא חובר לרז, וכך נוצר שיתוף פעולה פורה. נפתחו קבוצות ווצאפ בה אנשים מכל הארץ מתארגנים יחד להגיע ביום שישי לנחל ייטב – העוג'ה. "קראנו לזה מבשלים בחמישי – בשישי נהנים". הייתה הצלחה מאוד גדולה, ותנועת "אמונים" של צבי סוכות מצטרפים ומארגנים מבחינה לוגיסטית, מביאים ציליות ומחלקים אבובים למטיילים. מקומות רבים מצטרפים אל המיזם, ויישובים רבים דואגים למעיינות הנמצאים לידם.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
לואי
לואי
1 שנה לפני

שקרנים ,עוינות מסוימת או עומס ? תגידו פשוט שאתם מקנאים במשפחות הערביות שיודעות להנות עם בשר כבש וסטיקים על האש ואתם עם כנפי העוף והנקנקיות

מוטי
מוטי
1 שנה לפני

יישר כח 👌

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום