חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרה"ג דוד חי הכהן על פגישת בנט עם הרפורמים: "מרחיק את המדינה מהיהדות"

הרב סובר כי יש לקרב את הרפורמים ליהדות הנאמנה, אבל לא במחיר של פשרה רוחנית

שתפו :

 

אתמול לראשונה מזה חמש שנים נפגש ראש ממשלת ישראל עם נציגי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. ראש הממשלה בנט אף הצטלם עם הרפורמים, וח"כ גלעד קריב (העבודה), רבאיי רפורמי בעצמו, אשר השתתף בפגישה, טען כי בפגישה הושגו הבנות בנושאים רבים הקרובים לליבם של הרפורמים, כגון רחבת הכותל הרפורמי.

רצינו לשמוע את דעת גדולי הדור בנושא, ולשם כך שוחחנו עם אחד מבכירי הפוסקים והמנהיגים שבדור, הרה"ג דוד חי הכהן שליט"א, ראש מוסדות אורות התורה בבת ים.

הרב אינו סוגר דלת לשיח עם הרפורמים, אך הוא יוצא חוצץ כנגד השיטה בה בחר ראש הממשלה בנט. לדברי הרב: "אם רוה"מ רוצה לקרב את הרפורמים, הדרך לכך היא לא לקרב את דרכם הרפורמית שהרחיקה אותם מעם ישראל. הדרך הנכונה היא לקרב אותם לעם ישראל ולארץ ישראל, לתורה ולריבונו של עולם על פי מסורת ישראל".

עוד הרב תוהה, ושואל שאלה נוקבת: "אם הרפורמים לא מאמינים בקדושת ירושלים וקדושת הכותל והר הבית, מדוע הם צריכים לקבל חלק בכותל?".

הרב מסביר את גישתו העקרונית לתנועה הרפורמית: "אני לא רואה אותם כאויבים, אני רואה אותם כטועים, אבל המעשים שלהם הם האויבים של התורה".

הרב מסביר כי עם ישראל הולך ומתקרב יותר ויותר לתורה ולמצוות ולשמירת המסורת. והעם מזהה את הזיוף שקיים ביהדות הרפורמית, שזו תרבות נוצרית בלבוש רפורמי, ולכן מתקרב יותר ויותר ליהדות הנאמנה.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום