חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הילולת מרן הגאון הרב מרדכי אליהו זצוק"ל

ראיון מיוחד עם בנו ממשיך דרכו הרה"ג שמואל אליהו שליט"א

שתפו :

 

הרב שמואל אליהו שליט"א מכהן כרבה הראשי של העיר צפת, חבר מועצת הרבנות הראשית ונשיא איגוד רבני קהילות. הוא אומר על הוויכוח בעניין מאגרי הגז שעיקרו עוסק בשאלה האם להוציא מהאדמה את הגז ולמכור אותו או לשמור לדורות הבאים: "אנחנו מאמינים בני מאמינים וכמו שאנחנו מסתכלים על השמש ואומרים אלוקים ברא אותה- תודה. כשאוכלים תפוח ואפילו על כוס מים אומרים תודה, אז גם על המאגרים האלה אנחנו אומרים אלוקים. הוא ברא אותם בבריאת העולם כדי שיהיה לנו חם, נעים, אור, שמש, נוכל לנסוע ולחיות חיים טובים- אז צריך לומר עליהם הכי תודה שבעולם, לא?". והרב אליהו ממשיך: "יש הלכה שאומרת שאם אדם ממונה על קופה ציבורית הוא לא יכול להגיד אני אשמור אותה ואעשה איתה טוב בעוד 100 או 200 שנה. יש לך קופה ציבורית שאתה אחראי עליה? תדאג להשתמש בה כדי שיהיה טוב. יש עניים עכשיו תן להם לאכול, צריך כבישים שלא יהיה בהם פקקים, טפל בהם עכשיו. תעשה את מה שצריך עכשיו ואל תגיד אני אשמור אותו כי יש לנו כלל בחיים כל דבר שאתה שומר אותו הוא מרקיב או מתקלקל וזה לא נכון".

הרב אליהו מוסיף ואומר: "מי שממונה על קופה ציבורית צריך להשתמש בה לצורך, וקיבלנו קופה. אתה יודע למה הדבר דומה בעיניי? לראש ממשלה שקיבל צרור מפתחות מאבא שלו לחדרי כספות שבכולם יש אוצרות גדולים. קודם כל הוא אומר תודה. קיבלת כל כך הרבה אז תגיד תודה ותשתמש בהם להטיב לאזרחים, להטיב לעם ישראל וגם להטיב לעולם", אמר הרב אליהו.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%9b%d7%9e%d7%95-%d7%a9%d7%90%d7%91%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%97%d7%a1-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%93%d7%9d/

הרב אליהו נשאל האם תשובתו בנושא מאגרי הגז נובעת מאמונה שגורלנו בעוד 20 שנה יסתדר. הרב משיב: "ברור זה מה שכתוב 'ברוך ה' יום יום'. הקב"ה מביא כל יום את הברכה שלו אנחנו רואים את זה. אתה יודע היה פעם ויכוח האם ללדת ילדים או לא. היה אחד שכתב ספר שנקרא "פיצוץ אוכלוסין". אז בעולם היו 3 מיליארד אנשים הוא אמר 'עוד מיליארד אנשים ולא יהיה בעולם מה לאכול, לא יהיה אוויר לנשום ולא מים לשתות'. אמרו לו אלוקים גדול וברא בעולם מאגרים אינסופיים של ברכה וכל שיהיה יותר אוכלוסין בעולם תהיה יותר ברכה. ובאמת ב30 שנים האחרונות מספר האוכלוסין הכפיל עצמו והברכה בעולם הכפילה עצמה".

מחר ייערך היארצייט של אביו המנוח, הרב מרדכי אליהו זצ"ל. הרב שמואל אליהו התבקש לספר אודות אביו ועונה בהתרגשות: "הסיפורים עליו אדירים. הוא היה האדם הכי ענק והכי חביב שיש. הוא היה הכי מתחשב, אנושי, הכי רגיש. רגישות אינסופית הייתה לו לאנשים". הרב אליהו משתף בסיפורים מרגשים שסיפרו לו על אביו: "פעם ישבו בבית של הרב הרבה אנשים חשובים, והיה שם ילד קטן שהחליט שהוא רוצה לברר אצל כל אחד בן כמה הוא. הרב בדיוק דיבר דברי תורה והילד ניגש לכל אחד ושאל 'בן כמה אתה?'. לרב הוא פנה כשהיה באמצע דבריו, כשהרב סיים את דברי התורה הוא קרא לילד ואמר לו 'אני בן 70'. הרגישות והאכפתיות הזאת לכל ילד זה באמת מאפיין עליו". הרב אליהו מוסיף "שיש מיליון סיפורים כאלה. היה לו רגש לילד, ילדה, דתי, חילוני, לאישה ולאיש". הוא משתף בעוד סיפור אודות אביו שסיפרה לו אישה שהביאה לרב את חברתה: "היא ביקשה שהרב יברך אותה בפריון כיוון שלא היו לה ילדים. היא אומרת לרב 'תברך אותה כי אין לה ילדים'. הרב בירך אותה ואומר לחברתה: 'מה כואב לך, מה מציק לך?'. היא התחילה לבכות מפני שחודש לפני היא עברה לידה שקטה, ואמרה: 'הרב הרגיש את המועקה שיש לי על הלב. הרב בירך אותי וב"ה הברכה הועילה וזכיתי לילד בריא ושלם'".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%a7%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a5-%d7%92%d7%9c%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%a2%d7%9c-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e/

הרב מוסיף עוד סיפור על הרגישות הרבה של אביו ואימו הרבנית: "באה אישה אחת שלא היו לה ילדים במשך הרבה שנים. היא באה לרבנית ואמרה לה: 'אני כבר לא יכולה יותר. כואב לי, אני בוכה ניסיתי והלכתי לרופאים וזה לא הועיל'. אמא שלי הייתה לביאה ואמרה לה: 'אין דבר כזה. אני אקח אותך לרב ותראי שהברכות יועילו'. היא תפסה אותה בידה ולקחה אותה לחדר של אבא, ואמרה לו: 'אתה חייב לברך אותה! לא יכול להיות שכל כך הרבה שנים אין לה ילדים'. היא אמרה את זה עם כל הלהט והעוצמה. הרב אמר אברך אותה, והרבנית אמרה לו: 'תברך מכל הלב, חזק ותגזור עליה'. בזמן שאמא מדברת מישהו דופק בדלת אז היא רצה לפתוח, ובינתיים הרב בירך את האישה כמו שאמא ביקשה. היא לא שמה לב שהרב בירך את האישה, ולכן כשחזרה מהדלת, אמרה: 'תברך אותה עכשיו מכל הלב!'. מה אבא יעשה, יגיד לה כבר ברכתי?, אז הוא בירך אותה פעם נוספת". הרב אליהו אומר כי: "האישה מספרת שעבר חודש והיא הייתה כבר בהיריון והרגישה את הברכה. עברו עוד כמה חודשים והיא גילתה שהיא נושאת ברחמה תאומים".

לסיום התבקש הרב שמואל אליהו לספר מה הוא לוקח מאביו ובמה מזדהה איתו במהלך כהונתו כרב, ומשיב: "לראות את האור של כל אחד, את הנשמה, את המתיקות והטוב כי בכל אחד יש נשמה טהורה. אני כל יום משתדל לקחת ממנו טיפה עוד יותר. זה לא שלקחתי וזה אצלי בכיס, אני כל יום מתאמץ על זה", מספר הרב אליהו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום