חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התיקון הגדול ביותר בחייו של הרב אורי זוהר זצ"ל

נפרדים מאחד מגדולי המחנכים והמחזירים בתשובה בדורנו ועל הדרך מקבלים ממנו שיעור נוסף באהבת חינם

שתפו :

הרב אורי זוהר
התמונה באדיבות הרב דן טיומקין

שבוע שעבר הובא למנוחות הרב אורי זוהר זצ"ל, תלמיד חכם ששקד על התורה, עסק בקירוב יהודים ובעל מידות תרומיות. הרב אורי בעברו היה איש תרבות מצליח מאוד, חזרתו בתשובה זעזעה את עולם התרבות החילוני בזמנו, במיוחד בגלל שמדובר באדם מפורסם בעל כושר דיבור ושכנוע, מי שהיה כוכב גדול התחיל להופיע על המסך עם כיפה וציצית, הדבר נתן הרבה כוח שדור שבא אחריו.
הרב אורי זצ"ל עסק היה חבר בעמותת "ביחד-תנועת בעלי התשובה בישראל" אשר הקימה את מרכז "מענה" להדרכה וסיוע לבעלי תשובה. מרכז "מענה" מנוהל על ידי הרב דן טיומקין והרב עופר גיסין, והרב אורי זצ"ל בחר בארגון להיות כלי הביטוי המרכזי שלו בכל השקפותיו והדרכתו בענייני בעלי תשובה וחינוך הדור השני.

אחד מהאנשים הקרובים לרב אורי זצ"ל היה הרב דן טיומקין, שזכה ללמוד עם הרב כעשרים שנה ולכתוב בהדרכתו את הספר "בוסר המלאכים- ארגז כלים להורי המתבגר" וכך הוא מספר עליו: "לפני כשבע שנים, בזמן הלימוד השבועי שלי עם הרב אורי זוהר זצ"ל, הרב הזכיר שהוא בן ארבעים, כי לפני ארבעים שנה הוא נולד. למרות שגילו הביולוגי היה אז 80, הוא בחר להתעלם מארבעים שנותיו הראשונות. אביתר בנאי, אחד ממשתתפי השיעור, ואני מאד התקוממנו. "מה פתאום, ארבעים השנים הראשונות לא נחשבות? בשנים האלו עיצבת אישיות, עשית דברים, איך אפשר להתעלם מהן? את כל הקומה הנוכחית בנית על הקומה ההיא, קומה שבה עיצבת אישיות חזקה וטוטלית, כשרונית וכריזמטית". והרב אורי ניסה להשיב ולהילחם על עמדתו, אבל כשגם הרבנית התערבה, הוא נכנע, והודה שהוא בן "ארבעים ועוד ארבעים".

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%a8%d7%91-%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%97%d7%95%d7%93%d7%a9-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%94%d7%a0%d7%9b%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%97%d7%a0%d7%9a-%d7%90/

כל הדיון הזה צולם ונמצא ביוטיוב, והוא מאד משקף את מידת האמת שכל כך אפיינה הרב אורי. הרב באישיותו העוצמתית הדהים את כל המדינה כשבחר לחזור בתשובה, אבל המהפכן ורודף האמת שבו לא נעצר. הוא למד בהתמדה מופלאה כל יום. בעשור האחרון לחייו הוא גילה את החסידות, והתחיל ללמוד ליקוטי מוהר"ן, משיבת נפש ואפילו תניא. אני לא מכיר הרבה אנשים בני שמונים פלוס שלא מפסיקים להתחדש בלימוד, להתרגש ולהתלהב מדקדוק דברי תורה. ההתרגשות מתורה רפ"ב ("איזה יופי, זה בדיוק היה המהלך שלי מול אשתי, מול ילדי מול עצמי"), או משני הפרקים הראשונים בתניא ("נפש בהמית אני מכיר, היה לי גן חיות שלם אצלי בלב. אבל נפש אלוקית שמנהיגה את כולם, איזה יופי, נפש אלוקית ממש").

אבל המהפכה האמיתית נעשתה סביב הגישה לנוער בסיכון, נוער שלא הולך בדרך. זה התחיל מניסיון אישי. בהתחלה הרב תבע מילדיו מה שתבע מעצמו, וכשראה שהם לא מסוגלים, מצא ראיות מהפנימיות ותורת האר"י שאותה תורה שמחייבת מסירות נפש עצמית, מחייבת גם גישה אוהבת וחמה, מקבלת ומכילה מול הילדים. זה גרם לו להגיע, לדבריו, "לתיקון הגדול ביותר בחייו", יותר מכל דבר אחר.

תוכחה זה כלי חשוב, אבל דווקא מול "עמיתך", אבל "בריות דעלמא", צריך למשוך בעבותות אהבה, וזה הכלל שהנחה אותו וגרם לו להתמקצע ולהתפתח. לא רק ב"קירוב רחוקים", גם ב"קירוב קרובים". במקרה שלו היה סוף טוב, כל ילדיו המאתגרים חזרו, כולם הקימו בתים של תורה. הרב כתב ספר בנושא זה "אבות על בנים", וזה בעצם מה שהפגיש בינינו. הוא ליווה אותי בהתמודדויות שלי עם ילדיי, ובהמשך עודד גם אותי לכתוב ספר עם עיקרי הגישה עם תשובות לשאלות הפרקטיות כמו "איך מגיבים לסמרטפונים וטכנולוגיה? מה עושים עם חוצפה או אלימות?". המהלך עצמו אינו חידוש שלו, כתוב שכך הורה הבעל שם טוב לאב שבנו יצא לתרבות רעה להתנהג עם ילדו, כך הורה הרבי מליובאויטש, החזון איש ועוד. אבל בספר 'בוסר המלאכים' שכתבתי בהדרכת ובגישת הרב יש מהלך שלם, משנה סדורה עם שאלות ומענים, לשאלות הקשות האלו, והכל מתוך גישתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהצליח לחבר את ההתמודדויות האמיתיות בחיים לפתרונות ולמענה מתוך לב יהודי רחב וטוב, וגישה פרקטית מעשית ואפקטיבית.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a8%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%90%d7%97%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%95%d7%9d-%d7%a8%d7%92%d7%a9%d7%99-tov-%d7%90%d7%a7%d7%98%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99/

במוצאי שבת האחרון עוד למדנו ביחד, הכנה לשבועות למדנו שחלב מחמיץ הוא פתח לעשיית חמאה ושמנת, גם יהודי אם מחמיץ, אסור להתייאש, זה פתח להתקדמות והתרוממות! בהכנה למגילת רות הרב שם דגש מיוחד לנעמי שמקרבת את כלותיה, ורואה את הטוב ואת המאמץ של רות, וכמה זה מחייב אותנו לסגל כזו גישה גם לילדינו, ובמיוחד אלו המאתגרים. וכמובן לימוד קבוע בספר משיבת נפש. הדגש של הרב היה לראות את הטוב בכל יהודי ולמשוך אותו בעבותות של אהבה.

עם ישראל הרוויח מליץ יושר, שעכשיו ממוקם ודאי במקום טוב, הולך מחיל אל חיל ומליץ טוב בעד כולנו, מתוך ראיה חיובית ואופטימית על הטוב שמנצנץ בכל יהודי. ה' יעזור שנזכה כולנו לסגל כזה מבט, ולזכות לרוב רוב נחת מכל ילדנו!

 

הרב דן טיומקין יצר קורס אינטרנטי בשיתוף המכללה הוירטואלית לחיים "ארגז כלים להורי המתבגרים" . הקורס נמכר למאות משפחות והצליח לשפר משמעותית את הקשר בין הילד להורה.

לפרטים על הקורס האינטרנטי  לחצו כאן

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום