חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקורונה חוזרת: עלייה בתחלואת הקורונה בכל רחבי העולם

האם גל תחלואה שישי לפנינו? מנתוני משרד הבריאות נראה כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות

תגיות

שתפו :

קורונה מסכות

התחלואה בקורונה עולה בשבועיים האחרונים, במהלכם נרשמו ריבוי מקרי הדבקה בכל רחבי העולם, כך שישראל אינה לבד בתופעת עליית התחלואה. גם בחלק ממדינות העולם מזהים שינוי מגמה בנוגע להתפשטות הנגיף. אלא שבניגוד לשלבים מוקדמים במגפה שיטת הבדיקות הפעם איננה אחידה ולכן מדובר בעולם על מצב של 'תחלואה סמויה'. על פי נתונים שמוצגים באתר "Our World in Data", עולה כי מתחילת חודש יוני ישנה מגמת עלייה קלה במספר הנדבקים היומי בחלק ממדינות אירופה כמו גרמניה, צרפת ובריטניה. אולם, כאשר מסתכלים על מדד המאושפזים העולמי בעקבות הנגיף מתקבלות בשורות מעודדות ונראה שהדעיכה נמשכת ואין התקדמות לכיוון של עומס חריג על בתי החולים.

https://tovnews.co.il/%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%90%d7%94-%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%9b%d7%94-%d7%9c%d7%96%d7%a0%d7%a7/

מתוך: "Our World in Data"

הקורונה ממשיכה להעסיק את העולם, כאשר ה-FDA  המליץ לחסן תינוקות נגד קורונה. ההמלצה מתבססת על מחקר שנערך בקרב 8,000 פעוטות ומצא כי החיסונים בטוחים ויעילים לגילי 0-5. המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) צפוי לדון בהמלצת הפאנל ולקבל הכרעה סופית בסוף השבוע הקרוב.

נתוני משרד הבריאות שמתפרסמים בימים האחרונים מראים כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, ועומד היום (ה') על 5.1. גם ממוצע המאומתים השבועי הוכפל מאז השבוע שעבר ועובר את רף  ה-5,000. מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מעריך כי מספר החולים גדול מהמדווח מפני שבגילים הצעירים כלל לא עורכים בדיקות. באמ"ן מסרו כי: "הגורם העיקרי לעלייה בתחלואה הוא התפשטותו של וריאנט 5.BA ,שמתפשט גם בעולם ושיעורו בישראל עומד על קרוב למחצית ממקרי ההדבקה". בנוסף, מעבדות משרד הבריאות מראות עלייה בהדבקה של מחלימים ומחוסנים לעומת וריאנטים קודמים של הנגיף. לכן ממליצים במשרד הבריאות להקפיד לעטות מסכות באזורים צפופים, ולהיות ערניים לתסמינים התואמים לתחלואה בקורונה וביניהם חולשה, חום ועייפות ובמידת הצורך להיבדק.

בקרב החולים שמצבם קשה שיעור המחוסנים הוא נמוך מאוד. רק כ-6.5 אנשים לכל 100 אלף בקרב בני 60 ומעלה. בתוך כך דווח כי ‏בעקבות העלייה בתחלואה הצוות לטיפול במגפות יתכנס ביום שלישי אחה"צ לדון בהמשך הצעדים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום