חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"זה מה שחיפשתי כל החיים"

"היא הצליחה לגרום לנו להביט פנימה, להבין את עצמנו ולהיזכר בטוב שבנו". הרב מיכי יוספי ואורנה סלע, עשרים ושלוש שנה לפטירתה של מורתם הצדקת ימימה אביטל זצ"ל

שתפו :

 

כבר שנים שלימודי ימימה תופסים תאוצה ברחבי הארץ והעולם. מאות אנשים דתיים ולא-דתיים כאחד נחשפו ללימוד המכונה חשיבה הכרתית לימוד רוחני העוסק בתובנות נפשיות -רגשיות. במלאות עשרים ושלוש שנה למותה של ימימה אביטל היום (חמישי). שוחחנו עם תלמידיה הוותיקים. אורנה סלע והרב מיכי יוספי שמאז פטירתה מעבירים שיעורים וסדנאות בעשרות קבוצות למידה . נעמה אפרתי ומירב תלמידות בהווה שיתפו אותנו על הלימוד שהוסיף דרך לחיים שלהן.

 

  איך התחיל המפגש והחיבור שלך לימימה? 

"החיבור ללימוד התחיל אצלי דווקא דרך בעלי יוסף (המכונה יוסף המספר) שהיה תלמיד וותיק של ימימה" אורנה מספרת לנו שהוא זה ששכנע אותה להצטרף ללימוד  "בהתחלה לא ממש התחברתי אך בעקבות שכנועו הסכמתי לנסות". אחרי חודש הבינה שזה מה שהיא חיפשה כל החיים "יש בלימוד תובנות עמוקות ומדהימות שלא פגשתי בשום מקום אחר".גם אצל הרב מיכי יוספי הסיפור דומה. מיכי שהיה באותה תקופה בבלבול וחיפוש רוחני, פגש חברה שספרה לו על ימימה.לאחר מספר שיעורים שניסה להתחבר ללימוד מספר יוספי  "ברוך השם לא התחברתי". כנראה שלא הייתי מוכן ובשל, בזכות זה אני היום מאוד סבלן לאנשים שטועמים את הלימוד ולא ממשיכים, הוא מוסיף עוד לא הגיע הזמן שלהם, זה סוג של בשלות מסוימת. לדבריו אדם צריך לעבור משהו בחיים בשביל להנות מהברכה המיוחדת הזאת. לאחר תקופה מיכי אף פגש את ימימה וקיבל הנחיות מדויקות לפתיחת הבית היהודי שהקיים בהודו, ההנחיות היו מאוד משמעותיות עבורו. רק אחרי מותה מספר מיכי שהתחבר ממש לעומק של הלימוד וזכה ללמוד מתלמידה.

מירב לומדת ימימה קרוב ל-20 שנה משתפת אותנו על הרגע בו נחשפה ללימוד 

"אל הלימוד של ימימה הגעתי לגמרי בצירוף מקרים כאשר הגעתי למרכז שורשים לחפש שיעורי פנימיות תורה שם פגשה את אורנה סלע לראשונה. השפה של ימימה הכנות של אורנה האופן בו המילים נגעו אל ליבי בשפה שדיברה אליי ממש אל הלב, פעלו, הרגשתי שזה ממש כתוב בשבילי. מירב מתארת את הרגע שבו יצאה מהשיעור "אני לא אשכח לעולם את הרגע הזה, הודפת עגלה עם עולל שנרדם בכביש אפרורי מלא מכוניות והתינוקת כבדה על לוח ליבי אבל הלב קל כי מהדהדות בי המילים של אורנה "אז מה אם קשה לך עם הילדים אז מה אם יש ויכוחים עם הבעל? יש לך ילדים. יש לך בעל. זה כל כך הרבה".  דמעות גם היום כשאני נזכרת ברגע הזה.

אורנה סלע עם לומדות ימימה

 כולם מדברים על הלימוד כמשהו גדול משנה חיים, הלימוד באמת יכול להיטיב לכל אחד?

"הלימוד יכול להיטיב ולשנות לכל אחד את היחס לעצמו ולחייו ומתוך כך בוודאי משתנים החיים לטובה ". לדבריה של אורנה יש משהו בלימוד המאפשר לכל אחד להתקרב אל עצמו, כמו שימימה אומרת: 'את תגלי אותך'. ז"א כולנו חיים רוב הזמן מהמקום הנמוך יותר בתוכנו והלימוד מזכיר לנו שיש בתוכנו קומה יותר גבוהה ואליה ניתן לחזור.

אורנה מוסיפה, זה כמו מישהי ששנים רבות חיה בדירת חדר קטנה. אמנם מטופחת ונחמדה אולי, אך פתאום היא מגלה שיש דלת שמובילה אותה לווילה מפוארת שהיא שלה והיא בעצם לא ידעה על קיומה. החזרה למקומנו האמיתי מביאה שקט ושמחה.

הלימוד יכול להיטיב עם כל אחד ואחת אומר לנו מיכי אבל בתנאי שהוא עושה עבודה. ימימה אמרה שזה לימוד רוחני שמשרת את הגשמי, "הבנות רוחניות שנורדו להוריד לקרקע"

 

 נעמה אפרתי תלמידה של אורנה סלע  לומדת יותר מעשור את הלימוד.

"אני חושבת שמה שכל כך מיוחד בלימוד של ימימה זה היכולת ליישם אותו ביום יום". נושאים כמו הכרת הטוב, קבלה עצמית מחשבות ואמונות לא נכונות ,מחשבות של חוסר בטחון. זה דברים מדוברים בעולם הפסיכולוגיה החיובית אך בימימה דרך העבודה האישית שכל לומדת עושה בכתיבה. יש דרך שמאפשרת יישום בפועל של מה שלומדים.

 

על אף שימימה הייתה אדם דתי, היא הצליחה לגעת בכל העולמות מה ההסבר לזה?

 אומנם ימימה הייתה אדם דתי אומר לנו מיכי, אבל היא כמעט לא דיברה על דת. זה נכון שהרבה מהתלמידים שלה התקרבו ליהדות,אך הסיבה לכך היא פשוטה לדבריו, ימימה לימדה איך להסיר התנגדויות. הרבה פעמים יש דברים שאנחנו בכלל לא פנויים להקשיב להם, בגלל התנגדויות שקיימות בנו או דעות קדומות. ימימה לימדה להקשיב ולזהות מהי התנגדות שמקורה בילדות ומה קשור לתוכן שמתרחש עכשיו. דרך ההפרדות והכלים של הלימוד הרבה אנשים גילו שיש להם יכולת להתקרב ולאהוב , אז זה בא גם לידי ביטוי שהתקרבו ליהדות, אבל באותה מידה זה גם בא לידי ביטוי כשהם התקרבו לעצמם.

הרב מיכי יוספי מתוך כנס ימימה לחיים

אורנה מוסיפה, ימימה נגעה במקום הפנימי המשותף לכולנו. במהות הטהורה שממתינה בפנים. 'לכולם פנימיות באור' אמרה ימימה. מה שמפריד בינינו אלה רק העטיפות השונות, בעצם בפנים כולנו מחוברים ודומים. הלימוד מזכיר את הנקודה הפנימית ומעורר אותה ולכן מחבר בין אנשים רבים וכביכול שונים.

בשנים האחרונות  מספרת מירב  שחזרה ללמוד ימימה דרך שיעורי הזום שאורנה והרב מיכי יוספי מעבירים דרך המכללה הוירטואלית לחיים  "אני אוהבת את האופן בו הרב מיכי יוספי מחבר את החומר של ימימה לרבי נחמן כי גם אני הרגשתי תמיד, שזו אותה שפה של שורשים. אני אוהבת את השיעורים עם אורנה לא משנה מאיזה מקום ילדותי אני מגיעה תמיד יש חיבור מדויק בזמן לשיעור להבנות וגדילה. הלימוד בקבוצה משמעותי לי.

 

שתפו אותנו בתובנה מתוך הלימוד

"תמיד אפשר להתחיל, לא חשוב באיזה גיל "  אומר לנו הרב מיכי יוספי.  ימימה דיברה על כך "ששמחה יכולה לחזור ללב עצוב". יש אנשים שזה נראה להם כמעט בלתי אפשרי ושזה כל כך רחוק מהם. אבל יש דרך, כמובן זה מצריך סבלנות. אבל יש דרך. עיקר האחריות על ההתקדמות זה על הלומד בעצמו שמקבל בעצמו את כוח הבחירה. יש משפט מאוד יפה שאני אוהבת מספרת לנו אורנה 'קיומך הוא ערך בפני עצמו'. ההבנה שיש לי קיום טוב, משמעותי, בעל ערך מוחלט ,קיבלתי אותו מהקב"ה והוא אינו תלוי באנשים אחרים או במצבים המשתנים היא הבנה משמחת ומחזקת מאד בעיני.

מירב מספרת לנו על אחד הדברים החזקים שלמדה מתוך הלימוד בימימה. לא לשדל אחרים בהתלהבות, לקבל את הלימוד ולאפשר לכל נשמה להצטרף בקצב וברצון שלה."כל תחום שלמדתי תמיד הייתי מספרת בהתלהבות לכולם, עם ימימה יש כבוד גדול לבחירה של האדם. לבחירה להיות לומדת.יש אמונה שכל אדם מקבל את ההזדמנויות באופן מדויק לו ולכן אין מקום לדחוק באף אחד לדרך מסוימת או חשיבה מסוימת." זה מתחבר ללימוד שלי בתורות רבי נחמן על ענווה. זה השיעור הכי חשוב בשבילי בלימוד הזה. כבוד למערכת. בשפה של ימימה.  אנחנו חיים במציאות מורכבת ובה תופעות אלימות במרחב הציבורי בחברה ופוליטיקה,אם בעולם היו לוקחים רק את ההבנה הזו כיסוד לא לומר לאחרים איך להתנהג אלא להיות עסוקים להשתפר מול מה שעולה מתוך המפגש עם שני, היה כל כך יותר טוב בעולם שלנו לכולם.

 
shimrit
Author: shimrit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עידית
עידית
1 שנה לפני

נפלא ומרגש שנזכה לאור של ימימה אביטל זצ"ל

אחינעם
אחינעם
1 שנה לפני

מרגש מאוד גם לי הלימוד שינה את החיים. זצ״ל

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום